کد خبر: ۱۷۱۳۹۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۱۴ مهر ۱۳۹۲
در گفت‌وگو با اشپیگل
رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با مشهورترین هفته‌نامه آلمان، ضمن رد استفاده از تسلیحات شیمیایی، از آلمان به عنوان کشوری یاد کرد که می‌تواند نقش میانجی را در حل بحران سوریه ایفا کند.
به گزارش 598، خبرگزاری فارس «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با هفته نامه آلمانی «اشپیگل» با رد اتهاماتی مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی در کشورش علیه مخالفان گفت که آلمان کشوری است که می‌تواند نقش میانجی در حل بحران کشورش ایفا کند.

اسد با پذیرفتن احتمال  انتخابات به نقش آلمان، آمریکا و روسیه در کشورش اشاره کرد. وی گفت: «ما از هیچ سلاح شیمیایی استفاده نکرده‌ایم. این موضوع و  تصویری که شما از من  ارائه داده‌اید مبنی بر کسی که مردم خود را می کشد نیز نادرست هستند.»

وی همچنین به گزارش درباره حملات ۲۱ آگوست اشاره کرد و گفت: « هیچ کس به طور قطع نمی‌تواند بگوید که از راکت استفاده شده است.» و در مقابل معارضان را متهم به استفاده از گاز سارین کرد.

رئیس جمهور سوریه که بازرسان خلع سلاح سازمان ملل در کشورش به سر می برند گفت: « ما بسیار شفاف عمل می‌کنیم. کارشناسان می‌توانند به هر سایتی بروند. آنها می‌توانند همه اطلاعات را از دولت به دست آورند. تا زمانی که تسلیحات نابود شوند، و می‌توانند با کنترل کامل ( در سوریه) بمانند.»

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد جامعه جهانی در قبال کشورش گفت: « به نظر می رسد که غرب بیشتر از من درباره القاعده مطمئن است.» و خطاب به «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا گفت: «تنها چیزی که او دارد، دروغ است.

اسد در مقابل روسیه را دوست واقعی دانست و گفت که (غرب)  واقعیت را بهتر از (آنها) می‌داند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها