کد خبر: ۱۶۹۹۶۵
زمان انتشار: ۱۹:۱۹     ۰۸ مهر ۱۳۹۲
مربی تیم ملی ایران می گوید ورزش مهم‌ترین عامل مهم برای پیوند کشورهاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امید نمازی، مربی ایرانی – آمریکایی توانست همراه تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 صعود کند. بی بی سی با این مربی که دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران است، مصاحبه کوتاهی را انجام داده است.

امید نمازی از خوشحالی مردم ایران پس از جام جهانی گفت و اعلام کرد: این خوشحالی مردم در خیابان‌های تهران و ایران بسیار جالب توجه بود. 70 میلیون ایرانی از ما انتظار موفقیت و صعود به جام جهانی را داشتند که توانستیم به این مهم دست یابیم.

وی گفت: پس از صعود به جام جهانی نیز در ورزشگاه آزادی استقبال زیادی از ما شد. حتی به دیدار حسن روحانی، رییس جمهور ایران رفتیم و با او دیداری داشتیم. این یک اتفاق بسیار خوشحال کننده در کشور ایران بود که باعث شد موجی از امید و خوشحالی کشور ایران را فرا گیرد.

امید نمازی در ادامه، گفت: من در ایران مشکلی ندارم. در آمریکا به دنیا آمده ام و در ایران بزرگ شده‌ام. از شش سالگی تا 18 سالگی در ایران بودم و سپس به آمریکا مهاجرت کردم تا تحصیلاتم را ادامه دهم.

وی ادامه داد: از زمانی که کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد، من به عنوان مربی در تیم ملی ایران فعالیت کردم و در موقعیتی در تیم ملی ایران قرار گرفتم که خیلی ‌ها آرزوی آن را دارند. در ایران هیچ وقت به من به چشم یک آمریکایی نگاه نمی‌کنند. بیشتر به این خاطر که اسم من ایرانی است و از همان روز اول من را به چشم یک ایرانی نگاه کردند و هیچ مشکلی در ایران نداشتم.

مربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه، گفت: فوتبال در ایران با آمریکا متفاوت است. مردم ایران به فوتبال تکنیکی علاقه زیادی دارند، اما در آمریکا فوتبال بیشتر جنبه قدرتی و بازی فیزیکی دارد. این به فرهنگ دو کشور مربوط می‌شود. این تفاوت را می‌توانید در مدارس فوتبال ایران و آمریکا شاهد باشید. از همین جا می‌توانید ببینید که در آمریکا چطور فوتبال قدرتی را آموزش می‌دهند.

نمازی گفت: ورزش همیشه پل خوبی برای پیوند زدن دو کشور با یکدیگر بوده است، زیرا در ورزش همیشه بحث رقابت و دوستی مطرح است. فکر می‌کنم تنها ورزش است که می‌تواند به این مهم دست یابد و بتواند رابطه بین دو کشور را بهبود بخشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها