کد خبر: ۱۶۹۲۴۰
زمان انتشار: ۱۸:۳۶     ۰۶ مهر ۱۳۹۲
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رشد شاخص بورس در سایه رکود دیگر بازارها گفت: با توجه به روند طی‌شده، بورس حبابی نیست.
کامران صدیقیان، یکی از کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به روند امروز بازار سهام تصریح کرد: مقاومت شاخص روی 62 هزار و 500 پیش‌بینی شده بود اما بورس این مقاومت را شکست.

وی افزود: اکنون سه بازار موازی بورس (ارز، سکه و مسکن) چشم‌انداز مثبتی ندارند و عملاً ورود نقدینگی‌های جدید به این بازارها منتفی شد.

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید براینکه اکنون بازار سرمایه چشم‌انداز مثبتی نسبت به آینده دیده است، گفت: همانقدر که بازار سرمایه رشد کرده دیگر بازارها در رکود کامل به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه در مورد ریسک‌های بورس و ترس از حباب در بازار محتمل است، افزود: با توجه به روند طی شده، بورس حبابی نیست.

وی با بیان اینکه روند شاخص با ورود این حجم از نقدینگی صعودی خواهد بود، گفت:‌ در این روند صعودی امکان نوسان وجود دارد و حتی ممکن است برای چند روزی شاخص استراحت کند.

صدیقیان تأکید کرد: رشد امروز با افزایش بیش از 1200 واحد تنها دلیل سیاسی داشت و تحلیل‌ها نشان می‌دهد این روند تا پایان سال همچنان مثبت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد چشم‌انداز بورس تأکید کرد: با توجه به خوش‌بینی‌های سیاسی امکان رشد بیشتر تا پایان سال وجود دارد.

وی درباره تأثیر فعال شدن سوئیفت بر سهام بانک‌ها گفت:‌ تحلیل‌ها نشان می‌دهد که رفع تحریم‌های بانکی بیشتر سیکل عملیاتی بانک‌ها را کامل می‌کند و تأثیر زیادی بر روند سودآوری آنان نخواهد داشت.

صدیقیان کامل شدن سیکل عملیاتی بانک‌ها را مهمترین تأثیر رفع تحریم سوئیفت عنوان کرد و افزود: با برداشته شدن این تحریم‌ها، تأثیر زیادی در روند سودآوری بانک‌ها در حد بالا نخواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بانک‌ها بیشتر از طریق افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی دارایی‌های خود تأثیر می‌پذیرند، تأکید کرد:‌ به عنوان مثال بانک صادرات و تجارت با توجه به تجدید ارزیابی دارایی‌ها و بانک انصار با افزایش سرمایه با اقبال خوب سهامداران مواجه شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها