کد خبر: ۱۷۰۲۳
زمان انتشار: ۱۸:۲۵     ۱۵ مرداد ۱۳۹۰

بعد از گذشت چند ماه از انتشار بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در اردیبهشت ماه پیرامون بی‌عدالتی‌های موجود در نظام سلامت ، و متهم شدن این اتحادیه از سوی وزیر محترم به توطئه، و همچنین ارسال نامه‌ای به ایشان در تیرماه و دعوت از ایشان برای حضور در جلسه‌ای دانشجویی و پاسخگویی به مطالبات مطرح شده، به دلیل بی‌توجهی و عدم پاسخگویی ایشان، جنبش عدالتخواه دانشجویی تجمعی اعتراضی را در روز چهارشنبه ۵ مرداد مقابل وزارت بهداشت برگزار نمود. در این تجمع مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت جناب آقای دکتر حسینی حضور یافتند و قولی مبنی بر برگزاری جلسه‌ای میان نمایندگان جنبش عدالتخواه دانشجویی و خانم وزیر تا اواسط هفته آینده ( سه شنبه ۱۱ مرداد) را دادند و تاکید کردند که اگر این جلسه برگزار نشود، اولین شخصی باشند که استعفا خواهند داد. باید متذکر شد که مسئولین وزارت بهداشت به شدت امنیتی با تجمع برخورد نمودند به طوریکه حتی به خبرنگاران رسانه‌ملی اجازه فیلم‌برداری داده نشد و اگر نبود مقاومت دانشجویان، به ایشان نیز اجازه عکس‌برداری و فیلم‌برداری را نمی‌دادند.

پس از چند روز پیگیری، قرار شد تا روز پنجشنبه جلسه‌ای با وزیر بهداشت برگزار گردد. دعوت‌نامه‌ای از طرف وزارت بهداشت به دفتر جنبش ارسال شد، که به دلیل تحریف واقعیت در آن، با واکنش جنبش عدالتخواه دانشجویی مواجه شد. ( تصویر ۱ و۲). متاسفانه وزارت بهداشت با قلب ماهیت موضوع جلسه، آن را تنها جلسه برای هم‌اندیشی وزیر با تشکل‌های دانشجویی بیان نموده، در صورتیکه این جلسه قرار بود برای شنیدن پاسخ‌های وزیر تشکیل شود و اگر تجمع روز چهارشنبه نمی‌بود، به هیچ‌وجه تشکیل این جلسه در دستور کار قرار نمی‌گرفت.

پس از ارسال نامه اعتراضی جنبش، روابط عمومی وزارت بهداشت، تلاش نمود تا اشتباه خود را جبران نماید، لذا نامه‌ای مجدد ارسال نموده که متاسفانه در کمال بی‌احترامی شماره ثبتی به همراه نداشت.(تصویر ۳) ساعاتی بعد از دریافت این نامه، نامه‌ای به صورت رسمی از روابط عمومی وزارت بهداشت دریافت گردید که در آن لغو جلسه را به دلیل حضور وزیر بهداشت در جلسه‌ای دیگر اطلاع داده و جلسه را به زمانی دیگر موکول نموده بودند. ( تصویر ۴)

در همین زمان بود که مطلع شدیم خانم وزیر سنت شکنی نموده و با سه اتحادیه دانشجویی جلسه صمیمی برگزار نموده‌اند. معنای این کار پاک کردن صورت مساله به جای مواجه شدن با آن است. این نظر زمانی تایید می‌شود که مصاحبه خانم وزیر را با خبرگزاری مهر(خبر قسمت فارسی به شماره ۱۳۷۶۲۴۷) که امروز منتشر شده است، در کنار اقدامات قبلی قرار دهیم. لازم است خانم وزیر نکاتی را مدنظر داشته باشند:

۱-    نحوه بازی وزارت بهداشت با جریان دانشجویی نشان دهنده این است که روح پاسخگویی در مسئولین این وزارتخانه بالاخص وزیر بهداشت مرده است. مسئولی که حاضر نیست در جلسه‌ای پاسخگویی شرکت نماید، مشروعیت حضور در نظام اسلامی را نخواهد داشت.

۲-    ایشان در مصاحبه مذکور با خبرگزاری مهر، برگزاری جلسه را منوط به ارسال مطالبات جنبش عدالتخواه دانشجویی کرده‌اند. گویا ایشان گوش شنوا و چشم بینا برای شنیدن و دیدن مطالبات ندارند. آیا بیانیه اولیه جنبش را ندیدند؟ آیا نامه دعوت از ایشان را ندیدند؟ آیا بیانیه پایانی تجمع را ندیدند؟ آیا صحبت‌های انجام شده در تجمع را نشنیدند؟ مگر فیلم‌بردار وزارت بهداشت از ابتدا تا انتهای تجمع فیلمبرداری نکرده بود. انسان به یاد این جمله معروف می‌افتد که دیوار حاشا بلند است…

۳-    ایشان با کمال افتخار از جلسات با تشکل‌های اسلامی یاد می‌کنند. به نظر ما نیز این حرکت بسیار خوب است و انشالله در آینده نیز ادامه پیدا نماید، ولی برداشت این است که این حرکت تنها و تنها برای به حاشیه بردن مطالبات اصیل دانشجویان است و کارکردی نمادین در مقطع کنونی دارد.

۴-    بهتر است ایشان بیانات رهبر انقلاب در دیدار سال قبل با دانشجویان را به خاطر بیاورند. رهبر انقلاب به طور جد به مسئولین امر کردند که “بهترین روش سؤال و پاسخ هم این است که مسئولین بیایند توى مجموعه‌هاى دانشجوئى. من همین جا از مسئولین درخواست میکنم که دیدارهاى دانشجوئى‌شان را زیاد کنند. امروز بهترین قشرهاى کشور اینهایند؛ هم جوانند، هم باسوادند، هم تحصیلکرده‌اند، داراى فهمند، داراى انگیزه‌اند؛ مسئولین بروند شرکت کنند. مهم این است که شما حرفتان را مطرح کنید، استدلالتان را مطرح کنید، پاسخ قانع کننده‌اى بخواهید؛ مسئولین هم باید پاسخ بدهند”. آیا اقدامات خانم وزیر در راستای عمل به این وظیفه است یا خلاف آن؟

۵-    جنبش عدالتخواه دانشجویی در طول عمر فعالیت خود به خوبی آموخته است که با مسئولینی که اراده‌ای برای پاسخگویی ندارند، چگونه رفتار نماید. بدون شک چنین جلساتی که خانم وزیر از آن دم می‌زنند، تنها ظاهرسازی و عوام فریبی است و جنبش عدالتخواه دانشجویی هرگز حاضر نیست بخشی از مانورهای تبلیغاتی ایشان باشد. لذا این اتحادیه تنها راه پاسخگویی را حضور وزیر بهداشت در جلسه‌ای دانشجویی و در فضایی دانشجویی می‌داند، به همان صورتی که در نامه دعوت از ایشان تبیین شده است.

تصویر یک: نامه اول وزارت بهداشت به جنبش عدالتخواه دانشجویی

تصویر یک: نامه اول وزارت بهداشت به جنبش عدالتخواه دانشجویی

تصویر دو: جوابیه جنبش عدالتخواه دانشجویی به نامه اول وزارت بهداشت

تصویر دو: جوابیه جنبش عدالتخواه دانشجویی به نامه اول وزارت بهداشت

تصویر سه: نامه دوم از طرف وزارت بهداشت برای برگزاری جلسه

تصویر سه: نامه دوم از طرف وزارت بهداشت برای برگزاری جلسه

تصویر چهار: نامه لغو جلسه بین وزیر بهداشت و جنبش عدالتخواه دانشجویی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها