کد خبر: ۱۷۱۷۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۱۵ مهر ۱۳۹۲
به نظر من این کار ریسک بالایی خواهد داشت و دولت آقای روحانی در آینده با چالش های جدی مواجه خواهد شد ؛ اما اگر این کار به درستی انجام شود موفقیت بسیار بزرگی برای دولت محسوب می شود.
به  گزارش 598، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با پایگاه خبری تراز درباره حذف ۳ دهک برای گرفتن یارانه نقدی گفت : به نظرمن دولت آقای روحانی مجبور است اصلاحات جدی درباره ادامه اجرای هدفمندی یارانه ها انجام دهد و گرنه در صورت عدم اصلاحات کار خیلی سخت تر از گذشته خواهد بود.

ارسلان فتحی پور ادامه داد : این تغییرات میتواند شامل حذف چند دهک باشد اما باید توجه کرد که این اقدامات اولا باید خیلی حساب شده و کارشناسی شده باشد و ثانیا عجله ای نباید در این باره صورت گیرد.

وی اضافه کرد : در حذف دهک ها باید از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کنیم و به نظر من مرکز آمار-بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی میتوانند نقش خیلی گسترده ای داشته باشند.

وی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار تراز درباره چگونگی حذف سه دهک از یارانه بگیران افزود: دولت می‌تواند با استناد به پایگاه‌های آماری خود ثروت و درآمد و توان خرید افراد را ملاک عمل قرار دهد و با بررسی سهام، سپرده‌های بانکی، مسکن، اتومبیل، زمین و پروانه‌های تجاری افراد دارایی‌های آنها را بسنجد که با در نظر گرفتن مجموع اینها می‌توان ملاک و معیار خوبی برای حذف دهک‌های بالای درآمدی از پرداخت یارانه‌ی نقدی است.
فتحی پور اضافه کرد : به نظر من این کار ریسک بالایی خواهد داشت و دولت در آینده با چالش های جدی مواجه خواهد شد ؛ که اگر این کار به درستی انجام شود موفقیت بسیار بزرگی برای دولت محسوب می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها