کد خبر: ۱۶۸۷۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۰۴ مهر ۱۳۹۲
كريستين امانپور، گزارشگر ارشد شبكه سي ان ان در يادداشتي كه در تارنماي اين شبكه منعكس شده، به اين پرسش پاسخ داده كه چرا از نظر او، حسن روحاني، رييس جمهوري فعلي ايران، شخصيتي متفاوت و اثرگذار در كشور است.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، امانپور در اين يادداشت با اشاره به مصاحبه اش با دكتر روحاني نوشته است: حسن روحاني، چهارمين رييس جمهوري ايران است كه من فرصت مصاحبه با او را يافته ام. بايد بگويم من واقعا تحت تاثير اين كار آقاي روحاني قرار گرفتم كه او حاضر شد چند جمله اي را به زبان انگليسي و خطاب به مردم آمريكا بگويد و به آنها تاكيد كند كه او پيام آور صلح و دوستي از ايران است.


كريستين امانپور سپس با اشاره به مقاله اخير آقاي خاتمي، رييس جمهوري پيشين ايران در روزنامه گاردين نوشت: آقاي خاتمي در اين مقاله به غرب هشدار داده كه انتخاب روحاني توسط مردم ايران، فرصتي طلايي براي استفاده از ديپلماسي است. به گفته آقاي خاتمي، اگر از اين فرصت به درستي استفاده نشود، پنجره اي كه باز شده، بسته خواهد شد.


گزارشگر ارشد شبكه سي ان ان همچنين نسبت به اين نكته ابراز علاقه كرد كه آقاي روحاني، نماينده يهوديان در مجلس ايران را با خود به نيويورك آورده است و پيش از آن هم جشن يهودي «روش هاشانا» را تبريك گفته بود.


به گفته امانپور، اين نكته كه آقاي روحاني به جاي ايراد سخنان جنجالي در صحن مجمع عمومي سازمان ملل، يك آيه از تورات را هم در نطق خود قرائت كرد، بسيار شايان توجه است.


كريستين امانپور در پايان، پاسخ هاي آقاي روحاني در مصاحبه با وي را «آموزنده» ناميد و به نقل از تيم همراه رييس جمهوري ايران نوشت: سياست تهران، شفافيت و اعتمادسازي در مقابل كاهش متناسب تحريم ها است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها