کد خبر: ۱۶۸۶۲۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۰۳ مهر ۱۳۹۲
سرپرست وزارت علوم درباره برکناری فرهاد دانشجو گفت: تغییر رئیس دانشگاه آزاد بر اساس رأی هیات امنا صورت گرفت و در دولت بحثی در این باره نشد و من نیز به تغییر رای مثبت دادم.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس،‌ جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم پس از جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره برکناری فرهاد دانشجو اظهار داشت: تغییر رئیس دانشگاه آزاد بر اساس رأی هیئت امنا صورت گرفت و در دولت بحثی در این باره نشد، البته من به تغییر رای مثبت دادم.

توفیقی درباره معرفی شدن خود به عنوان وزیر پیشنهادی علوم خاطرنشان کرد: ‫تا این لحظه همچنان قرار است به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شوم اما تصمیم نهایی با رئیس جمهور است.

 

وی همچنین درباره میزان شهریه دانشگاه آزاد، اظهارکرد: در این باره رییس دانشگاه آزاد باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و به هیات امنا پیشنهادهای لازم را ارائه دهد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییرات در دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی، گفت: من قبلا هم این موضوع را گفته‌ام که تغییرات موکول به این است که ضرورت‌ و نیازی پیش بیاید و هر وقت ضرورت ایجاب کند، تغییرات انجام خواهد شد.

وی در این باره اظهارکرد: عمده هدف ما در مدیریت دانشگاه‌ها، کارآمدی، تسلط به حوزه مسئولیت و پاسخگویی به مطالبات دانشگاه‌ها و وجود مشخصه‌هایی چون اعتدال در مدیریت مبتنی بر اخلاق و عقلانیت است.

سرپرست وزارت علوم همچنین درباره تغییر در ریاست دانشگاه تهران، گفت: فعلا بحثی در این باره مطرح نیست.

وی در خصوص استقلال مالی دانشگاه‌ها و انتخاب روسای دانشگاه‌ها توسط اعضای هیات علمی، گفت: خوشبختانه قانون برنامه چهارم در این باره در ماده 20 برنامه پنجم تکرار شده و به صراحت آمده است که دانشگاه‌ها در امور مالی، اداری، استخدامی و تشکیلاتی باید با مصوبات هیات امنای دانشگاه اداره شوند و قوانین و مقررات مستثنی هستند. این موضوع قانون است و ما حتما در جهت عملیاتی شدن آن گام برمی‌داریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها