به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، اين پرواز كه ساعاتي پيش به زمين نشست
سبب نارضايتي مسافران و زايراني شد كه از ساعت 1:30 دقيقه شب گذشته در
فرودگاه جده به اردبيل مهيا بودند كه اين پرواز با تاخيري سه ساعته ساعت
4:20 دقيقه پرواز كرد و در نهايت تعجب شركت هواپيمايي هما به جاي سرو سحري
به زائران و مجاوران حرم امن الهي نيم ساعت بعد از اذان صبح صبحانه سرو
كرد.
در اين پرواز به سراغ تعدادي از زائراني رفتيم كه از اين اقدام
هواپيمايي هما به شدت گلهمند بودند و از تاخير بوجود آمده در پرواز و
ارائه سرويس نامناسب براي سحري به شدت گلايه كردند.
يكي از اين زائران
در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در كنار تاخير سه ساعته كه براي
زائران و مسافران هواپيمايي عادي شده است آنچه مايه تعجب و نگراني بود
اينكه در هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران به جاي سرو سحري براي روزهداران
ماه مبارك رمضان وعده غذايي صبحانه شامل نان، پنير،گردو و خرما سرو شد كه
هيچ سازكاري با سحري معمول ماه رمضان ندارد.
خانم ربابه غنينژاد
خاطرنشان كرد: در پرسشي كه از عوامل و كادر پرواز داشتيم آنها به صراحت
اعلام كردند كه ما هميشه صبحانه سرو ميكنيم و وعدهاي به نام سحري در
برنامه ما وجود ندارد.
اين بانو كه از شرايط خدماترساني شركت
هواپيمايي هما و مسئولان فرودگاه جده به زئران خانه خدا گلهمند بود افزود:
بارهاست كه چنين اتفاقي ميافتد اما هيچ كس حتي حاضر نيست از مسافران و
زائران عذرخواهي كند.
يكي ديگر از زائران كه خود را سليمي معرفي كرد
گفت: سرو صبحانه آن هم در ماه مبارك رمضان در هواپيمايي رسمي جمهوري اسلامي
ايران بسيار تعجبآور و حتي ميتوان گفت شرمآور است چرا كه ما قصد
روزهداري داشتيم و ميخواستيم قبل از اذان صبح سحري خورده و روزه بگيريم
اما با كمال تاسف نيم ساعت بعد از اذان به وقت عربستان به ما صبحانه تعارف
كردند.
وي در ادامه بيان داشت: در كنار سرگرداني در فرودگاه آن هم
نيمههاي شب كه گويي به كار هميشگي پروازهاي هواپيمايي ايران بدل شده است
حتي نتوانستيم اعمال واجب خود را انجام دهيم در حالي كه بعد از گذشت نيم
ساعت از وقت سحر غذا سرو شد.
رضازاده ديگر زائر هواپيمايي 4108 جده به
اردبيل نيز گفت: ما از مسئولان شركت هواپيمايي هما انتظار داريم جدا به
چنين وضعيت نابساماني پايان دهند و شرمآور است در هواپيمايي جمهوري اسلامي
ايران در ماه مبارك رمضان براي زائران حج عمره صبحانه سرو شود.
وي از
نامناسب بودن سرويسهاي ارائه شده و برخي نارساييها در خدماترساني به
زائران گلايه كرد و بيان داشت: گويي مسئولان هما سفر داخلي را با سفر حج
اشتباه گرفته بودند و احساس ميكردند كه مسافران شايد به دليل مسافرت
روزهدار نباشند در حالي كه روزهگرفتن براي حجاج بيتاللهالحرام واجبتر
از اعمال مستحبي ديگري است كه انجام ميدهند.
اين زائر در پايان بيان
داشت: ما با مراجعه به دو نفر از كادر هواپيمايي هما به وضعيت پيشآمده
اعتراض كرديم و آنها در پاسخ پرسش ما تنها به بيان توضيحي كوتاه بسنده
كردند.