کد خبر: ۱۷۰۹۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۱ مهر ۱۳۹۲
۳۳ سال پیش در چنین روزی
فخر الدین حجازی: آنهایی که می گویند ایران با آمریکا سازش کرده است کجایند تا ببینند ایران در مقابل آمریکا ایستاده است. آمریکا حق دارد به ما حمله کند چرا که انقلاب ایران تمام منافع این غارتگر را از بین برده است.

رخدادهای  11مهر1359

چکیده

  • نماز وحدت آفرین جمعه این هفته نیز چون هفته های گذشته با حضور میلیونی مردم تهران و به امامت حضرت آیت الله خامنه ای در محل دانشگاه تهران برگزار شد .
  • فحرالدین حجازی : آمریکا حق دارد به ما حمله کند چرا که انقلاب ایران تمام منافع این غارتگر را از بین برده است ولی چرا باید شوروی که این همه ادعا دارد به عراق کمک کند و تانک های روسی قلب سربازان ما را نشانه بگیرد .
  • حضرت آیت الله خامنه ای : وزارت خارجه ما باید تکلیف خود را با این دولت های خائن و منافق (بحرین ، کویت ، امارات متحده عربی ، مصر و عربستان سعودی)روشن کند ، باید مشخص بشود که ما با کی در جنگ هستیم ؟
  • خطیب جمعه تهران :  جنگ ما با عراق روزی خاتمه خواهد یافت ولی جنگ ما با استکبار جهانی و سرپنجه های مزدور و خبیث آن در منطقه تمام شدنی نیست .
  • مهندس باقریان سرپرست هواپیمایی ملی ایران هما از تعطیلی پروازهای حج خبر داد .
  • رویترز به نقل از منابع مطلع در فرودگاه پاریس گزارش داد که شاپور بختیار آخرین نخست وزیر رژیم شاه امروز فرانسه را به سوی اردن ترک کرده است .
گزارش فخرالدین حجازی از جبهه های جنگ

نماز وحدت آفرین جمعه این هفته نیز چون هفته های گذشته با حضور میلیونی مردم تهران و به امامت حضرت آیت الله خامنه ای در محل دانشگاه تهران برگزار شد . پیش از خطبه های نماز جمعه فحرالدین حجازی نماینده مجلس شورای اسلامی که از طرف مجلس و به همراه چند تن از نمایندگان برای بررسی اوضاع مرزی به نقاط مرزی غرب و جنوب غربی کشور سفر کرده بود گزارشی از مناطق جنگی ارائه کرد .

وی گفت : عراق ده لشکر مجهز در مرزهای غربی و جنوبی ایران متمرکز کرده بود ، با سلاح های سنگین و با استفاده از سیستم مدرن الکترونیک که آمریکا این سیستم ماهواره ای را در اختیار او گذاشته بود ، نقشه جنگ چنین بود که نخست با یک ضربه نیروی هوایی ما را نابود کنند و سپس این ده لشکر از هفت محور به ایران هجوم بیاورند . حجازی ادامه داد : حساب کارشناسان نظامی آمریکا و اسرائیل و عراق این بود که ارتش ایران از هم متلاشی شده و قدرت دفاع ندارد .

وی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت : نیروهای عراقی پس از چند روز تهاجم توانستند به مدت 24 ساعت شهر سوسنگرد را به تصرف خود در آورند و در همین مدت کوتاه به خانه های مردم یورش برده و هر خانه ای را که عکس امام در آن بوده منفجر کرده و یا عکس صدام را به دیوار چسبانده اند . متجاوزین عراقی مردم انقلابی را اعدام کرده و چشمان آنها را از حدقه درآوردند . حجازی گفت : در اثر یورش نیروهای اسلامی ما به دشمن در منطقه سوسنگرد آنها چنان شکستی خوردند که ناچار به فرار شدند و نیروهای ارتش توانستند 150 تانک دشمن را از کار بیندازند .

آیت الله خامنه ای: ما دستاوردهای بزرگ از این جنگ داشته ایم ، اول این که دشمن خیال می کرد انقلاب بر اوضاع کشور مسلط نیست خیال می کرد انقلاب در میان همه مردم رسوخ ندارد و ارتش و نیروهای مسلح و رزمنده دور از انقلابند ، این جنگ به ما نشان داد که 1- ما ارتش داریم 2- ارتش ما وفادار به انقلاب است 3- ارتش ما مجهز و آماده است .

مدعیان ببینند چگونه در برابر آمریکا ایستاده ایم

وی ادامه داد : آنهایی که می گویند ایران با آمریکا سازش کرده است کجایند تا ببینند ایران در مقابل آمریکا ایستاده است . حجازی خطاب به والدهایم دبیر کل سازمان ملل نیز گفت : تو که ادعای حقوق بشر داری به ایران بیا تا تو را به خرمشهر ببریم تا ببینی که چگونه خمپاره های دشمن شهرهای بی دفاع ما را می کوبد و چگونه آنها به بیمارستان های ما حمله می کنند .

دخالت های آمریکا و شوروی در جنگ

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : آمریکا حق دارد به ما حمله کند چرا که انقلاب ایران تمام منافع این غارتگر را از بین برده است ولی چرا باید شوروی که این همه ادعا دارد به عراق کمک کند و تانک های روسی قلب سربازان ما را نشانه بگیرد . (1)

اسلام همه قدرت های شیطانی را سرنگون می کند

در ادامه حضرت آیت الله خامنه ای به ایراد خطبه های نماز پرداخته و اظهار داشتند : مگر قرار نیست اسلام همه قدرت ها و سلطه های شیطانی و طاغوتی را سرنگون کند ؟ مگر قرار نیست امت مسلمان « لتکون شهدا علی الناس » بشوند ؟ مگر قرار نیست که پرچم اسلام بر فراز قله های انسانی و بشری به اهتزاز درآید ؟ پس کی ؟ چگونه و از چه راهی ؟

ایشان در ادامه خطبه های نمازجمعه تاکید کردند : اگر قرار است که اسلام به پیروزی واقعی خود برسد و اگر قرار است که گردونه با ابهت اسلام به سوی مناطق مستضعف نشین روانه بشود و اگر قرار است که کاخ های ظلم و ستم یکی پس از دیگری سرنگون بشود این باید از یک جایی شروع بشود .

آیت الله خامنه ای افزودند : من از جبهه جنگ عراق با ایران می خواهم با شما حرف می زنم ، جبهه جنگ ترکیبی است از سه عنصر : یک عنصر، عنصر مسلمان جنگنده و مبارز ، عنصر دیگر کفر مسلح و عنصر سوم حوادث و وقایعی است که بر این جنگ و بر این درگیری مترتب می شود .

دستاورد های  بزرگ جنگ / ارتش ما انقلابی است

ایشان اظهار داشتند : ما دستاوردهای بزرگ از این جنگ داشته ایم ، اول این که دشمن خیال می کرد انقلاب بر اوضاع کشور مسلط نیست خیال می کرد انقلاب در میان همه مردم رسوخ ندارد و ارتش و نیروهای مسلح و رزمنده دور از انقلابند ، این جنگ به ما نشان داد که 1- ما ارتش داریم 2- ارتش ما وفادار به انقلاب است 3- ارتش ما مجهز و آماده است .

بر اساس  گزارش  رویترز ،بختیار با یک هواپیمای عراقی که از ابتدای جنگ عراق با ایران در پاریس متوقف بود راهی اردن شده است . گفتنی است بختیار چند روز پیش در یک مصاحبه مطبوعاتی به سفر خود به عراق قبل از آغاز جنگ اعتراف کرده بود . 

وضع گروه ها و گروهک های مدعی خلق روشن شد

ایشان ادامه دادند : دوم روشن شدن وضع گروه های مدعی طرفداری از خلق که سعی می کردند این یک ساله و نیمه به جمهوری اسلامی ضربه بزنند امام در تاریخ انقلاب نوشتند که این گروه ها در جنگ امپریالیسم آمریکا با ایران که در صورت جنگ ایران و عراق ظاهر شده بود شرکت نکردند .

اتحاد همه اقشار و نیروها

اتحاد همه قشرها و نیروها سومین دستاوردی بود که آیت الله خامنه ای بدان اشاره کرده و ادامه دادند : دشمن می خواست ما را پراکنده کند و به جهت های مختلف بکشاند اما این حادثه الهی این دستاورد خدایی ما را از اختلاف سلیقه ها به کلی دور کرد .

درس بزرگ به همه دولت های مزدور از جمله عراق

امام جمعه تهران در تشریح چهارمین دستاورد جنگ نیز اظهار داشتند  : دولت مزدور عراق فهمید که با چه کسی طرف است فهمید که با چه ملتی روبرو است این درسی خواهد بود برای همه دولت های مزدوری که امروز به عراق کمک می کنند .

آیت الله خامنه ای اظهار داشتند : بنده به عنوان یک فرد که در کادرهای سیاسی هیچ شغلی ندارم از مردم و زبان مردم حرف می زنم و اعلام می کنم ما دولت های بحرین ، کویت ، امارات متحده عربی ، مصر و عربستان سعودی را نخواهیم بخشید .

ایشان تاکید کردند : مرگ بر همه آن منافقانی که ادعای مسلمانی و تعصب عربیت می کنند و دروغ می گویند . بحرین فرودگاه بدهد که هواپیماهای عراقی از آنجا پرواز کنند . کویت به هواپیماهای عراقی سوخت بدهد که بیایند آبادان و خرمشهر را بمباران کنند . اردن تانک و زره پوش بدهد که بیایند به مرزهای جمهوری اسلامی تجاوز کنند . عربستان سعودی و خانواده فاسد سلطنتی در آنجا با همه ادعاهایشان به آنها دست مریزاد بگوید و مصر هم به آنها سلاح و نفرات و مهمات بدهد و آن وقت ما خودمان را دشمن آنها و آنها را دشمن خودمان ندانیم ؟

سرپرست هواپیمایی ملی ایران  : به دلیل وجود شرایط اضطراری حاکم بر فرودگاه های کشور و نیز احتمال خطر در صورت پرواز بر فراز کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین رعایت مقررات بین المللی و نیز رهنمودهای دریافتی نخست وزیر از امام تصمیم گرفته شد تا پروازها متوقف شود .

آیت الله خامنه ای ادامه دادند : وزارت خارجه ما باید تکلیف خود را با این دولت های خائن و منافق روشن کند ، باید مشخص بشود که ما با کی در جنگ هستیم ؟ ما با آمریکا در جنگیم ، هر یک از دولت هایی که من اسم بردم در صورتی که به عراق کمک کنند که بعضی از آن ها کمک کرده اند باید از شدت ضربات ما خود را در امان ندانند .

رفع خستگی و کسالت پنجمین دستاورد

رفع خستگی و کسالت پنجمین دستاورد جنگ از منظر آیت الله خامنه ای است ، ایشان با توجه به پیام های امام اظهار داشتند : امام فرمودند که این جنگ کسالت ها و بی دل و دماغ ها را از میان برد و این درست است ملت ما از نشستن ، بی کار ماندن ، از سکوت و سکون به فساد می گراید ما هدفمان هدف بلندی است پس نباید ساکت بنشینیم . ایشان در جمع بندی سخنان خود تاکید کردند : جنگ ما با عراق روزی خاتمه خواهد یافت ولی جنگ ما با استکبار جهانی و سرپنجه های مزدور و خبیث آن در منطقه تمام شدنی نیست . (2)

پرواز های حج متوقف شد

مهندس باقریان سرپرست هواپیمایی ملی ایران هما از تعطیلی پروازهای حج خبر داد . وی گفت : به دلیل وجود شرایط اضطراری حاکم بر فرودگاه های کشور و نیز احتمال خطر در صورت پرواز بر فراز کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین رعایت مقررات بین المللی و نیز رهنمودهای دریافتی نخست وزیر از امام تصمیم گرفته شد تا پروازها متوقف شود . (3)

بختیار با هواپیمای عراقی به اردن رفت

رویترز به نقل از منابع مطلع در فرودگاه پاریس گزارش داد که شاپور بختیار آخرین نخست وزیر رژیم شاه امروز فرانسه را به سوی اردن ترک کرده است . بر اساس این گزارش بختیار با یک هواپیمای عراقی که از ابتدای جنگ عراق با ایران در پاریس متوقف بود راهی اردن شده است . گفتنی است بختیار چند روز پیش در یک مصاحبه مطبوعاتی به سفر خود به عراق قبل از آغاز جنگ اعتراف کرده بود . (4)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 12 مهر 1359 ، صفحه 12

2- جمهوری اسلامی ، 12 مهر 1359 ، صفحه 12

3- اطلاعات ، 12 مهر 1359 ، صفحه 10

4-  اطلاعات ، 12 مهر 1359 ، صفحه 10

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها