کد خبر: ۱۷۰۱۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۰۹ مهر ۱۳۹۲
به گزارش 598 يه نقل از خبرانلاين، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه، تعیین کف و سقف نرخ ارز در شان مسئولان نظام نیست، گفت: اقتصاد دستوری در هیچ حوزه ای قابل قبول نیست و نباید حداقل و حداکثر نرخ دلار را دستوری تعیین کرد.
یحیی آل اسحاق روز سه شنبه در سی و چهارمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه، ابهامات ایجاد شده ناشی از اظهارات اخیر رییس کل بانک مرکزی در باره نرخ ارز رفع شود، افزود: نمی توان برای نرخ ارز کفی را تعیین و بر مبنای آن دستوری داد. 
وی در عین حال این موضوع را نیز یادآور شد که برای فعالان اقتصادی اعم از صادرکننده و وارد کننده در درجه نخست ثبات ارز از اهمیت بالایی برخوردار است و گرانی و ارزانی آن موضوعی ثانوی است. 
رییس اتاق تهران اظهارات مطرح شده به نقل از رییس کل بانک مرکزی در باره نرخ ارز را سوء برداشت عنوان کرد و گفت: با توجه به نقش کلیدی ارز، به طور حتم برای دولت و تیم اقتصادی نیز بازار عرضه و تقاضا از اهمیت بالایی برخوردار است. 
وی این احتمال را داد که اظهارات ولی الله سیف به دلیل انتظارات روانی و جلوگیری از شوک در بازار ارز بوده است، افزود: از مسئولان انتظار می رود تا قوانین و قواعد اقتصادی همچون بازار عرضه و تقاضا را در نظر بگیرند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها