کد خبر: ۱۶۸۹۴۱
زمان انتشار: ۲۲:۰۹     ۰۴ مهر ۱۳۹۲
سرویس دین و اندیشه بی باک: چندی پیش خبری تحت عنوان "معرفی عجیب یک منحرف از سوی مرکزی حوزوی" از سوی پایگاه خبری بی باک منتشر گردید مبنی بر اینکه؛ در یکی از محصولات تولیدی مركز تحقيقات كامپيوترى علوم اسلامى‏ ـ که از مجموعه های پرافتخار و فعال پژوهش های دینی در کشور محسوب می شود ـ و در اقدامی عجیب با ادبیاتی مدح گونه به معرفی احمد کسروی، نویسنده منحرف و ضددینی پرداخته شده و در مقابل به نوعی علیه شهید سرافزار اسلام سید مجتبی نواب صفوی سیاه نمایی گردیده است.
 
در واکنش به انتشار این خبر، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی جوابیه ای را برای پایگاه خبری بی باک ارسال نموده است که بدون هیچ گونه توضیح و دخل و تصرفی در ادامه تقدیم کاربران محترم می گردد.
 
متن جوابیه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بدین شرح می باشد.
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم

مدیر محترم پایگاه خبری بی باک

احتراما بازگشت به درج خبری با عنوان " معرفی عجیب یک منحرف از سوی مرکزی حوزوی - تصویر" در عناوین خبری آن رسانه در مورخ 3/7/92، توضیح ذیل جهت تنویر اذهان عمومی ارسال می گردد. خواهشمند است دستور فرمایید مطابق ماده 23 قانون مطبوعات نسبت به درج آن اقدام لازم به عمل آید.

1. مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با قریب به سه دهه فعالیت و به عنوان موسسه ای پیشرو در زمینه بهره گیری از فناوری های نوین و با هدف اشاعه معارف اهل بیت علیهم السلام، از بدو تاسیس تاکنون بیش از چهارصد محصول نرم افزاری را به مخاطبان حوزوی و دانشگاهی ارائه نموده است و بنا به تصریح بسیاری از آیات عظام و اساتید حوزوی و دانشگاهی، این مرکز و محصولات آن افتخاری برای جامعه اسلامی و خصوصا حوزه علمیه می باشد.

2. این مرکز هیچگاه خود را بی نیاز از نقد صاحبنظران و متفکران ندانسته است و برای این منظور بخش هایی را ایجاد نموده است تا با جمع آوری آراء و نقد های منصفانه به اصلاح و پالایش محصولات خود بپردازد.  از این باب، نکته سنجی پایگاه خبری "بی باک نیوز" که بخشی از نرم افزار"تاریخ ایران اسلامی" را نقد نموده¬اند، موجب امتننان است و ضمن قدردانی از این موشکافی صحیح، به استحضار می¬ رساند نرم افزار مزبور با بیش از 472 جلد کتاب با موضوع تاریخ ایران اسلامی در سال 1389 تولید گردیده است و  بخش های جانبی مانند "در باره کتاب" و "در باره مولف" با توجه به حجم بسیار آثار موجود در آن، مستفاد از منابع گوناگون بوده است.

3. مرکز نور، با عنایت به مخدوش بودن مطلب مندرج در نرم افزار تاریخ ایران اسلامی نسخه تولیدی سال 1389 ، در محصولات بعدی خود مانند "جغرافیای جهان اسلام 2" که در سال 1392 منتشر گردید، ذیل دو کتاب دیگر"کسروی" با عنوان"تاریخ پانصد ساله خوزستان" و "تاریخ هیجده ساله آذربایجان"، متن اصلاح شده و فاقد اشتباهات جایگزین نموده است و قابل مراجعه می باشد.( تصویر بخشی از مطالب مزبور، به پیوست است.)
 



4.  لازم به یادآوری است که در نسخه های جدید "نرم افزار تاریخ ایران اسلامی" نیز نقص مزبور اصلاح گردیده است.


                                                            با تشکر
                                                   مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها