کد خبر: ۱۶۹۲۳۸
زمان انتشار: ۱۸:۴۲     ۰۶ مهر ۱۳۹۲
بیش از 30 گروه از مخالفان سوری در نوار صوتی اعلام کردند که از ائتلاف مخالفان سوریه و شاخه نظامی این گروه جدا شده‌اند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در این نوار صوتی که روز جمعه در شبکه‌های اینترنتی منتشر شد، بیش از 30 گروه از مخالفان سوریه اعلام کردند: از ائتلاف مخالفان سوریه و شاخه نظامی آن که توسط غرب حمایت می‌شود جدا شده‌اند.

در بیانیه‌ای که توسط عمار الواوی، یکی از چهره‌های مخالف سوریه قرائت شد آمده است: به احتمال زیاد این جدایی به شکست "فاجعه‌آمیز" ائتلاف مخالفان سوریه و شورای نظامی مخالفان بیانجامد.

وی اعلام کرد: علت عقب‌نشینی گروه‌های مخالف سوری از حمایتشان از ائتلاف مخالفان سوریه "حاشیه‌روی‌های" رهبران ائتلاف مقیم در خارج از سوریه و انحراف آن‌ها از مسیر "انقلاب سوریه" است.

در این بیانیه همچنین از جامعه جهانی به خاطر شکست در متوقف کردن ‌آنچه از آن به عنوان جنایت‌های ضد بشری در سوریه یاد می‌شد، به شدت انتقاد شده است.

پیش از این نیز برخی از گروه‌های مخالف سوریه اعلام کرده‌ بودند که با ائتلاف مخالفان سوریه که توسط غرب حمایت می‌شود، مخالفند و این گروه را به عنوان نماینده مردم سوریه به رسمیت نمی‌شناسند.

از سوی دیگر، احمد عاصی الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه ضمن متهم کردن گروه‌های تندرو در سوریه به "سرقت انقلاب سوریه" تاکید کرد: گروه‌های وابسته به القاعده هیچ ارتباطی به مردم سوریه و ارتش آزاد ندارند.

وی همچنین مدعی شد که دولت سوریه این گروه‌ها را تشکیل داده است.

این اظهارات الجربا در حالی ایراد شد که درگیری‌هایی خشونت‌آمیز میان گردان‌های ارتش ‌آزاد سوریه با گروه دولت اسلامی عراق و شام، از گروه‌های وابسته به القاعده در نواحی مختلف سوریه ادامه دارد.

الجربا ادامه داد: مردم سوریه بیش از تمامی مردم دنیا خواهان صلح و اعتدال و همزیستی مسالمت‌آمیز هستند و آنچه ما امروز از گروه‌های تندرو وابسته به القاعده می‌بینیم هیچ ارتباطی به مردم سوریه، "انقلاب سوریه" و ارتش آزاد ندارد.

الجربا همچنین در کنفرانسی مطبوعاتی در نیویورک نیز بار دیگر تاکید کرد که ائتلاف مخالفان سوریه با مشارکت در ژنو 2 به شرط خروج نیروهای حزب الله و ایران از سوریه موافقت می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها