کد خبر: ۱۷۱۴۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۱۴ مهر ۱۳۹۲
رجانیوز: گزارش‌های ضد و نقیض از احتمال کشته شدن بنیان‌گذار نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه در عملیات ارتش در استان لاذقیه در غرب این کشور حکایت می‌کند.

به گزارش روزنامه الاخبار چاپ لبنان، ریاض الاسعد در جریان عملیات نظامی نیروهای دولتی سوریه بر ضد شبه‌نظامیان مورد حمایت خارج در روستایی در لاذقیه کشته شد..

این روزنامه افزود شماری از سران ارتش آزاد سوریه نیز در این درگیری‌ها کشته شدند.

در همین حال پرس تی وی گزارش داد برخی از منابع خبری گزارش دادند ریاض الاسعد در درگیری با نیروهای ارتش سوریه زخمی و برای مداوا به ترکیه منتقل شد.

اسعد در ۲۵ مارس در اثر انفجار در مسیر خودروی خود به شدت زخمی شد. وی در هنگام این حادثه در حال گشتزنی در منطقه میادین بودکه در آن زمان کنترل آن در اختیار شبه‌نظامیان معارض دمشق قرار داشت.

وی بلافاصله برای درمان به ترکیه منتقل شد و پای راستش نیز به علت شدت جراحات قطع شد.

اسعد که از مهندسان سابق نیروی هوایی سوریه است در جولای ۲۰۱۱ از ارتش جدا شد. وی یک ماه بعد در ترکیه، ارتش آزاد سوریه را پایه گذاری کرد.

نیروهای دولتی سوریه اخیرا با اجرای عملیات‌های پاکسازی موفقیت آمیز در سراسر این کشور، خسارات سنگینی به شبه‌نظامیان وارد کرده‌اند.

ناآرامي‌هاي خونين از سال ۲۰۱۱ گريبان‌گير سوريه است. بر اساس گزارش‌ها، غرب و هم‌پيمانان منطقه‌اي آن به ويژه قطر، عربستان سعودي و ترکيه به منظور براندازی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از شبه‌نظاميان معارض دمشق در این کشور حمايت مي‌کنند.

طبق اعلام سازمان ملل، از زمان آغاز ناآرامي ها در سوريه، تاکنون بيش از يکصد هزار نفر کشته و در مجموع ۷ ميليون و ۸۰۰ هزار نفر بي خانمان و آواره شده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها