کد خبر: ۱۷۰۵۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۱۰ مهر ۱۳۹۲
مجری برنامه 90، پيش از مصاف استقلال و پرسپوليس در فصل قبل، خيلي اصرار داشت كه قهرماني دربي را سوت بزند.

598؛  1- در برنامه هفته گذشته 90، مجري توانمند و باسابقه قبل از شروع بحث درباره تباني و رشوه، شروع كرد به بازخواني آيين‌نامه‌هاي فيفا كه در متن آن هشدارهاي شديدي به خاطيان داده شده بود. لحن عادل به گونه‌اي بود كه تو گويي قصد آن دارد كه اگر كسي تا الان از عواقب و هزينه‌هاي سنگين ارتكاب به فساد و رشوه در فوتبال خبر داشته و نگفته، ديگر پاي به ميدان افشاگري نگذارد و خود را از دخالت خطرناك بر حذر دارد.

 

قانون فيفا مي‌گويد حتي اگر رشوه نداده باشي اما خودآگاه يا ناخودآگاه در جريان و مسير چنين موضوعي قرار گرفته باشي و سكوت كرده باشي، مجرمي... نگاه بدبينانه اين است كه عادل وقتي از نياز رويانيان و دايي براي جمع‌آوري مدرك در جهت اثبات اتهام نسبت داده شده به قهرماني باخبر بود، سعي كرد به كساني كه درصدد همكاري با دايي و سردار و رسوا كردن قهرماني هستند، به صورت هدفمند هشدار بدهد كه اگر اين كار را بكنند پاي خودشان هم گير است.

 

دقيقا به همين دليل است كه علي دايي طي چند روز اخير خواهان اعلام عفو عمومي يا همان "دادن امان" به افشاگران واعتراف‌كنندگان است.

 

2- فصل قبل، پيش از مصاف استقلال و پرسپوليس، خيلي اصرار داشت كه قهرماني دربي را سوت بزند و در اين ميان فردوسي‌پور حتي از رييس كميته داوران در برنامه ماقبل داربي خواست تا محسن قهرماني را به عنوان داور دربي انتخاب كند، چون به نظر او حقش بود.

 

عده‌اي معتقدند عادل بعد از دربي هم با آوردن تنها كارشناسي كه در روزهاي قبل و طي گفتگو با سايت‌هاي مختلف هيچ‌كدام از صحنه‌ها را پنالتي نمي‌دانست به برنامه دعوت كرد و حتي مانع روي خط آمدن بقيه كارشناسان كه نظرات ديگري داشتند، شد تا عملا اشتباهات داوري آن بازي را ماست‌مالي كند.

 

3- جريان خلعتبري و اختصاص دو هفته از برنامه به ماجراي انتقال او به پرسپوليس، با محوريت مبلغ انتقال و غيرقانوني بودن اين بازگشت پرده ديگري از خصومت موفق‌ترين مجري ورزشي ايران با پرسپوليس دايي است.

 

4- در ماجراي اثبات پرونده كالچوپولي و رسوايي تباني در فوتبال ايتاليا، يكي از مشهورترين و محبوب‌ترين مجريان برنامه‌هاي ورزشي تلويزيوني در آن كشور نيز به دست داشتن در پرونده تباني متهم شد. اتهام اين بود كه سعي داشت مقابل جريان اثبات وجود فساد بايستد و در ماست‌مالي كردن قضاوت‌هاي بودار برخي داوران به نفع يوونتوس، وقفه ايجاد كند.

روزنامه گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها