کد خبر: ۱۷۰۱۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۰۹ مهر ۱۳۹۲
یک مقام آگاه هندی گفت: دهلی‌نو آخرین تلاش‌های خود به منظور متقاعد کردن ایران برای پرداخت 100 درصد پول نفت وارداتی از این کشور به روپیه را به کار بسته است اما در صورت عدم توافق پرداخت به ین و یوآن را در نظر دارد.

به گزارش 598 به نقل از بیزینس استاندارد، هند آخرین تلاش‌های خود برای متقاعد کردن ایران برای دریافت پول نفت خود به روپیه را به کار بسته است، اما گزینه‌های پرداخت به ین ژاپن یا یوآن چین که جایگزین‌های مناسب‌تری برای دلار هستند را نیز در نظر دارد.

وزارت امور اقتصادی این کشور برای امضای یادداشت‌تفاهمی برای پرداخت به روپیه در حال مذاکره با ایران است.

وزارت نفت هند مشتاق است تا با استفاده از صورت‌حساب واردات نفت از ایران و پرداخت 100 درصد این پول به روپیه حدود 8.47 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی انجام دهد.

بر اساس این گزارش، ایران در جولای امسال با پرداخت پول نفت ایران به روپیه از سوی هند موافقت کرده بود اما اکنون اعلام کرده است که این با پیشنهاد موافقت نخواهد کرد. 

یک مقام ارشد هندی آگاه به این مسئله گفت: ایران صدور صورت‌حساب پرداخت تمام پول نفت ایران به روپیه را متوقف کرده است. این کشور خواهان دریافت پول نفت خود به دیگر ارزها است. وزارت امور اقتصادی هند در تلاش است تا ایران را به امضای یادداشت‌تفاهمی برای دریافت 100 درصد این پول به روپیه متقاعد کند.

وی افزود: از زمانیکه ایران با تحریم‌های محدودکننده مبادلات تجاری به دلار و یورو مواجه شده است، ما گزینه‌های پرداخت به ین یا یوآن را در نظر گرفته‌ایم. اگر هیچ کدام از طرح‌های پرداختی به کار نیاید ما مجبوریم که به گزینه‌های واردات نفت از عراق یا عربستان بیندیشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها