کد خبر: ۱۶۹۱۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۰۶ مهر ۱۳۹۲
یکی از مسئولان سابق فوتبال در خصوص رشوه گرفتن داوران اطلاعات جالبی دارد.

598؛ چندی پیش یکی از برنامه های 90 به بحث دلالی در فوتبال اختصاص داشت و در جریان آن، مصاحبه ای از هادی مهدوی کیا بازیکن سابق پرسپولیس پخش شد که نشان داد جامعه داوری نیز با بحث فساد مواجه است. مهدوی کیا تاکید کرد در مراسمی حضور داشته که علاوه بر دلال ها، برخی از داوران نیز حضور داشته و حتی یک از آنها که کمک داوری معروف بود،‌ از سایرین پذیرایی می کرد.

  یکی از مسئولان سابق فوتبال که نمی خواست نامش فاش شود اطلاعات جالبی در این خصوص ارائه کرد. وی گفت: «خیلی ها به اشتباه فکر می کنند که تیم های مختلف برای نتیجه گرفتن به سراغ داوران وسط می روند،‌ این در حالی است که اکثرا کمک داوران وارد این مسئله می شوند چرا که کمتر روی آنها حساسیت وجود دارد.»

  این مسئول افزود: «آفسایدهای اشتباه بسیار کمتر از پنالتی حساسیت بوجود می آورد و خیلی از مدیران تیم ها ترجیح می دهند کم سر و صدار تر تبانی کنند و گل آفساید را به پنالتی بودار ترجیح می دهند!»

  وی در ادامه این گفتگو به نکته جالب دیگری اشاره کرد: «داورانی که در لیست بین المللی قرار دارند به این راحتی ها تن به دریافت رشوه نمی دهند و موقعیت خود را به خطر نمی اندازند اما برخی از آنها همین که از این فهرست خارج شوند، سعی می کنند در سال‌های آخر داوری، خود را تامین کنند و می توان روی آنها حساب کرد.»

  این مسئول سابق فوتبال در پاسخ به اینکه چرا مسئولان باشگاه ها این مسائل را به فدراسیون فوتبال اطلاع نمی دهند گفت: «بارها شده که مسئولان فدراسیون از این مسائل مطلع شده اند اما آن را رسانه ای نمی کنند. اگر قبل از مسابقه بفهمند،‌ کادر داوری را تغییر می دهند و اگر پس از آن متوجه شوند، داوران فقط با چند هفته محرومیت مواجه می شوند. معمولا هم رسانه ها باخبر نمی شوند که فلان داور یا کمک داور، چندین هفته قضاوت نکرده است.»

نامه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها