کد خبر: ۱۷۱۲۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۱۳ مهر ۱۳۹۲
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه وزیر علوم سیاسی دانشگاه را سکوی حرکت سیاسی خود می‌داند، گفت: مجلسی‌ها بیدار باشند چرا که جریان‌های وابسته به فتنه در حال بازگشت به دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش 598 به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دقایقی پیش در جمع مدیران و خبرنگاران رسانه‌ها در محل دفتر امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: دیپلماسی جدید حاکم بر کشور حق رئیس جمهور و دولت بوده و البته روحانی از همان ابتدا این مسئله را در محور دولت خود که تدبیر و امید است، مطرح کرده بود.

وی افزود: روحانی معتقد به استفاده از ظرفیت سیاست خارجی کشور برای حل مشکلات بوده و بر همین اساس گفتمان خود را مطرح و مردم نیز به این گفتمان رای دادند. 

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه با بینش سیاسی دولت مخالفت نداریم بلکه بحث اجرای این قضیه است، گفت: هیچ کس نمی‌تواند بگوید با دولت مخالفت داشته چرا که مقام معظم رهبری حکم رئیس جمهور را تنفیذ و وی را به این جایگاه منصوب کرده اما مسئله مهم این است که ما در اجرای قضیه و اصل کار در استفاده از ظرفیت سیاسی صحبت داریم.

استفاده از ظرفیت‌های سیاست خارجی به گونه‌ای نباشد که اصول و آرمان‌ها هزینه شود

وی تصریح کرد: در استفاده از ظرفیت‌های سیاست خارجی نباید به گونه‌ای عمل شود که اصول و آرمان ها در این مسیر هزینه شده بلکه استفاده از این ظرفیت در هر روشی که باشد باید با حفظ اصول و آرمان های انقلاب صورت گیرد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اهمیت اینکه روحانی درخواست مذاکره تلفنی داشته و یا اوباما اضافه کرد: برای ما مهم است که درخواست این مذاکره از سوی رئیس جمهور آمریکا بوده و یا رئیس جمهور ایران، 60 سال است که آمریکا با ما می‌جنگد و 35 سال است که ایران استکبارستیزی مستقیم خود را در عرصه جهانی به منصه ظهور گذاشته و مهم است که آیا رئیس جمهور استکبارستیز ما به سمت رئیس جمهور آمریکا رفته و یا برعکس.

شوک ایجاد شده در کشورهای بیداری اسلامی با مذاکره تلفنی روحانی با اوباما

وی با تاکید بر اینکه تعامل با آمریکا و این مذاکره در کشورهای بیداری اسلامی شوک ایجاد کرد، گفت: به هر حال هزینه‌ای بود که ما دادیم و در مقابل اوباما در دیدار با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت ما ایران را مستاصل کردیم و فشار تحریم‌ها سبب شد ایران با ما مذاکره کند و در هر صورت گزینه نظامی روی میز است.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد:‌ این مسئله در کشورهای بیداری اسلامی شوکی ایجاد کرد و نکته دیگر اینکه جان‌کری نیز تاکید کرده بحث لغو تحریم‌ها را حتی حاضر به بررسی نیستند و حق ایران را در استفاده از انرژی هسته‌ای به معنی غنی‌سازی اورانیوم به رسمیت نمی شناسند.

آیت‌الله علم‌ الهدی اظهار کرد:‌ این شوک ایجاد شد و ما هزینه دادیم و به صراحت می‌توان گفت به همین مقدار که جلو آمدیم آمریکا 10 قدم عقب‌تر رفت و همچنان بیشتر در طبل تحریم می‌کوبند. 

برمبنای فتوای رهبری مطلقا استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی حرام است

امام جمعه مشهد مقدس با تاکید بر اینکه برمبنای فتوای رهبری استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی مطلقا حرام است، گفت: در زمان 8 سال دفاع مقدس هم با وجود اینکه عراق در مقابل ما از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کرد اما ما یک بار هم این مسئله را اعمال نکردیم، 35 سال می‌گذرد و در این سال‌ها نه امام راحل و نه مقام معظم رهبری کوچکترین سابقه‌ای ندارند که رهنمودی داشته باشند و خود برخلاف آن  عمل کنند. 

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه سخنرانی روحانی در سازمان ملل بسیار خوب بود، افزود: وی منویات نظام ما را در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بسیار خوب و جالب بیان و در مصاحبه‌های خود نیز بسیار حساب شده و مطلوب صحبت کرد.

به سلامت رسانه‌ای در خراسان رضوی اعتقاد دارم/ سخنانم تقطیع نشود

امام جمعه مشهد مقدس خطاب به مدیران و خبرنگاران رسانه‌ها گفت: یکی از خصوصیات و وجه تمایز رسانه‌های خراسان رضوی نسبت به سایر استان ها در کشور این است که در استان ما سلامت جریان رسانه‌ای وجود دارد.

وی افزود: رسانه‌ای در استان نداریم که با موضع‌گیری خاص سیاسی اخبار را منتشر کند و این مسئله هم در رسانه داخلی و هم در کشوری که نماینده استانی آن مستقر هستند وجود داشته و بنده برخورد مغرضانه سیاسی از این رسانه‌ها ندیدم و این از برکات وجود امام رضا(ع) است. 

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: فکر نمی‌کنم سلامت رسانه‌ای که در خراسان رضوی وجود دارد در دیگر استان ها وجود داشته باشد و اگر گاها مشکلی در اخبار رسانه‌های استان به وجود می‌آید نمایندگی‌های استانی مقصر نبوده بلکه این مشکلات و بی‌وفایی‌ها از مرکز صورت می‌گیرد.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: در میان اخبار منتشر شده تنها مشکلی که وجود دارد تقطیع صحبت‌های بنده است، ممکن است عده‌ای کم‌حوصلگی به خرج داده و یا بخواهند به صورت مجمل قسمت جالب صحبت ما را انعکاس داده اما باید بگویم عرایض بنده تحلیلی است نه خطابی. 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: وقتی صحبت تحلیلی باشد تقطیع در بیان سبب برداشت نادرست و یا نامفهوم صحبت می‌شود و همچنین در تیتربندی نیز باید رسانه‌ها توجه داشته باشند و سعی شود مسائل اصلی صحبت‌ها به عنوان تیتر استفاده شود.

ابراز رضایت امام جمعه مشهد از استاندار فعلی خراسان رضوی 

وی با بیان اینکه قبول ندارم تاخیر در معرفی استاندار خراسان رضوی سبب تعطیلی در کارها شده است، گفت: یکی از ویژگی‌های خوب فروزان‌مهر این است که با توجه به نامعلوم بودن وضعیتش به طور جدی کار کرده و روند تمام امورات را انجام می دهد. 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: برای نمونه مشکلی میان شاندیز و زشک پیش آمده و استاندار با وضعیت فعلی‌اش می‌تواند نسبت به این مسئله بی تفاوت باشد اما شاهد پیگیری‌های دقیق و اقدامات جدی فروزان‌مهر هستیم.

وی گفت: استاندار نماینده دولت بوده و کسی نمی‌تواند تعیین کند که وزارت کشور برای این سمت چه کسی را به استان بفرستد، من نه گزینه‌ای دارم و نه تاکنون گزینه‌ای معرفی کرده‌ام. 

اگر استاندار خراسان رضوی تنش سیاسی ایجاد کند کل کشور دچار این تنش می‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خراسان رضوی پیشانی کشور است تاکید کرد: در هیچ کجای کشور به این میزان رفت و آمد زائران داخلی و خارجی نداریم و حضور بیش از یک میلیون و 500 هزار توریست خارجی در مشهد خود نشان دهنده این مسئله است، همچنین خراسان استان بزرگی بوده و در حوزه سیاسی نیز بسیار اثرگذار است. 

وی خاطرنشان کرد: کسی که استاندار خراسان رضوی شد باید بداند که اگر تنش سیاسی در این استان ایجاد شود در کل کشور این تنش ادامه پیدا می‌کند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: اگر استانداری در خراسان رضوی بیاید و جوامع سیاسی استان او را نپذیرند هماهنگی ایجاد نمی‌شود و در نهایت تنش ایجاد شده به کل کشور تعمیم داده می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه در کنار بینش سیاسی و توسعه‌ای و بینش بالای فرهنگی بیشتر از همه استاندار خراسان رضوی باید مقبولیت عامه داشته باشد، تصریح کرد: همچنین باید استاندار مورد قبول جریان‌های اثرگذار خراسان رضوی باشد چرا که اگر این مقبولیت نباشد همان مشکلات و تنشی که عرض کردم، ایجاد می‌شود. 

به گفته آیت‌الله علم‌الهدی هیچ کس تاکنون با وی در مورد استاندار خراسان رضوی مشورت نکرده و توقعی هم ندارد. 

عقیده نداریم فیلم "گذشته" به نمایندگی ایران به اسکار برود

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به حضور فیلم "گذشته" به نمایندگی ایران در اسکار تاکید کرد: مطلقا به نهادهای بین‌المللی اعم از خدماتی، فرهنگی و سیاسی بدبین هستیم و تمام آنها را عامل استکبار می‌دانیم. 

وی افزود: حضورمان در عرصه بین‌المللی باید به گونه‌ای باشد که موقعیت جهانی خود را تثبیت کنیم نه اینکه عامل اجرایی نهاد استکبار شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر قرار است ایران در اسکار حضور داشته باشد باید فیلمی که حاوی تمام ارزش‌های انقلاب بوده به عنوان نماینده ایران شرکت کند و عقیده نداریم فیلم "گذشته" به نمایندگی از ایران در اسکار حضور داشته باشد.

نمی‌خواهیم دانشگاه سیاست‌زده باشد بلکه دانشگاه سیاست‌دان می‌خواهیم

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به فضای حاکم در دانشگاه‌ها و وضعیت فعلی سرپرست وزارت علوم گفت: آنچه مهم است این بوده که در دانشگاه‌ها آرامش سیاسی وجود داشته باشد زیرا به هر میزانی که در دانشگاه آرامش باشد در عرصه رشد علمی نیز موفق می‌شویم.

وی تاکید کرد: معتقد نیستم که فضای دانشگاه از سیاست جدا باشد، دانشگاه سیاست‌زده نمی‌خواهیم بلکه دانشگاه باید سیاست‌دان و بصیر در سیاست باشد. 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: دانشگاهی که میدان رفاقت‌های سیاسی شود بزرگترین مانع برای رشد علمی بوده و نمی‌خواهیم این رفاقت‌های سیاسی رشد علمی در دانشگاه را متوقف کند. 

وزیر علوم سیاسی دانشگاه را سکوی حرکت سیاسی خود می‌داند

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اگر وزیری با پیشینه سیاسی و وابسته به جریان خاصی در وزارت علوم قرار گیرد سبب حضور لیدرهای سیاسی در دانشگاه می‌شود و به این طریق فضای آرام دانشگاه به هم می ریزد.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: رشد علمی 4 سال گذشته در دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که فضای آرام با توسعه علم ارتباط مستقیم دارد و اینکه فردی بیاید و دانشجویان مشکل‌دار را بازگردانده و جریان‌های دانشگاه را راه‌اندازی کند با آرامش سیاسی تناسب ندارد.

عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: توفیقی و غیرتوفیقی ندارد بلکه هر کسی که وابستگی به جریان سیاسی به ویژه کارگزاران فتنه داشته باشد و وزارت علوم را ابزاری برای ورود جریان های سیاسی به دانشگاه بداند مخالف هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: دولتی که ادعای تدبیر و امید می‌کند باید در حوزه رشد علمی و تعالی علم، نظام مدیریت صحیح را در دانشگاها حاکم کند، اگر وزیر وابسته به جریان سیاسی، لیدرهای سیاسی را وارد دانشگاه می کند در واقع می‌توان این شکل دانشگاه سکوی حرکت سیاسی وزیر علوم سیاسی می‌شود.

خطر بازگشت جریان‌های وابسته به فتنه در دانشگاه/ مجلسی‌ها بیدار باشند

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه مجلسی‌ها در رای اعتماد وزیر علوم باید بیدار باشند، گفت: فضای بده و بستان شخصی در مجلس حاکم نشود و مصلحت نظام و کشور مورد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مسئله خطرناک این است که جریان‌های وابسته به فتنه که در حال بازگشت به کشور هستند قاعدتا در خیابان ها قدم نمی‌زنند بلکه وارد دانشگاه‌ها می شوند، اینها همان کسانی هستند که سال ها در خارج از کشور به سمپاشی در افکار عمومی بر علیه جمهوری اسلامی و ولایت فقیه مبادرت می‌کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها