کد خبر: ۱۶۸۴۸۰
زمان انتشار: ۰۲:۱۹     ۰۳ مهر ۱۳۹۲
سخنرانی رییس‌جمهور کشورمان در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با استقبال حاضران در این اجلاس مواجه شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سخنرانی خود در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بارها بر کارآمد بودن «صلح» در برابر «جنگ» تاکید کرد.

وی ضمن ارائه راهکارهایی برای خروج جهان از شرایط خشونت‌بار کنونی، پیشنهاد داد که طرح «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» در دستور کار سازمان ملل متحد قرار گیرد و همچنین "باید به جای گزینه ناکارآمد «ائتلاف برای جنگ» در مناطق مختلف جهان به «ائتلاف برای صلح پایدار» در سراسر جهان اندیشید."

رییس‌جمهور در سخنان خود همچنین از سخنرانی باراک اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل استقبال کرد و گفت: ایران به دنبال تعامل سازنده بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک با دیگر کشورهاست و در این چارچوب، در پی افزایش تنش با ایالات متحده آمریکا نیز نیست.

روحانی اضافه کرد: سخنان امروز پرزیدنت اوباما را با دقت دنبال کردم. در صورت عزم سیاسی رهبران آمریکا و خودداری از دنبال کردن منافع گروه‌های فشار جنگ‌طلب، می‌توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات رسید.

وی همچنین با تاکید بر لزوم به رسمیت شناختن حق ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن پافشاری بر اعمال حقوق خود و ضرورت احترام و همکاری بین‌المللی در اعمال این حقوق، آماده گفت‌وگوهای بدون تأخیر برای اعتمادسازی متقابل ورفع دوسویه ابهامات از طریق شفافیت کامل می‌باشد.

به گزارش ایسنا، در پایان سخنرانی رییس‌جمهور کشورمان، حاضران در جلسه که اغلب کشورهای حاضر را شامل می‌شد، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی را تشویق کردند.

پس از اتمام سخنرانی نیز، رییس مجمع عمومی سازمان ملل به همراه دو تن دیگر از اعضای هیات رئیسه از پله‌های جایگاه پایین آمدند و ضمن دست روحانی را به گرمی فشردند.

روحانی پس از انجام سخنرانی خود، محل برگزاری اجلاس را ترک کرد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۲
۰
۰
درود بر رئیس جمهور آگاه و شجاع انشا الله موفق باشید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها