کد خبر: ۱۶۹۶۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۱۴ مرداد ۱۳۹۰
کمیته امور قانون اساسی در پارلمان ایتالیا قانونی را تصویب کرد که اگر در مجلس نمایندگان نیز تایید شود به موجب آن پوشیدن روبنده در ایتالیا نیز ممنوع خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، حکومت ایتالیا با جدیدت قانون منع روبنده را پیگیری می کند تا بعد از کشورهای فرانسه و بلژیک و شهری در اسپانیا چهارمین کشور مخالف حجاب و اسلام ستیز اروپا شود.

بر اساس این گزارش قانون منع روبنده با اصرار حزب "ملت آزادی" که همان حزب برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا می باشد در این کمیته پارلمانی تصویب شد و بر اساس آن هر شخصی که با این قانون مخالفت بنماید با جریمه مالی سنگینی مواجه می گردد.

رسانه های رسمی کشور ایتالیا نیز با منتشر نمودن گزارشی در مورد این قانون گزارش دادند که جریمه سنگین تر و مجازات شدیدتر از آن اشخاصی خواهد بود که دیگران را مجبور به پوشیدن روبنده کنند.

بر این اساس مارا کاروانیا یکی از وزرای دولت برلوسکنی در سخنانی هتاکانه علیه زنان مسلمان روبنده پوش گفت: ما سعی می کنیم تا زنان منزوی و افسرده (!) را از این بحران نجات دهیم و به عقیده من روبنده نشانه آزادی یک زن نمی باشد بلکه علامت مرگ فرهنگی یک انسان است!

به گزارش خبرگزاری رسمی ایتالیا، روبيرتو حمزة بيكارد سخنگوی اتحادیه جوامع اسلامی ایتالیا این تصمیم پارلمان را یک اقدام عملی برای حذف اسلام از جامعه ایتالیا خواند و اعلام کرد: آنها می خواهند این موضوع را آن قدر ادامه دند تا اینکه روزی حجاب و اسلام در جامعه ایتالیا یک جرم محسوب گردد.

وی در ادامه افزود: بسیار عجیب و قابل تامل است که در پارلمان یک کشور ساعتها بحث و جنجال درباره ممنوعیت روبنده صورت می گیرد در حالی که تعداد زنان روبنده پوش در ایتالیا کمتر از صد نفر می باشد و این نشان از آن است که مقامات این کشور سعی دارند تا به این بهانه مسلمانان را به حاشیه برانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها