کد خبر: ۱۶۹۲۳
زمان انتشار: ۱۵:۳۹     ۱۳ مرداد ۱۳۹۰
هر چند دیگر هیچ اعتمادی نیست و ممکن است همه‌ی بحران‌های اقتصادی اروپا نیز مانند امریکا یک بازی‌ سیاسی جهت کاهش بدهی‌های امریکا از یک سو و تسلط مرکزیت اتحادیه بر کشورهای مستقل باشد، اما در عین حال این بحران ایجاد شده است. تنها چند هفته پس از سقوط یونان، امواج سونامی اقتصادی منطقه‌ی یورو به اسپانیا و ایتالیا رسید.
iranpn.comنوشت:به گزارش خبرگزاری‌های اروپایی، فعالیت‌ها و نوسانات در بروکسل، رم و مادرید گیج کننده است. بازار اوراق قرضه در ایتالیا و اسپانیا وارد مرحله‌ی بحران شده است و اقدامات دولت‌ها در مقابل این امواج بسیار کم و ناکارآمد به نظر می‌آید. برلوسکنی نیز سعی دارد با سخنرانی و وعده اوضاع را آرام کند، اما امواج شدیدتر از این است.

توجه و علاقه‌ی سرمایه‌گذاران در بازار اوراق قرضه دولتی به شدت کاهش یافته است. رئیس کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا خوزه مانوئل باروسو (Jose Manuel Barroso ) نیز افزایش نرخ بهره‌ی اوراق بهادار را در تشویق سرمایه‌گذاران ناکارآمد خواند و افزود: بازار منطقه‌ی یورو اعتمادش را از دست داده و در شک است و تمایلی از خود نشان نمی‌دهد.

به گزارش ARD : رئیس اتحادیه اورپا هرمن (Herman van Rompuy ) خود را روند ثبت معاملات اوراق قرضه در ایتالیا و اسپانیا شگفت‌زده خواند و در وب‌سایت خود این روند را «مسخره» خواند. وی به قرار گرفتن دو کشور ایتالیا و اسپانیا - پس از یونان - در آستانه‌ی ورشکستگی اذعان نمود.

از آن جا فعلاً بار مالی تحولات اقتصادی منطقه‌ی یور به آلمان واگذار شده است، سخنگوی وزارت اقتصاد و دارایی آلمان نیز گفت: انتظار می‌رود که برنامه‌ی‌های پس‌انداز بزرگ [بسته ریاضت‌های اقتصادی دیکته شده به دو کشور جهت اعطای وام]، بازار را متقاعد نماید.

به گزارش ARD: فعلاً بازار گفتگوهای تلفنی بسیار داغ شد‌ه است! سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل تأکید کرد: کمیساریای امور پولی اتحادیه اروپا، اولی رن (Olli Rehn) با وزیر دارایی ایتالیا،‌گیولیو ترمونتی (Giulio Tremonti) گفتگوی تلفنی داشته است. موضوع گفتگو‌های تلفنی وضعیت کنونی بازارهای مالی و بررسی اقدامات لازم جهت جلوگیری و کنترل افزایش بدهی‌ها بوده است. ترمونتی گفت: این مذاکره بسیار ثمر بخش بوده است.

سقف بدهی‌های ایتالیا هم اکنون از مرز ۱.۸ تریلیون یورو گذشته است که به نسبت بدهی‌های داخلی و تولید ناخالص ۱۱۹ درصد است. بدیهی است که نه تنها بازپرداخت این بدهی برای ایتالیا ممکن نیست، بلکه بدون اخذ وام از صندوق پول اتحادیه، دچار ورشکستگی قطعی خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها