کد خبر: ۱۷۰۶۲۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۱۰ مهر ۱۳۹۲
پرونده تصادف و به کما رفتن بازیکن تراکتورسازی به جاهای باریک کشیده شده است.

598؛ جريمه 400 ميليوني مهدي كريميان از سوي باشگاه تراكتورسازي كمتر از جريان به كما رفتن اين بازيكن سروصدا به پا نكرده است. اين بازيكن هفته گذشته با اين جريمه سنگين و بي‌‌سابقه روبه‌رو شد و مسئولان باشگاه حالا در قبال واكنش كريميان مي‌‌گويند او بايد جريمه غيبت‌هاي غيرموجهش را قبول كند.

 

* كريميان مدرك نداد

پيش از برگزاري جلسه كميته انضباطي مسئولان نامه‌اي براي شماره 7 مي‌‌فرستند تا او با حضور در اين جلسه از خودش دفاع كند. اما كريميان به كميته انضباطي نرفت و مدارك خود را رو نكرد! مسئولان باشگاه اميدوار بودند بازيكن خاطي تيمشان با ارائه مدارك مستند خودش را تبرئه كند اما او فقط نامه اعتراضش را به كميته استيناف ارسال كرد. كريميان به خاطر غيبت در 2 بازي ذوب‌آهن و سپاهان و 5 جلسه تمرين 400 ميليون تومان جريمه شده است.

 

* قرارداد، جريمه را تاييد مي‌‌كند!

طبق قراردادي كه با باشگاه امضا كرده اين جريمه، شدني است. چرا كه او ابتداي فصل زير بندهاي قرارداد را بدون هيچ حرفي امضا كرده و به همين دليل به خاطر غيبت در هر بازي رسمي او 15 درصد از مبلغ كل قراردادش جريمه نشده. بدين ترتيب به خاطر عدم حضور در بازي با ذوب‌آهن و سپاهان 30 درصد جريمه شده و بابت غيبت در هر جلسه تمرين 25 درصد از حقوق هفتگي‌اش را بايد به عنوان جريمه به باشگاه بپردازد.

 

* تصادف بي‌‌تصادف؟!

اما در اين چند روز همه مي‌‌پرسند چرا غيبت كريميان غيرموجه است در حاليكه او در بيمارستان به سر مي‌ برد و به كما رفتنش براي همگان محرز شده بود! زيني‌زاده مديرعامل تراكتورسازي در اين خصوص تقريبا جواب شفافي داد كه بايد به بخشي از صحبت‌هاي او اشاره كنيم و مابقي حرف‌ها به خاطر خود كريميان بايد مسكوت بماند!

 

مدير عامل تراكتور مي‌‌گويد: «كريميان بايد مدارك تصادفش را به باشگاه ارائه مي‌‌داد تا ثابت شود در خيابان ماشيني با او تصادف كرده است.»

 

باشگاه تراكتورسازي خودش براي روشن شدن اين مسئله دست به كار شده اما نتايجي كه بدست آمده 180 درجه با خبرهايي كه منتشر شده تفاوت دارد و در اصل تصادف اين بازيكن سئوال اصلي است!

 

مسئولان باشگاه از نيروي انتظامي، اداره راهنمايي و رانندگي و ساير ارگانهاي تبريز استعلام گرفتند و هيچ گزارشي مبني بر اينكه نيمه‌شب 14 مرداد در اتوبان شهيد كسايي تصادف شده، موجود نيست!

 

طبق ادعاي كريميان و همراهانش او با اتومبيل آزراي خودش با يك پژو 206 تصادف كرده و راننده اين ماشين او را به بيمارستان امام رضا (ع) منتقل كرده اما زيني‌زاده در اين خصوص مي‌‌گويد: «نيروي انتظامي هيچ مدركي ارائه نكرده كه بتوانيم علت حادثه را جويا شديم.»

 

* ابعاد تازه درگيري رو مي‌‌شود؟!

در همان روز تصادف، مسئولان نيروي انتظامي براي جستجو به بيمارستان رفته بودند كه موضوع‌ درگيري كريميان با چند نفر مطرح شد. اما اين مسئله زياد جدي گرفته نشد و همسر كريميان هم اين خبر را تكذيب كرد و بعد از چند روز هم خودش آن حرف‌ها را شايعه خواند.

 

به نظر مي‌‌رسد، با اخبار جديدي كه فاش شده بايد اين شايعه پيگيري شود تا اصل ماجراي به كما رفتن اين بازيكن بالاخره مشخص شود. اما مسئولان باشگاه نمي‌‌خواهند بيشتر از اين از اطلاعاتي كه به دست آورده‌اند پرده بردارند چرا كه در اين‌صورت احتمال دارد كار به جاهاي بازيكن بكشد و پاي كريميان به دادگاه و مراجع قضايي باز شود. به همين خاطر اصرار دارند اين بازيكن مداركش را دال بر بي‌‌گناهي‌اش هر چه زودتر به باشگاه بدهد!

 

حالا همه منتظر هستند زمان جلسه كميته استيناف فرا برسد تا بلكه او بتواند جريمه‌اش را كاهش دهد. از ما نشنيده بگيريد ظاهرا تراكتوري‌ها خودشان تا ته ماجرا رفتند و مطمئن هستند مدركي وجود ندارد و بيشتر مي‌‌خواهند دليل بروز آن اتفاق در نيمه‌شب را بدانند!

 

حتي زيني‌زاده مي‌‌گويد: «ممكن است در آن ساعت نصفه‌شب هر اتفاقي افتاده باشد و بازيكن در آن زمان بايد خواب باشد نه اينكه...!»

 

* بيمه، خسارت «آزرا» و كروكي!

نكته جالب آن كه مسئولان باشگاه ماجرا را از اداره بيمه پيگيري كردند. از آنجايي كه كريميان در مصاحبه‌هايش گفته بود: «كلي از قيمت آزرايش افتاده!» آنها از اين طريق اقدام كردند اما باز هم به جايي نرسيدند چرا كه او براي جبران خسارت ماشينش به اداره بيمه مراجعه نكرده و در واقع اصلا كروكي نداشته تا طلب خسارت كند!

 

با اين اوصاف، اين تصادف يا دعواي خياباني در اتوبان شهيد كسايي وارد فاز جديدي شده و شايد تبعات سنگيني براي اين بازيكن داشته باشد! به هر حال همه چيز پيش از بازي با راه‌آهن معلوم مي‌‌شود و اگر او دست خالي به كميته استيناف برود خودش مهر تاييدي به تمام اين اخبار زده است!

 

گفته مي‌‌شود همان شب به گواه خود كريميان و همسرش جواد كاظميان هم با آنها بوده و باشگاه در اين رابطه هم در حال تحقيق است و به نظر مي‌‌رسد اين قصه سر دراز دارد. كريميان در چند روز گاشته ملاقاتي با زيني‌زاده داشته تا بتواند اين موضوع را در ديداري حل و فصل كند اما مدير عامل تراكتورسازي به او توصيه كرده فقط بايد مدرك و سند براي بي‌‌گناهي‌اش بياورد وگرنه 400 ميليون را بايد بپردازد.

 

بايد ديد پرونده سنگين‌ترين جريمه نقدي تاريخ فوتبال ايران كه با ماجراهاي پليسي هم گره خورده چه مي‌‌شود. پرونده‌اي كه حتي برخي مي‌‌گويند شايد باعث جدايي ناگهاني كريميان از جمع تراكتوري‌ها در پايان نيم‌فصل شود.

روزنامه نود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها