کد خبر: ۱۷۱۴۳۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۱۴ مهر ۱۳۹۲
وزیر دادگستری با بیان اینکه در حاضر دولت پرهزینه اداره می‌شود و باید از این هزینه‌ها کاسته‌ شود، گفت: ما باید از فضای شور، تبلیغ، تظاهر و ماجراجویی پرهیز کنیم، چرا که مدیریت کشور جای تفکر، تدبیر، برنامه و احساس مسئولیت است و جایی برای جدال و شعار نیست.
به گزارش 598 به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در اولین گردهمایی ماموران یگان‌های حفاظتی سازمان‌های دولتی با تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: خداوند را شاکریم که نهاد انتظامی کشور قوام و سامان بسیار و شایسته‌ای پیدا کرده است و امروزه نیروی انتظامی از یک جایگاه ممتاز و برجسته‌ای برخوردار است.

وی گفت: امروز نیروی انتظامی از فرماندهان مجرب و کارآزموده و همچنین افسران پرتحرک تشکیل شده است و خداوند را باید شاکر باشیم که چنین نعمتی در ایران وجود دارد.

وزیر دادگستری دولت یازدهم با بیان اینکه امنیت، نعمت خداوند است، گفت: با وجود کشورهای ناامن در اطراف ایران، خوشبختانه ایران در جایگاه امن و استواری قرار دارد که به راحتی این مهم تحقق نیافته است و در این راستا تلاش‌های فراوان و همت‌های بلندی صورت گرفته است.

پورمحمدی بیان کرد: امنیت، عدالت و امکانات سه شرط و لازمه زندگی خوب در هر محیطی است، اما باید توجه داشته باشید که عدالت بدون امنیت محقق نمی‌شود و بر اساس سخن امیرالمومنین (ع)، مردم قبل از عدالت به امنیت نیازمندند. حاکم اگر عادل نباشد اما امنیت برقرار کند، این مساله ارجح‌تر است.

وزیر دادگستری دولت یازدهم با بیان اینکه جامعه خوب و کامل بر اصول پیشرفت، توسعه و عدالت استوار است، گفت: تمامی اهالی فن می‌دانند که عدالت و امنیت دو مقوله جداناشدنی هستند و برای اجرای امنیت که زبان سخت و خشنی دارد، باید متکی بر روابط اجتماعی باشیم و اگر نیازهای جامعه بر اساس محبت و دلسوزی تنظیم شود، این حرکت ماندگار و تاثیرگذار می‌شود.

پورمحمدی با بیان اینکه اساس کار سخت همچون فعالیت‌های ناجا با محبت تاثیرگذارتر است، گفت: برای اثرگذاری بیشتر باید سه ویژگی انصاف، اخلاص و احساس را مد نظر بگیریم؛ چرا که نیروهای امدادی و انتظامی در مواقع سخت دستگیر مردم هستند و باید روابط انسانی در رفتارهای این افراد تبلور کند.

وزیر دادگستری دولت یازدهم با بیان اینکه کشورمان را باید در فضای مطلوب اداره کنیم، گفت: ما کشوری هستیم با جمعیت فراوان و دشمنان و دوستان زیاد که البته دوستانمان فدایی و جان‌نثار هستند و آرمان‌های متعالی و پیمانشان در خون آن‌هاست و تا بی‌نهایت با آرمان‌های ما همراهی می‌کنند، اما در برابر این دوستان، دشمنانی داریم که به بهانه برقراری حقوق بشر، اقدامات وحشتناکی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه ما باید کشور را مدیریت کنیم و دقت کنیم که با آسیب حداقلی، بالاترین بهره‌وری را داشته باشیم، گفت: دولت جدید فصل جدیدی در مدیریت کشور آغاز کرده است و با نگاه تخصص‌گرا کشور را اداره می‌کند، چرا که با نگاه سطحی و بدوی نمی‌شود این کشور را اداره کرد و باید عمیق بود.

پورمحمدی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند کشور را اداره کند و نباید همه کارها را خود به تنهایی انجام دهد، به مشارکت‌پذیری مردم اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مساله در هر کشوری امنیت است و در حال حاضر شاهد آن هستیم که بخشی از امنیت نیز برون‌سپاری شده است.

پورمحمدی با بیان اینکه یکی از مسائل اساسی در کشور، جامعه‌نگری است و باید اصول انقلاب و ارزش‌های آن مورد توجه قرار گیرد، گفت: با رویکرد آرمان‌گرایانه و اخلاق‌مدارانه و مورد توجه قرار دادن اصول، می‌توان کشور را اداره کرد و با این فضا در صحنه خارجی نیز قدم برداشته شد. به گونه‌ای که رسانه‌های بین‌الملل رهبر رژیم صهیونیستی را گرگی تنها دانستند و باید هوشمندانه در این راه قدم برداشت و با توجه به آیه قرآن، باید عنوان کنم که نقشه دشمن به ما آسیب نمی‌رساند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها