کد خبر: ۱۷۰۷۶۱
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۱۰ مهر ۱۳۹۲
جوان های انقلابی در هرجای دنیا که باشند و هر تخصصی که داشته باشند، نمی توانند از یک چیز دل ببرند، اصلاح جامعه و جهان. آنها آرمانی نگاه میکنند ولی محاسباتشان در دنیای واقعیات است و این ویژگی است که آنها را از همه آدم های پیرامون خود متمایز میکند.

یکی مجموعه از این جوان‌ها را می توان در اراک جستجو کرد، گروهی که اراده کرده اند حرف های انقلاب اسلامی را به نسل آینده برسانند، هرچند که دست هایشان خالی است.

در ادامه گفتگویی را می خوانید که با سرپرست این گروه جناب آقای "لعلی" از انیماتورهای خوب کشور انجام شده و ایشان درباره کار جدیدشان و البته دست اندازهای پیش رویشان کمی توضیح میدهند.

 

برای مردم: بدون مقدمه شروع میکنم، چرا سراغ انیمیشن رفتید؟

لعلی: ببینید، انسانها همواره مایل اند که پیام ها –به ویژه پیام های اخلاقی و فرهنگی- را در قالب های غیر مستقیم دریافت کند. به همین خاطر بزرگان ما همواره از داستان و مثل و شعر و... استفاده می‌کردند و شما در ادبیات فارسی و حتی هر زبان دیگری که بررسی کنید با کنایه، مثل، داستان و... بسیاری مواجه میشوید. زیرا این یک جنبه درونی است که بین همه انسانها مشترک است.

انیمیشن یک روایت داستانی بسیار جذاب است که در آن می توان انواع پیام ها را به نامحسوس ترین صورت به مخاطب القا کرد.

برای مردم: چرا برخی انیمیشن ها موفقند و برخی نه؟

لعلی: آنچه در دنیای امروز اتفاق افتاده آن است که مخاطبین به علت مشاهده کارهای خوب و حرفه ای بسیار، دیگر تحمل دیدن کارهای ضعیف یا انتقال پیام ها به صورت مستقیم و اصطلاحا "چکشی" را ندارند. این همان چیزی است که کار مارا سخت میکند. باید قالب هایی را بیابیم که هم جذاب باشند و هم مفهوم مورد نظر مارا به خوبی منتقل کنند.

اگر قالب و ژانر و دیالوگ های شما هم سطح موضوع و مفهوم مورد نظرتان نباشد، ویا از تجهیزات ضعیف و.. استفاده کنید، مسلما کار شما ضعیف می شود و اگر درست انتخاب کنید، یک اثر بیادماندنی و موفق به جا می‌گذارید.

 

برای مردم: از پروژه خودتان بگویید، چه خبر؟ کمی درباره آن توضیح دهید

لعلی: این پروژه یک انیمیشن سه بعدی در ژانر فانتزی است که در فضای مادی اتفاق می افتد به طوری که کاراکترهای این انیمیشن  اسکناس ها و کیسه های پول و دلار هستند که نقش ایفا میکنند، خانه های این کار به شکل گاو صندوق است و وسیله های نقلیه هم به شکل کیف های مختلف زنانه و مردانه طراحی شده اند.

ژانر فانتزی به خاطر آنکه در آن نمادها به صورت شخصیت ظهور می کنند قدرت تاثیرگذاری و ماندگاری فوق العاده ای در ذهن دارد به نحوی که مخاطب به ویژه کودکان تا مدتها این کارکترها و جملاتشان را در ذهن خود مرور میکنند.

برای مردم: در ساخت این انیمیشن چه چیزی را دنبال میکنید ؟

لعلی: قصد کلی این انیمیشن نشان دادن نظام فاسد سرمایه داری حاکم بر جهان و اینکه در پشت این جریان صهیونیست ها و فراماسونرها قرار دارند و به همین دلیل هم در حال از هم پاشیدن است. ما اگر بتوانیم تصویر درستی از نظام استکباری و سرمایه داری جهان را در ذهن مخاطبمان که غالبا کودکان هستند جای دهیم، در سنین بالاتر مطمئن باشید که آنها رویای غرب را در ذهن خود نخواهند پروراند و در مواجهه با پلیدی های دنیای مادی چندان غافلگیر نمی شوند.

 

 

البته ما از موضوع وال استریت هم غافل نشدیم و همینطور در حین داستان به سو استفاده از زن در جامعه غربی نیز می پردازیم؛ نقش صهیونیست ها را نیز با علائم مختلف میبینیم که البته به صورت نامحسوس در کار گنجانده شده اند.

 

برای مردم: تا به حال کار چقدر پیشرفت داشته است ؟

لعلی: پس از چند ماه فیلم نامه ی کار تمام شده و در حال حاضر به اصطلاح انیماتورها در حال "مونوگ سازی" هستیم. اما خب، مشکلاتی هست که نتوانسته ایم با سرعتی که در برنامه پیش بینی کرده بودیم، پیش برویم.

 

برای مردم: چه مشکلاتی؟ مالی یا فردی؟

لعلی: خب، نیاز به تجهیزات پیشرفته تر و پشتوانه مالی مهمترین مشکلات است. البته ما نا امید نشده ایم و با دست خالی هم که شده می جنگیم اما یک کار حرفه ای در طراز انقلاب که حتی در سطح جهانی دیده شود، نیاز به استفاده از تجهیزات پیشرفته تری دارد که متاسفانه ما از آن بی بهره ایم.

برای مردم: تا کنون به سراغ نهادهای متولی این موضوع رفته اید؟

لعلی: بله، فیلم نامه به چندین سازمان ارائه شده اما متاسفانه تا به حال هیچ سازمانی ازما حمایت نکرده است، آنها گفته اند که کمبود بودجه داریم، البته به نظر من این یک بهانه است، زیرا برای هزاران خرج غیر مفید دیگر بودجه می گذارند اما به کار فرهنگی –آن هم در این سطح- که میرسند میگویند بودجه نیست. به نظرم هنوز خیلی ها باور نکرده اند که فرهنگ اساس است و اگر آن اصلاح شود، جامعه و اقتصاد و... هم اصلاح میشود.

نمایی از شخصیت های این انیمیشن:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها