کد خبر: ۱۶۹۵۵
زمان انتشار: ۲۰:۰۸     ۱۳ مرداد ۱۳۹۰

يك سايت معلق ميان توقيف و خبرسازي كه در زمينه اختلاف‌افكني ميان قوا نيز فعال است!، از اينكه رئيس‌جمهور در گفت‌وگوي روز گذشته‌اش با شبكه اروپايي يورونيوز به قوه‌ي قضائيه انتقاد نكرده و با تدبير قابل تقدير حتي چنانچه اختلاف نظري دارد، اين موارد را مقابل يك شبكه بيگانه باز نكرده است، ناراحت شد و به اين مسئله حمله كرد!

به گزارش 598 به نقل از رجانيوز، بازخواني اظهارات قبلي احمدي‌نژاد از سوي اين سايت و بازخواست كردن از او در مورد اينكه چرا اين‌بار عليه قوه قضائيه جوسازي نكرده، زماني جالب‌تر مي‌شود كه متن گفت‌وگوي رئيس‌جمهور با يورونيوز نشان مي‌دهد وي در دفاع از سياست كلي نظام در برخورد با سران فتنه از دستگاه قضايي دفاع كرده و در مقابل سايت تفرقه‌افكن كه در جريان فتنه از سايت‌هاي متمايل به اين جريان بود، انتظار داشته كه وي در اين زمينه نيز به قوه‌قضائيه حمله مي‌كرد.

دامن زدن به اختلاف ميان رئيسان قوا در حالي است كه اين مسئله در طي ماه‌هاي گذشته بارها مورد نهي شديد رهبر انقلاب قرار گرفته و مسئولين قوا نيز پس از بيانات رهبري تا حدود قابل توجهي اين مسئله را رعايت كرده‌اند.

در خبر اين سايت معلق ميان توقيف و خبرسازي كه هفته گذشته نيز براي چند روز دو تن از عوامل اصلي آن بازداشت شدند، آمده است:

«در حالی كه محمود احمدی نژاد در سخنان متعدد خود طی چند ماه گذشته، با زیر سوال بردن اقدامات قوه قضاییه در پرونده موسوم به جریان انحرافی، آن را بدون سند و سیاسی توصیف كرده بود، وی یك بار دیگر تغییر جهت داده و در گفتگو با یورونیوز، اقدامات قوه قضاییه را قانونی دانست.

اظهارات احمدی نژاد در حالی بیان می شود كه علاوه بر وی، دیگر مقامات و تریبون های اصلی دولت بویژه ارگان آن، در ماه های گذشته مطالب متعددی علیه دستگیری تعدادی از چهره های نزدیك به دولت منتشر كرده بودند.

رییس دولت نیز كه در كنفرانس خبری ابتدای سال خود از بدون سند بودن اتهامات خبر داده بود، یك ماه قبل در حاشیه هیات دولت به خبرنگاران گفت كه این اتهامات و پرونده ها سیاسی است و در صورتی كه دستگیری ها به هیات دولت كه خط قرمز اوست، برسد وی اقدام قانونی خواهد كرد.

وی در كنفرانس خبری 17 خرداد در واكنش به این سؤال كه گفته می‌شود اسناد و اعترافات اعضای بازداشت شده جریان انحرافی به شما تحویل داده شده است، اظهار كرده بود: اگر سندی موجود بود كه نیازی به این همه سر و صدا وجود نداشت.

احمدی نژاد هشتم تیر ماه نیز در پاسخ به این سوال كه موضع شما در خصوص برخی اخباری كه درباره اطرافیانتان گفته می شود چیست؟ اظهار داشت: موضع ما همچنان سكوت است اما اگر بخواهند همكارانم را در كابینه به بهانه های گوناگون متهم كنند به وظیفه قانونی ام عمل می كنم.

رئیس جمهور گفت: اتهامات فراوانی زده شده است و اشكالاتی در دستگیری ها وجود داشت كه مطالبی را به رئیس قوه قضاییه اعلام كردم.

وی با اشاره به اینكه هر روز با شایعات مواجهیم گفت:اینها در كار دولت و كشور اثر می گذارد.

احمدی نژاد ادامه داد: مردم و نیز همكارانم در دولت در این باره مرتب از من سئوال می كنند كه چه باید كرد؟  از نظر ما مجموعه این حركات ، كاری سیاسی برای فشار به دولت است و اخیراً هم مباحث جدیدی مطرح كرده اند.  موضع ما همچنان سكوت است اما اگر بخواهند با بهانه های گوناگون همكارانم را در كابینه متهم كنند ، وظیفه اخلاقی ، قانونی و ملی دارم بالاخره بایستم و از همكارانم دفاع كنم.

كابینه خط قرمزی است كه اگر به آن دست اندازی كنند باید وظیفه قانونی خود را انجام دهم زیرا كشور آسیب خواهد دید.

احمدی نژاد ابراز امیدوار كرد برای مطامع سیاسی این اقدامات دنبال نشود زیرا فضای كشور باید همواره پرنشاط ، پركار و با همدلی و دلسوزی باشد. وی گفت:تاكنون سكوت كرده ام و از این پس نیز بنایمان بر سكوت است. اما اگر نقطه ای ببینیم كه بخواهد به كشور آسیب وارد شود ، موظفم كارها و مسائل را با مردم در میان بگذارم و وظایف قانونی خود را انجام دهم كه امیدوارم كار به آنجا نرسد.

اما وی اكنون به یورونیوز گفته است:

در ایران آزادترین انتخابات برگزار شد و بیش از ۸۵ درصد یعنی ۴۰ میلیون نفر از ملت ایران در آن شركت كردند؛ در این میان عده‌ای هم به ساختمان‌ها و مردم حمله كردند و مسلم است كه چنین اقداماتی در هر كشوری ممنوع بوده و طبیعی است كه پلیس و دستگاه قضایی به این گونه موارد رسیدگی كند.‬

‫رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره محدودیت‌هایی كه برای عده‌ای از سران حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری بوجود آمده، تصریح كرد: در همه كشورها زندان و محدودیت قانونی وجود دارد و كسانی كه از ایجاد محدودیت‌ برایشان سوال می كنید، افرادی هستند كه مسایلی با قوه قضائیه دارند.‬

‫دكتر احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه در ایران كسی بخاطر اظهار نظر در زندان نیست، چرا كه در قوانین جمهوری اسلامی ایران اظهار نظر آزاد است، خاطر نشان كرد: اگر روزنامه‌هایی كه در ایران منتشر می‌شود را مورد بررسی قرار دهید، تندترین انتقادات علیه رییس‌جمهور بیان می‌شود و افراد گوناگون بدون كوچكترین واهمه‌ای انتقادات خود را مطرح می‌كنند البته نمی‌گویم كه در نقطه ایده‌آل قرار داریم اما بدون تردید شرایط امروز ایران از بسیاری از كشورهای اروپایی بهتر است.

اكنون این پرسش مطرح می شود كه آیا حافظه تاریخی افكار عمومی كوتاهتر از 4 ماه است كه مواضع اخیر رییس دولت علیه دستگاه قضایی را از یاد برده باشد؟ یا آن كه جناب احمدی نژاد با توجه به این كه در حال مصاحبه با رسانه خارجی هستند، رعایت كرده و با این تصور كه رسانه های خارجی مانند یورورنیوز و رسانه های داخلی به مطالب یكدیگر دسترسی ندارند، این بار طور دیگری سخن گفته اند، در حالی كه طبعا ایشان در هر جا سخن بگویند، بلافاصله در تمام رسانه های داخلی منعكس می شود. البته حالت سومی هم می تواند وجود داشته باشد و آن این كه اگر دستگاه قضایی اقدامی علیه نزدیكان ایشان انجام دهد، بدون سند و سیاسی است، اما اگر علیه رقبای ایشان پرونده ای تشكیل گردد مستند است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
ای ول احمدی نژاد. به کوری چشم همه فتنه گران، احمدی نژاد تا آخرش پای ولایت میشینه و مثل خیلی از فتنه گران که برخی هاشون که حتی نماینده مجلس هم هستند و با اظهار نظرهای دشمن شاد کنشون و حتی با مصاحبه هاشون با رسانه های معاند، به اختلافات دامن میزنند، احمدی نژاد تا آخر پای این نظام وایستاده

درود بر مقام معظم رهبری
درود بر احمدی نژاد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها