کد خبر: ۱۷۱۳۰۳
زمان انتشار: ۱۷:۲۴     ۱۳ مهر ۱۳۹۲
او در پاسخ به این سوال خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی، که چرا به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در مورد حل و فصل مناقشه هسته‌ای خوش‌بین نیست، گفت که تصمیم‌گیر اصلی در ایران آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است.

خبرنگار بی بی سی در جواب به نتانیاهو گفت:آیت‌الله خامنه‌ای به دفعات گفته است که جمهوری اسلامی در پی دستیابی به جنگ‌افزار هسته‌ای نیست و استفاده از این تسلیحات خلاف باورهای اسلامی است که نتانیاهو جوابی نداد.

خبرنگار بی بی سی در بخش دیگری از مصاحبه با بنیامین نتانیاهو این موضوع را مطرح کرد که: مردم ایران می‌گویند گزارش شده اسرائیل خودش سلاح هسته ای دارد و عضو معاهده ان‌پی‌تی نیست، بنابراین نمی‌تواند در مورد سلاح هسته ای برای ایرانی ها موعظه کند.

نخست وزیر اسرائیل در پاسخ گفت: خب میدانید اسرائیل هیچ کشوری را تهدید به نابودی نکرده. ولی ایران هر روز حرف از نابود کردن ما می‌زند.

'ساده‌لوح نیستیم'
به دنبال سفر حسن‌ روحانی به نیویورک و مذاکرات وزیران خارجه ایران و گروه ۱+۵ خوش‌بینی‌های بسیاری درباره حل بن‌بست هسته‌ای ایران به وجود آمده است، هرچند باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفته گزینه نظامی در مواجهه با ایران هنوز به قوت خود باقی است.

بنیامین نتانیاهو گفت که علاقه دارد مناقشه هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود اما گفت که می‌خواهد این راه حل دیپلماتیک واقعی باشد نه جعلی.

او در پاسخ به این که منظورش از یک راه حل حقیقی چیست گفت:‌ "برچیده شدن کامل توانایی ایران برای تولید سلاح هسته‌ای. آنها اگر به دنبال انرژی غیرنظامی هستند به غنی سازی احتیاجی ندارند."

ایران می‌گوید بنا به قوانین بین‌المللی حق دارد چرخه سوخت هسته‌ای را در خاک خود توسعه دهد. مقام‌های ایرانی همچنین بارها اسرائیل را به داشتن زرادخانه هسته‌ای متهم کرده‌اند.

نخست وزیر اسرائیل گفت که ایران از خط قرمزی که او سال گذشته در سخنرانی‌اش در سازمان ملل متحد در مورد برنامه اتمی ایران اعلام کرد رد نشده است.

بنیامین نتانیاهو در پیامی مستقیم به حسن روحانی گفت که اسرائیل را به بازی نگیرد. او خطاب به آقای روحانی گفت: "ما ساده لوح نیستیم."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها