کد خبر: ۱۶۸۷۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۱۲ مرداد ۱۳۹۰
رييس كميته روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال و سرپرست تيم ملي از منتفي شدن احتمال برگزاري بازي دوستانه تيم‌هاي ايران و اردن خبر داد.

عباس تربيان در گفت‌وگو با ايسنا، درباره احتمال برگزاري بازي دوستانه‌ بين تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و اردن در تاريخ 29 مرداد كه ظاهرا منوط به نظر كارلوس كي‌روش سرمربي تيم ملي شده، اظهار كرد: زمان برگزاري اين مسابقه با تقويم مسابقات ليگ برتر همخواني ندارد؛ اگر غير از اين بود مي‌توانستيم موضوع را بررسي كنيم اما با شرايط فعلي برنامه بازي‌هاي ليگ به هم مي‌خورد و بعيد است كي‌روش هم راضي به چنين كاري باشد.

وي افزود: همچنين كي‌روش مربي‌اي نيست كه منتظر درخواست‌ها بماند؛ او هر زمان تشخيص دهد تيم ملي نياز به مسابقه تداركاتي دارد، با ذكر حريف پيشنهادي درخواستش را به ما ارايه مي‌كند. او پيش از اين هم تقاضايي از ما نداشت كه تيم ملي پيش از اولين مسابقه مرحله گروهي انتخابي جام جهاني كه يازدهم شهريورماه است، ديدار تداركاتي داشته باشيم. از طرفي طبق درخواست‌ اردني‌ها آنها به تهران نمي‌آيند و خواسته‌اند ما به كشورشان سفر كنيم، لذا عملا چهار، پنج روز را از دست خواهيم داد، روزهايي كه پس از برگزاري هفته چهارم و در آستانه شروع هفته پنجم ليگ برتر است. بنابراين مي‌توان گفت قضيه منتفي است.

رييس كميته روابط بين‌الملل فدراسيون در پاسخ به اين سوال كه با اين شرايط چطور نظر كي‌روش را خواستيد و آيا ممكن است پاسخ او امكان برگزاري بازي فوق را فراهم سازد، گفت: به هر حال طبق روال كار ما بايد نظر فني سرمربي تيم ملي را در اين‌باره جويا شويم اما طبق برنامه‌ريزي‌ها و مجموعه شرايطي كه وجود دارد و كي‌روش هم از آن مطلع است، امكان برگزاري بازي تداركاتي در فشردگي مسابقات ليگ و در تاريخي غيرفيفادي آن هم خارج از كشور، خيلي بعيد به نظر مي‌رسد.

وي بيان اينكه حريف تداركاتي تيم ملي در تاريخ ششم اكتبر (14 مهر) هنوز مشخص نيست، گفت: منتظر پيشنهاد كي‌روش هستيم تا براي زمان فوق مسابقه‌اي را ترتيب دهيم.

سرپرست تيم ملي درباره روشن شدن تكليف درخواست ايران از فيفا براي برگزاري مسابقه برگشت تيم ملي برابر بحرين در كشوري بي‌طرف، به ايسنا گفت: ما درخواست فدراسيون ايران را به طور شفاف براي فيفا ارسال كرديم و آنها هم پاسخ دادند كه موضوع را بررسي خواهند كرد. هدف ما از طرح چنين درخواستي فقط دغدغه مسايل امنيتي در كشور بحرين نيست. ما خواستيم پيشاپيش اقدامي كرده باشيم تا بهانه‌اي براي ضعف‌هاي كشور ميزبان، معطلي‌هاي احتمالي و عدم همكاري مطلوب از سوي آنها كاملا از بين برود. در اين شرايط هر اقدام خارج از حد قانوني ببينيم مي‌توانيم به برگزاري مسابقه در كشور بحريان اعتراض كنيم. اين اقدام ما بهانه را از حريف مي‌گيرد.

رييس كميته فوتسال با اعلام حمايت از صانعي سرمربي تيم ملي فوتسال ايران در واكنش به برخي انتقادها در انتخاب قطعي او به عنوان جانشين حسين شمس، به ايسنا گفت: صانعي از مربيان جوان، خوب و آينده‌دار فوتسال كشور ماست. او توانايي‌هاي بالايي دارد و اين وظيفه ماست تا به چنين مربياني ميدان دهيم كه بتوانند با پشتوانه علمي و تواني كه دارند، به تجربيات بزرگ هم برسند. فرصت به خودباوري رسيدن اين مربيان كجاست؟ جز رويارويي با تيم‌هاي بزرگ در مسابقات و تورنمنت‌هاي تداركاتي است؟

ترابيان خاطرنشان كرد: معتقدم بعضي از انتقادها از روي حسادت است و ريشه علمي و كارشناسي ندارد.صانعي در زمان سرمربيگري حسين شمس در تيم ملي همواره به عنوان يك مربي باهوش كنار تيم بود. مي‌توان از وي به عنوان يكي از مغزهاي متفكر تيم ياد كرد كه برنامه داشته و تحليل‌هايي را ارايه مي‌داده است. او يك تازه‌وارد به رختكن‌ تيم ملي ما نيست و مي‌بينيم همه بازيكنان صانعي را قبول داشته و از وي حرف‌شنوي دارند. ما امتحان‌نداده را نمي‌توانيم مردود كنيم. مقداري ريسك از سوي ما در كسوت مسوول تيم ملي لازم است تا سرمايه‌هاي مربيگري كشورمان بارورتر شوند.

وي با بيان اينكه حسين شمس هم در اوايل مربيگري‌اش در تيم ملي هميشه برنده نبود، گفت: همه ممكن است در ابتداي كارشان باخت‌هايي داشته باشند. مگر حسين شمس در آن زمان با تيم ملي برابر تيم‌هاي بزرگ بازنده نبود؟ اما ما حمايت‌مان را هر روز بيشتر مي‌كرديم. ما از باخت نمي‌ترسيم و تلاش مي‌كنيم مربيان جوان و آينده‌دار فوتسال كشورمان فرصت بزرگ‌تر شدن را پيدا كنند. به طور مثال اكنون تنها كسي كه مي‌تواند از اين نرم‌افزار آناليز اسپانيايي براي تيم ملي استفاده كند، صانعي است. تاكيد مي‌كنم او سرمربي تيم ملي ماست و كاملا از حمايت كميته فوتسال فدراسيون برخوردار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها