کد خبر: ۱۷۱۶۷۹
زمان انتشار: ۲۱:۳۰     ۱۴ مهر ۱۳۹۲
دبير کل فدراسيون فوتبال گفت: در آخرين صحبت‌هايي که من و کفاشيان با کي‌روش داشتيم او تا پايان جام جهاني به هيچ قراردادي فکر نخواهد کرد.
محمدمهدي نبي در حاشيه تمرين تيم ملي در خصوص اينکه چرا کي‌روش حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نشد، گفت: اولين روز تمرين بود به همين دليل با هماهنگي من قرار شد تا روزهاي آينده سرمربي تيم ملي صحبت کند، ضمن اينکه او مي‌خواست بيشتر روي تمرين تيم ملي تمرکز کند. کي‌روش مربي حرفه‌اي است و ديدگاهش اين است که در اولين روزها بيشتر روي تيم ملي فکر کند اما اگر سؤالي داشته باشيد در خدمت‌تان هستم.

به گزارش فارس،وي در خصوص شرايط تيم ملي گفت: اولين اردوي پس از مقدماتي جام جهاني آغاز شده است و استخوان‌بندي تيم ملي از همان تيم مقدماتي است ضمن اينکه در کنار آنها چند بازيکن جديد به اردو اضافه شده است. اردو نيز در 3 مرحله برگزار مي‌شود، اول مراقبت‌هاي پزشکي و ريکاوري بازيکناني که در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشتند، در بخش دوم مسائل فني و در بخش سوم آناليز مسابقات تايلند را مد نظر داريم.

نبي در خصوص لژيونرها گفت: 6 لژيونر تيم ملي را همراهي مي‌کنند که از فردا به مرور در اختيار تيم ملي خواهند بود ضمن اينکه سردار آزمون که يکي از بازيکنان کليدي تيم ملي جوانان است پس از مذاکراتي که با کي‌روش خواهيم داشت و در خصوص اضافه شدن وي به تيم ملي جوانان تصميم‌گيري خواهيم کرد.

دبيرکل فدراسيون فوتبال در مورد حاشيه‌سازي کشورهاي عربي درباره خليج فارس گفت: در سايت فيفا، آدرس فدراسيون‌ها بر اساس وضعيت جغرافيايي آنها قيد مي‌شود و در اين خصوص درياها و آب‌هاي آزادي که نزديک آنها باشد نمايش داده خواهد شد. پيش از اين در کنار کشورهاي عربي هم خليج فارس بود و هم درياي عمان که به تازگي با حذف خليج فارس، فقط درياي عمان وجود دارد. بر همين اساس جلسه‌اي را با بخش حقوقي و بين‌الملل فدراسيون برگزار کرده و با تهيه نامه و ارسال آن به فيفا قصد داريم دليل اين تغييرات را پيگيري کنيم و در واقع درخواست کرديم تا اين موضوع تصحيح شود.

وي در مورد پيشنهاد ايرلند به کي‌روش گفت: همان زمان که فرگوسن از منچستر يونايتد رفت، کي‌روش از اين تيم پيشنهاد داشت اما او حرفه‌اي است و تا پايان جام جهاني با ما قرارداد دارد ضمن اينکه تا زماني که از طرف فدراسيون به تعهدات‌مان عمل کنيم مربيان حرفه‌اي نيز به تعهدات خود عمل مي‌کنند.

نبي افزود: البته طبيعي است مربي که موفق مي‌شود تيمش را به جام جهاني ببرد، درخواست‌هاي متعددي داشته باشد اما در آخرين صحبت‌هايي که من و کفاشيان با کي‌روش داشتيم او تا پايان جام جهاني به هيچ قراردادي فکر نخواهد کرد ضمن اينکه قصد داريم در صورت موفقيت تيم ملي حتي اين قرارداد را تمديد کنيم.

وي در خصوص اسپانسر تيم ملي گفت: رقم پرداختي اين اسپانسر نسبت به ساير درخواست‌ها بيشتر بود و ترابيان هم روز گذشته به مبلغ 15 ميليارد اشاره کرد. آنها تا پايان جام جهاني علاوه بر سرويس ريالي که به تيم ملي مي‌دهند خدمات ديگري را هم ارائه خواهند داد البته جذب اين اسپانسر تنها يک پنجم يا يک ششم منابع مالي ما را تأمين مي‌کند و بايد به فکر ساير اسپانسرها هم باشيم.

دبير کل فدراسيون فوتبال درباره اعتراض برخي باشگاه‌هاي ليگ برتري به نفرات دعوت شده به اردوي تيم ملي يادآور شد: دو تا از اردوهاي گذشته لغو شد و پس از مقدماتي جام جهاني اين اولين اردويي هست که برگزار مي‌شود پس عقل سليم حکم مي‌کند که همان استخوان‌بندي مقدماتي جام جهاني، مد نظر کي‌روش باشد البته تعدادي لژيونر هم در اختيار تيم ملي هستند و در مجموع معتقدم نبايد بين باشگاه‌ها و تيم ملي سوءتفاهم باشد. حتما در آينده نيز بازيکناني که در چارچوب و قواره تيم ملي باشند با نظر مساعد کادر فني به اين تيم دعوت خواهند شد چرا که کي‌روش هم علاقه دارد شرايط رقابت در تيم ملي مهيا باشد.

وي ادامه داد: نتيجه ديدار با تايلند براي ما مهم است و اگر اردوي قبلي مطرح بود اين مباحث مطرح نمي‌شد.

نبي درباره ديدارهاي تدارکاتي تيم ملي و احتمال برگزاري ديدار دو تيم ايران و آمريکا تأکيد کرد: همانطور که در گذشته هم گفتم مجموعه‌هايي وجود دارند که مسئول برگزاري مسابقات بين‌المللي هستند و ما بر اساس پيشنهادات آنها صحبت کرديم. بر همين اساس هم اگر ديداري باشد در پايان ليگ برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: در حال حاضر رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا را در پيش داريم و اگر زمان اجازه دهد حتما بازي‌هاي تدارکاتي ديگري را هم پيش‌بيني خواهيم کرد اما برنامه‌ريزي اصلي ما براي اين موضوع، در اردوي بلندمدت پس از 20 فروردين ماه است که حداقل 6 بازي تدارکاتي را پيش‌بيني کرده‌ايم چرا که در آن زمان ساير کشورها هم وقت بيشتري براي برگزاري اين ديدار دارند.

نبي در مورد اينکه گفته مي‌شود تيم ملي شانسي به جام جهاني رفته است، گفت: در وهله اول بايد در نظر بگيريم که باشگاه‌ها در تحويل بازيکن به تيم ملي مهم هستند، از سوي ديگر 3 ديدار حساس تيم ملي در 21 روز برگزار شد و معتقدم که اين تيم بر اساس يک فکر فني خوب توانست نتيجه بگيرد و به هيچ وجه اين صعود شانسي نبود البته هميشه در نتايجي که به دست مي‌آيد شانس هم دخيل است اما در صعود ما بيشتر بحث‌هاي فني مطرح است.

وي يادآور شد: اتفاقا قلعه‌نويي اولين نفري بود که به من تبريک گفت و از اين موضوع هم خوشحال شد.

نبي در پايان گفت: قرار است بلاتر 15 آبان به ايران بيايد البته يک‌سري نفرات ديگر از جمله فرگوسن که گفته مي‌شود به کشورمان دعوت شده‌اند، هنوز حضورشان مشخص نيست و اين موضوع به آکادمي مربوط مي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها