کد خبر: ۱۷۰۰۰۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۰۸ مهر ۱۳۹۲
حكومت عربستان امسال هم با محروم كردن مردم سوريه از فريضه حج در اقدام كاملا سياسي به گروه هاي مورد حمايت خود كه ضد نظام سوريه هستند، مجوز اعزام افرادي در چهار كشور را صادر كرده است.
به گزارش 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حكومت عربستان كه از حاميان اصلي گروه هاي مسلح تكفيري در سوريه به شمار مي رود، در اقدام كاملا سياسي و با محروم كردن مردم داخل سوريه از فريضه حج همچون سال گذشته، براي افرادي كه مخالفان سوري تعيين كنند، رواديد حج صادر مي كند.

محمد بن عبدالرحمن البيجاوي مدير وزارت حج عربستان در منطقه مدينه منوره در گفتگو با عكاظ اعلام كرد: حجاج سوري مقيم چهار كشور امسال در موسم حج شركت مي كنند.

البيجاوي گفت: وزارت حج عربستان تمام اقدامات مربوط به استقبال از حجاج سوري(سوري هاي مقيم خارج كه گروه هاي مخالف ضد نظام سوريه مشخص مي كنند) را براي موسم حج امسال بر اساس سهميه رسمي اختصاص داده شده به آنها انجام داده است و با ائتلاف ملي سوري(مخالفان سوري خارج نشين) به عنوان يك طرف رسمي در سوريه براي ساماندهي امور حجاج سوريه هماهنگي شده است.

البيجاوي افزود: ورود حجاج سوري به عربستان فقط از چهار كشور اردن، تركيه ، مصر و لبنان امكان پذير است و تمام امور مربوط به استقبال و اعزام آنها انجام شده و انتظار مي رود طي روزهاي آينده وارد عربستان شوند.

خاطر نشان مي شود ،حكومت سعودي سال گذشته نيز در اقدامي كاملا سياسي و بر خلاف قوانين سازمان همكاري اسلامي، مردم سوريه را از فريضه حج محروم كرد وامسال هم دست به چنين اقدام سياسي، تبعيض آميز وغير قانوني زده و جالب اينكه ائتلاف مخالفان سوري را در حالي نماينده رسمي سوريه معرفي كرده كه اين ائتلاف در خارج از سوريه فعاليت مي كند و حتي گروه هاي مسلح هم به آن پشت كرده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها