کد خبر: ۱۷۱۰۱
زمان انتشار: ۰۳:۴۴     ۱۷ مرداد ۱۳۹۰
به رغم اعلام تعدادي از رسانه‌ها مبني بر پذيرش دانشجوي تك جنسيتي در دانشگاه‌هاي محقق اردبيلي، اصفهان و زابل رؤساي اين دانشگاه‌ها تأكيد كردند كه اعلام اين خبر جوسازي رسانه‌اي است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، صبح امروز روزنامه شرق با اختصاص دادن صفحه جامعه خود به بحث تفکیک جنسیتی، مدعی شد 20 دانشگاه كشور در بيش از 40 رشته تحصيلي خود براي اولين بار اقدام به پذيرش تك‌جنسيتي دانشجويان مي‌كنند و از دانشگاه‌هاي تهران، اميركبير، دانشگاه اصفهان، محقق اردبيلي، زابل، هنر شيراز، دانشگاه صنعت نفت تهران و سهند تبريز نام برد كه در ظرفيت‌هاي اعلام‌شده براي انتخاب رشته كنكوري‌ها در زير گروه‌هاي علوم انساني، تجربي، هنر و رياضي رشته‌هايي را مخصوص دختران يا مخصوص پسران معرفي كرده‌اند.

این روزنامه در مطلب دیگری در همین صفحه بیانیه شدیدالحنی از انجمن تهران منتشر کرد که در آن با تائید خبر فوق و اظهار تاسفی از این جریان نوشت: با كمال تاسف در اين دفترچه (انتخاب رشته 90) شاهد تك‌جنسيتي شدن رشته مهندسي معدن در تعدادي از دانشگاه‌هاي معتبر كشور از جمله دانشكده فني دانشگاه تهران به عنوان مهد مهندسي كشور بوده‌ايم.

این بیانیه که تنها از سوی جمعی از دانشجویان منتشر گردیده است می افزاید: چنين تصميم‌گيري‌هاي نابخردانه‌اي در تك‌جنسيتي كردن يا كاهش شديد سهميه ورود بانوان به رشته‌هاي خاص باعث به وجود آمدن جو عدم امنيت رواني و بلاتكليفي در مورد ادامه تحصيل دانشجويان دختر فعلي و آتي اين رشته در مقاطع بالاتر خواهد شد.

انجمن تهران ابراز عقیده کرد که صريحا هشدار مي‌دهيم كه با چنين روندي ايران به افق‌هاي ترسيم شده نمی رسد و از ترکیه هم عقب می ماند.

اینها همه در حالی است که ظهر امروز روسای دانشگاه هایی که روزنامه شرق و انجمن تهران مدعی اجرای طرح تفکیک جنسیتی در آن دانشگاه ها بودند در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به این موارد پاسخ گفتند.

مسعود گنجي رئيس دانشگاه محقق اردبيلي در با تأكيد براينكه پذيرش دانشجو به صورت تك جنسيتي در دانشگاه محقق اردبيلي صورت نپذيرفته است، گفت: اعلام شده كه اين دانشگاه در رشته‌هاي روان‌شناسي و ادبيات فارسي فقط دانشجوي زن پذيرش مي‌كند در حالي كه اين‌طور نيست.

محمدحسين رامشت رئيس دانشگاه اصفهان نيز با تأكيد براينكه پذيرش دانشجو در سال جاري براساس اطلاعات سال‌هاي گذشته صورت پذيرفته است، گفت: در حال حاضر 85 درصد از دانشجويان دانشگاه اصفهان دختر هستند.

محمود اوكاتي صادق رئيس دانشگاه زابل نيز با بيان اينكه پذيرش دانشجو به صورت تك جنسيتي در دانشگاه زابل صحت ندارد، گفت: پذيرش دانشجو در رشته‌هاي مختلف اين دانشگاه در 2 جنس زن و مرد صورت مي‌پذيرد.

انتشار خبر دروغ در این رسانه ها در حالی دنبال شد که به نظر می رسد اقدام هماهنگ شرق با بدنه دانشجويي وابسته به احزاب و جريانات سياسي اصلاح طلبان در خصوص پذیرش دانشجویان که سالها در دانشگاه ها اجرا می شود چیزی جز جنجال و جو سازی رسانه ای نباشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها