کد خبر: ۱۷۰۷۰۳
زمان انتشار: ۱۹:۰۲     ۱۰ مهر ۱۳۹۲
لوکا بوناچيچ مي گويد ليگ ايران سوپرمارکت نيست و اگر فردي پيدا مي شود که قوانين را رعايت نمي‌کند بايد با او برخورد شود.

سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره مسائل مختلفي از جمله وجود تباني و ناپاکي در فوتبال ايران، وضعيت اردوي تيم ملي فوتبال و ديدار بعدي اين تيم در ليگ برتر صحبت کرد.



* اين روزها بحث‌هايي درباره تباني و ناپاکي در فوتبال ايران مطرح است. به عنوان کسي که چند سال در فوتبال ايران کار کرده درباره اين مسائل چه نظري داريد؟



- من هم مي‌توانم يکي از مربياني باشم که خيلي بيشتر از قراردادم پول بگيرم، اما من برچسب اخلاق ورزشي را روي پيشاني خود دارم و دانشم از خيلي چيزها مهم‌تر است و آن را خيلي دوست دارم. با اين حال امروز خط فوتبال ايران به گونه‌اي است که هدف وسيله را توجيه مي‌کند. گروه‌هاي خاصي هستند که کارهاي پيچيده‌اي را انجام مي‌دهند. فکر مي‌کنم عليپور (دبير ستاد رسيدگي به تخلفات حرفه‌اي) در اين زمينه کارهاي خوبي انجام مي‌دهد و مي‌تواند مفيد باشد.



* آيا تا به حال به شما هم پيشنهاد تباني شده است؟



- بله. براي خود من هم پيش آمده. اما من هميشه گفته‌ام که حتي نياز نيست کسي پول قهوه‌ من را حساب کند. مربي نيستم که وقتي به هر تيمي مي روم هشت بازيکن مشخص با خودم ببرم. مربي نيستم که هميشه با چند دستيار خاص کار کنم تا الان در هر تيمي که بوده‌ام با افراد مختلفي به عنوان دستيار کار کرده‌ام. وقتي سرمربي يک تيم مي شوم با خودم ميني‌بوسي بازيکن نمي آورم. اما تا جايي که مي‌دانم در فوتبال ايران اين کارها خيلي راحت انجام مي‌شود و حتي راحت‌تر حرفش را مي‌زنند. بازيکنانم اين مسائل را به من گفته‌اند. در فوتبال ايران هم مربي قوي و هم مربي ضعيف داريم. مربي ضعيف به هر طريقي که شده مي‌خواهد نتيجه‌ بگيرد. فکر کنم عليپور بازيکنان را مي شناسد و مي‌تواند اين مسائل را ريشه کن کند.



* فکر مي‌کنيد واقعا مي‌شود اين مسائل را ريشه‌کن کرد؟



- دوست دارم اين مسائل ريشه کن شود، اما من فقط يک خارجي‌ام و نمي‌توان کار خاصي انجام دهم. ليگ ايران سوپرمارکت نيست و بايد اصولي در آن حاکم باشد و همه چيز به طور جزئي مشخص شود. اگر هم فردي پيدا مي‌شود که قوانين را رعايت نمي‌کند بايد برنامه‌اي براي برخورد با او وجود داشته باشد.


* کمي از تيم ملي صحبت کنيم. بعد از هفته‌ دوازدهم ليگ برتر اردوي تيم ملي شروع مي‌شود و ليگ چند هفته‌اي تعطيل است. نظرتان درباره عملکرد تيم ملي چيست؟



- بازي‌هاي ايران را در مقدماتي جام جهاني ديدم. انتظار داشتم که ايران ساده‌تر به جام جهاني برود، اما شرايط به گونه‌اي شد که سه بازي آخر خيلي مهم شد و ايران بالاخره به هدفي که داشت رسيد. به نظرم کي‌روش فوتبال ايران را به چيزي که مي‌خواست رساند، اما رفتن به جام جهاني نبايد ضعف‌ها را پوشش دهد.



* چرا هر مربي که به تيم ملي آمده براي بازي‌ها اردوي بلند مدتي مي‌گذارد؟



- به اين دليل که مربي‌ها ترس دارند و فکر مي‌کنند هر چه بيشتر بازيکنان را در اختيار داشته باشند بهتر نتيجه‌ مي‌گيرند. با اين حال فدراسيون بايد به فکر باشگاه‌ها هم باشد. درست است که ايران بايد در جام جهاني به ميدان برود، اما کي‌روش نبايد فقط به فکر منافع ملي باشد و بايد منافع باشگاه‌ها را در نظر بگيرد. بايد به برنامه‌هاي سرمربي تيم ملي احترام گذاشت، اما مشکل باشگاه‌ها با تيم ملي بيشتر همين برنامه‌ها بوده است و اميدواريم که منافع باشگاه‌ها هم رعايت شود.


* تيم ملي در زمان کي‌روش نسبت به سال‌هاي گذشته بازيکنان متفاوتي در اختيار دارد. به نظر شما نسل بازيکنان تيم ملي در زمان برانکو بهتر بود يا زمان کي‌روش؟



- در زمان برانکو ايران بازيکنان قوي‌تري را در اختيار داشت. دايي، مهدوي کيا، هاشميان و ... نسل با تجربه‌تري بودند که به خاطر بازي در اروپا کيفيت تيم ملي را هم بالا برده بودند. به همين خاطر تيم برانکو نسبت به تيم کي‌روش برتري داشت.


* شما هم معتقديد تيم ملي ايران شانسي به جام جهاني رفت؟



- خير. اصلا اين طور نبود. تيم شما زحمت زيادي کشيد تا به جام جهاني برسد. البته در ابتدا ضعيف بودند، اما در سه بازي پاياني خيلي خوب کار کردند. بايد در نظر داشته باشيم که در فوتبال به بخت و اقبال هم نياز است، اما تيم ايران با شايستگي به جام جهاني رفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها