کد خبر: ۱۶۹۶۲۶
زمان انتشار: ۱۹:۲۸     ۰۷ مهر ۱۳۹۲
منابع دیپلماتیک آگاه فاش کردند، مذاکرات اسرائیل و فلسطین پس از مخالفت‌های تل‌آویو با طرح تبادل اراضی به بن بست رسیده است.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عبری زبان معاریو،‌ منابع دیپلماتیک آگاه فاش کردند: مذاکرات فلسطین و اسرائیل که پس از چندین سال توقف با میانجی‌گری‌های دولت آمریکا بار دیگر از سر گرفته شد، به دلیل مخالفت‌های اسرائیل با طرح تبادل اراضی به بن بست رسیده است.

این منابع اعلام کردند: این مذاکرات پس از مخالفت اسرائیل با اندیشه تبادل اراضی در اولین دور گفت‌وگوها درباره مساله مرزها به بن بست رسید.

بنا به گفته منابع دیپلماتیک مذاکرات تا دخالت طرف ‌آمریکایی یا برگزاری دیداری میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بی‌نتیجه خواهد بود.

در همین راستا، ریاض المالکی، وزیر امور خارجه دولت موقت فلسطین تاکید کرد که اسرائیل به گونه‌ای اقدام می‌کند که انگار مذاکرات از صفر شروع شده است.

وی افزود: آمریکا می‌داند که اگر مذاکرات صلح در دوره باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به نتیجه نرسد این مذاکرات در هیچ زمان دیگری ثمر بخش نخواهد شد.

تزیپی لیونی، وزیر دادگستری و مذاکره‌کننده هیات اسرائیلی حاضر در مذاکرات صلح نیز به نوبه خود تاکید کرد: صلح واقعی به محض امضای توافقنامه با فلسطینی‌ها محقق نخواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها