کد خبر: ۱۷۱۳۹۱
زمان انتشار: ۰۹:۱۱     ۱۴ مهر ۱۳۹۲
وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی آماده مذاکره برای مذاکره نیست و مذاکرات باید زمان‌دار باشد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان شنبه‌ شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به تشریح دستاوردهای دستگاه دیپلماسی در نیوریوک پرداخت و درباره مذاکرات ایران و گروه 1+5 که قرار است 23 و 24 مهرماه در ژنو برگزار شود، تصریح کرد: ما آماده مذاکره برای مذاکره نیستیم و مذاکرات باید دارای زمان باشد. البته اعلام کرده‌ایم که احساس می‌کنیم ظرف یک سال می‌توانیم به اجرای مرحله نهایی برسیم.

وی یادآور شد: اجازه نمی‌دهیم مذاکره برای مذاکره باشد بلکه مذاکره باید برای راه حل باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی مذاکره برای مذاکره را اعتمادسوز خواند و افزود: آمادگی داریم فرصت را به طرف مقابل بدهیم تا حسن‌نیت و فهم صحیح خود از شرایط را نشان دهد.

وی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه گزینه نظامی روی میز است پرسید آیا عراق، افغانستان و ویتنام کافی نیستند؟ کدام جنگ توانسته به نتیجه برسد. آنها باید به این نکته برسند که فشار و تهدید و تحریم کارآمد نیست و باید راه دیگری را آزمود.

ظریف همچنین عنوان کرد: نمی‌توان به کشورهایی که تاکنون برخورد مناسبی با ایران نداشتند اعتماد کرد ولی ما این آمادگی را داریم تا زمینه را ایجاد کنیم تا اعتماد ملت ایران را جلب کنند و این آزمونی تاریخی برای آنهاست.

وی راه‌حلی که حقوق مردم ایران را به رسمیت نشناسد راه‌حل ندانست و افزود: آماده‌ایم با چشم باز، با دقت و اصرار بر حقوق ملت ایران وارد مذاکره شویم و آنقدر به توانمندی جمهوری اسلامی و کارشناسی و حقانیت حرف‌مان باور داریم که از مذاکره نمی‌ترسیم.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره مذاکرات ایران و آژانس نیز عنوان کرد: امیدواریم مسئولان آژانس با دیدگاه رسیدن به راه‌حل وارد مذاکره شوند و از این سازمان به عنوان ابزار اعتمادسازی استفاده شود نه ابزار فشار.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها