کد خبر: ۱۶۹۹۸۳
زمان انتشار: ۱۹:۳۰     ۰۸ مهر ۱۳۹۲
سرمربي استقلال مي‌گويد چهارشنبه روز خوبي براي فوتبال ايران و استقلال خواهد بود.
امير قلعه‌نويي پيش از آغاز تمرين دوشنبه استقلال در رابطه با بازي برگشت مقابل اف‌ سي‌سئول در ورزشگاه آزادي گفت: تمرينات خوب و با انگيزه‌اي را انجام داده‌ايم و اميدوارم با لطف خدا و اهل بيت (ع) يک بازي خوب انجام دهيم. بچه‌ها همگي مصمم هستند و شرايط را درک کرده‌اند. مطمئنا چهارشنبه روز خوبي براي فوتبال ايران و استقلال خواهد بود، ولي همين که به جمع چهار تيم اول راه يافتيم از بچه‌ها راضي‌ام.

به گزارش ايسنا، سرمربي استقلال در مورد بازي رفت نيز گفت: اعتقاد دارم در سئول هم بازي خوبي انجام داديم اما آقاياني که پيش از اين دنبال کيفيت بازي‌ها بودند، هم اينک از کيفيت بازي استقلال در بازي رفت حرفي نمي‌زنند ولي معتقدم استقلال تنها تيم ايراني بود که توانست يکي از تيم‌هاي کره‌اي را در آنجا تحت فشار قرار دهد. استقلال در بازي مقابل سئول تا قبل از گل خيلي خوب بود ولي بازيکنان بعد از خوردن گل دچار استرس شدند.

وي درباره غيبت نکونام و تيموريان در بازي پس فردا نيز گفت: مطمئنا اين دو بازيکن وزنه‌اي براي استقلال محسوب مي‌شوند و جزو مهره‌هاي کليدي هستند، ولي با تغييراتي که در تيم خواهيم داد، سرعت تيمي استقلال يقينا افزايش پيدا مي‌کند.

قلعه‌نويي در مورد غايبان استقلال در بازي برگشت مقابل اف‌سي‌سئول نيز گفت: خسرو حيدري صددرصد در بازي حضور خواهد داشت و وضعيت محمد قاضي نيز امروز مشخص مي‌شود.

وي در ادامه در رابطه با لزوم حضور حداکثري تماشاگران در بازي مقابل اف‌سي‌سئول نيز خاطرنشان کرد: مردم ايران همواره در ادوار تاريخ حضور پررنگي داشته‌اند و هميشه با معرفت خود در صحنه حضور داشته‌اند. البته بايد کمي هم تامل داشته باشند و مطمئنا روز چهارشنبه مردم ايران آبي خواهند بود و نه يک عده ديگر، زيرا يک درصدي از جامعه فوتبال که به فوتبال چسبيده‌اند دلشان با استقلال نيست و از اينکه استقلال با امير قلعه‌نويي تا به اينجاي کار موفق شده است، خيلي ناراحت شده‌اند و از خوب بازي کردن استقلال ناراحتند و کينه خود را با صحبت کردن‌هايشان نشان مي‌دهند.

سرمربي استقلال تصريح کرد: درصدي از جامعه فوتبال دوست ندارند که استقلال قلعه‌نويي نتيجه بگيرد و اجنبي‌ها را بيشتر دوست دارند.

وي در پاسخ به سوالي درباره اهداف استقلال در بازي روز چهارشنبه نيز اظهار کرد: ما در بازي چهارشنبه دو هدف داريم، اول اينکه گل نخوريم و دوم اينکه بازي سرعتي به نمايش بگذاريم نه به اين معنا که عجله کنيم. تيم کره‌اي را تحت فشار خواهيم گذاشت چون دفاع آنها به اعتقاد من آسيب‌پذير است.

قلعه‌نويي در پاسخ به اين سوال که آيا بهتر نبود که جواب منتقدان را پس از بازي برگشت مقابل اف‌سي‌سئول مي‌داديد تا از به حاشيه رفتن تيم‌تان جلوگيري کنيد؟ نيز گفت: حضرت علي (ع) مي‌فرمايد حرف حق را هميشه بزن اگرچه به ضررت تمام خواهد شد. چرا هميشه ما سکوت کنيم. شش ماه است که با برنامه 90 کاري نداريم ولي در همه صحبت‌هايشان به تيم ما تيکه مي‌اندازند. چگونه است که کميته انضباطي درست بعد از بازي رفت مقابل سئول راي خود را اعلام مي‌کند. جلال مرادي ناظر بازي استقلال در اصفهان بوده است. اگر داور گزارش داده در آن بازي که رفتار ناشايستي از من سر زده، چرا همان زمان من را اخراج نکردند. من چند سال است که در جام باشگاه‌هاي آسيا حضور دارم و يک بار هم اخطار نگرفته‌ام. چطور مي‌شود در ليگ ايران اين همه اخطار مي‌گيرم. من از کميته داوران مي‌خواهم گزارش جلال مرادي را به مردم نشان دهند. مگر کميته انضباطي روي هوا راي مي‌دهد؟ ما بايد براي کاري که نکرده‌ايم هم جريمه و هم محروم شويم.

وي ادامه داد: من اصلا از حسن‌زاده بخششي نمي‌خواهم. اگر قرار است او مرا ببخشد، حاضرم پنج بازي محروم شوم و روي سکوها بنشينم. آنها فقط روي کينه‌ورزي و نه از روي عدالت راي را صادر کرده‌اند. چه اشکالي داشت اين راي خود را بعد از بازي برگشت مقابل سئول اعلام مي‌کردند. من در هفته اول مقابل گسترش فولاد در تبريز 90 دقيقه فحش ناموسي خوردم اما نتيجه آن چه شد؟ آيا راي را صادر کردند؟

قلعه‌نويي در واکنش به اين گفته حسن‌زاده که قرارداد قلعه‌نويي بابت سرمربيگري در تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز در فصل گذشته در هيات فوتبال ثبت نشده است، گفت: اين موضوع اصلا به حسن‌زاده ربطي ندارد. متاسفانه از روي ناآگاهي‌ اين صحبت‌ها مطرح مي‌شود و سازمان ليگ بسيار بچه‌گانه رفتار کرده است. اگر قراردادي در هيات فوتبال ثبت نشود، سازمان ليگ چطور براي من کارت صادر کرده است. وقتي مي‌گويند بايد آدم‌هاي اهل فن در فدراسيون فوتبال باشند به خاطر همين‌هاست. 8 سال است داد مي‌زنم اهل فن فوتبال را خانه‌نشين کرده‌اند و براساس يکسري ارتباطات به عده‌اي پست مي‌دهند. اگر به گفته حسن‌زاده مبلغ قرارداد من ذکر نشده است، به سازمان ليگ برمي‌گردد نه امير قلعه‌نويي. اينها براي اين است که کار خودشان را توجيه کنند، سازمان ليگ را هم زير سوال مي‌برند.

وي خاطرنشان کرد: در سه بازي مقابل سپاهان، استقلال خوزستان و ذوب‌آهن صددرصد به اشتباهات داوري باختيم و در خيلي از بازي‌ها هم پنالتي‌هايي عليه ما گرفته شده که رحمتي آنها را گرفته است.

قلعه‌نويي همچنين درباره بحث‌هاي پيش آمده و اعتراضات داوري نيز گفت: داوران ما داوران سالمي هستند اما دو، سه ايراد دارند. اول اينکه شغل حرفه‌اي‌شان داوري نيست و معتقدم بايد به سمتي برويم که شغل اول‌شان داوري باشد و آنقدر به آنها پول بدهند که دغدغه‌هاي مالي نداشته باشند. ميلياردها پول در اين فوتبال جابه‌جا مي‌شود ولي سهم داوران بسيار کم است و بايد اينقدر دستمزد آنها بالا برود که تمام فکر و ذکرشان به داوري و آمادگي بدنشان معطوف باشد.

وي افزود: بالاخره علي دايي يک هفته براي بازي مقابل سپاهان برنامه‌ريزي کرده و يکدفعه اتفاقاتي مي‌افتد که فکر و ذکر وي را برهم ريخته است. من خودم بيشترين ضرر را از داوري ديده‌ام همانطور که پارسال 12 امتيازمان را داوري از ما گرفت و به همين دليل جام را از ما گرفتند. من قبلا طرحي را دادم که از درآمد بليت‌فروشي همانطور که همه پول مي‌گيرند، يک درصد از فروش هفتگي را به کميته داوران بدهند تا مقداري از مشکلات مالي آنها حل شود. تا به اين سمت نرويم، مشکلات برسر جاي خود باقي مي‌ماند.

قلعه‌نويي درباره صحبت‌هاي محمد دادگان و عده‌اي از پيشکسوتان که گفته‌اند در روز چهارشنبه به استاديوم مي‌روند تا استقلال فکر نکند دراين بازي تنها است، گفت: از دادگان، پروين و رويانيان که حتي آنجا هم به من زنگ زد هم تشکر مي‌کنم. اما حرف من کساني ديگر است که عقبه‌اي در اين فوتبال ندارند و به اين فوتبال چسبيده‌اند و فقط يک ميکروفن دارند و از آن استفاده مي‌کنند. مگر مي‌شود گزارشگر بازي بگويد که چرا تيم کره‌اي کاري نمي‌کند. امثال اين گزارشگرها هستند که به جامعه فوتبال چسبيده‌اند و دنبال اين هستند که استقلال قلعه‌نويي نتيجه نگيرد و شکست بخورد. يا اينکه من شنيده‌ام فردوسي‌پور در برنامه نود گفته چرا اف‌سي‌سئول پس از بازي مقابل الاهلي يک بازي را انجام داده و سپس به ديدار استقلال رفته است. اين صحبت هم اگر مطرح شده باشد، نشان مي‌دهد که وي بدون مطالعه صحبت کرده. ما چگونه در عرض يک هفته از تايلند به تهران بياييم،‌ يک بازي انجام بدهيم و سپس به کره‌جنوبي برويم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها