کد خبر: ۱۷۰۱۷۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۰۹ مهر ۱۳۹۲
به نظر می رسد جنس بازي خلعتبري با عيار هم تيمي‌‌هايش و مهم‌تر از آن با تفكرات هجومي دايي چندان جور نيست.

598؛ محال است هوادار دو آتشه فوتبال باشي و در عين حال سعه‌صدر هم داشته باشي. اين اصل را تمامي آنهايي كه حداقل يك بازي فوتبال را در ورزشگاه نگاه كرده‌اند تاييد مي‌‌كنند.

 

فوتبال يعني شور، يعني شعف و هيجان، حالا اگر قرار باشد انتظارات سكوها داخل زمين و از سوي بازيكنان برآورده نشود. قطعا نمي‌‌توان واكنش‌هاي مطلوبي را شاهد بود.

 

پرسپوليس در اين فصل به‌رغم تمام ناملايمات كمي و كاستي‌‌ها و بداقبالي‌هايش نتايج قابل قبولي گرفته است. بردهاي سريالي نه چندان مطمئن باعث شده تا تيم دايي به لحاظ جايگاهش در جدول رده‌بندي در حد و اندازه نامش ظاهر شود.

 

اما اين روند خوب و مطلوب و نماي زيبا براي برخي از بازيكنان صدق نمي‌‌كند. محمدرضا خلعتبري سوپراستار فعلي سرخپوشان از جمله بازيكناني است كه اين روزها هجمه‌هاي فراواني را به سمت خود مي‌‌بيند. او كه با كلي جاروجنجال و البته هزينه‌اي هنگفت پيراهن پرسپوليس را بر تن كرده، در ديدارهايي كه براي دايي و تيمش به ميدان رفته نه تنها نتوانسته انتظارات مورد نظر ر ا برآورده سازد بلكه عملكردي پايين‌تر ازحد استاندارد داشته است.

 

در واقع برخي از كارشناسان معتقدند كه خلعتبري از شرايط ايده‌آلش در فصل گذشته فاصله گرفته و به لحاظ فني افت محسوسي داشته است. به عبارت دیگر خلعتبري برخلاف تصورات، هنوز نتوانسته در قالب سيستم 1-3-2-4 علي دايي جايگاهي ثابت براي خودش تعريف كند و مهره‌اي كارگشا براي تيم دايي باشد.

 

خلعتبري كه از هفته هشتم و بازي با استقلال شرايط حضور در تركيب پرسپوليس را به لحاظ قانوني به دست آورده، در 4 بازي كه براي اين تيم به ميدان رفته است تنها يك گل و آنهم از روي نقطه پنالتي به ثمر رسانده است تا سوپراستار و بمب خبري سرخپوشان در بازار نقل و انتقالات به لحاظ كمي و كيفي عملكردي به مراتب ضعيف‌تر از ساير عناصر و رقباي هجومي‌اش نظير صادقيان و عاليشاه داشته باشد.

 

اينگونه مي‌‌توان عنوان كرد كه جنس بازي خلعتبري با عيار هم تيمي‌‌هايش و مهم‌تر از آن با تفكرات هجومي دايي چندان جور نيست. در واقع خلعتبري كه تمايل چنداني براي دويدن ندارد، حالا در سيستم دايي مجبور است در هر بازي نزديك به 8 الي 9 كيلومتر دوندگي داشته باشد كه اين رويه با توجه به خصوصيات فني خلعتبري چندان به‌حال مهاجم فصل گذشته سپاهان مطلوب نيست.

 

خلعتبري در حالي به عنوان شاخص‌ترين چهر‌ه هجومي پرسپوليس در تركيب اين تيم قرار مي‌‌گيرد كه وظايف تعريف شده مشخصي ندارد.

 

عدم گلزني و البته گلسازي او در هفته‌هاي گذشته نشان مي‌‌دهد كه خلعتبري از يك بي‌‌برنامگي رنج مي‌‌برد، موضوعي كه شايد او را در مسير ستاره‌هاي بزرگي نظير انصاري فرد و قاضي قرار دهد كه در نهايت و درناكامي مطلق مجبور به ترك پرسپوليس شدند، بازيكناني كه همچون خلعتبري با كلي هياهو و هزينه به اردوي سرخپوشان پيوستند و در نهايت به دلايل فني از اين تيم كنار گذاشته شدند.

روزنامه نود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها