کد خبر: ۱۶۸۳۶۹
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۰۲ مهر ۱۳۹۲
مدرس بين المللي فيفا گفت: اگر رحمتي، 4 مدافع استقلال و نکونام روز خوبي داشته باشند استقلال شانس بالايي براي رسيدن به موفقيت در ميدان کره جنوبي دارد.
مرتضي محصص در گفت و گو با اوج، درباره ديدار استقلال مقابل بوريرام اظهار داشت: من فکر مي کنم بازي نزديک و برابري را شاهد باشيم. هر دو تيم تدارکات خوبي براي اين بازي در نظر گرفته اند و اطلاعات خوبي نيز از يکديگر دارند. آنها نقاط ضعف و قوت يکديگر را مي شناسند. از طرفي کشور کره جنوبي نيز براي بازيکنان استقلال غريبه نيست. استقلال ملي پوشان زيادي دارد که با فضاي کره آشنا هستند.

وي ادامه داد: آقاي چوي سرمربي تيم اف.سي.سئول شاگرد بنده در کلاس هاي مربيگري بوده است. او قبلا در پست مهاجم بازي مي کرده و اين موضوع نشان مي دهد علاقه خاصي به بازي هجومي دارد. احساسم اين است نماينده کره جنوبي با 3 مهاجم به سمت دروازه استقلال حمله کند اما استقلال هم تيم دست و پا بسته اي نيست. به ويژه با حضور بازيکناني مثل رحمتي و نکونام استقلال مي تواند روز خوبي را پشت سر بگذارد. به نظرم اگر رحمتي، 4 مدافع استقلال و نکونام روز خوبي داشته باشند استقلال شانس خوبي براي رسيدن به موفقيت در ميدان کره جنوبي دارد.در واقع نقش اين 6 بازيکن در مسابقه روز چهارشنبه کليدي است.

کارشناس فوتبال کشورمان همچنين گفت: استقلال در نيمه دوم بازي با بوريرام با تغيير تاکتيکي که داد به پيروزي رسيد. تعويض مجيدي واقعا استقلال را متحول کرد، محمد قاضي هم به مهره تاثيرگذاري براي استقلال تبديل شده است. او هم در خط حمله خوبي کار مي کند و هم در خط هافبک. آرش برهاني هم با سرعت بالايش مي تواند خط دفاع حريف را عقب نگه دارد. او مي تواند با فرار از بين مدافعان کره اي هم موقعيت گل براي همبازيانش بسازد و يا خودش گلزني کند.

محصص در ادامه عنوان کرد: بازي در زمين حريف برگزار مي شود و بايد مقابل حملات کره مقاومت کنيم. هرچه از دقايق بازي بگذرد و نتيجه به سود استقلال باشد، نگراني و دستپاچگي تيم حريف بيشتر مي شود و من شخصا اميدوارم استقلال در دقايق پاياني به گل برسد تا جبران آن براي حريف مشکل باشد. فراموش نکنيم مساوي هم براي استقلال نتيجه خوبي است چراکه با يک برد حساب شده در تهران مي توانيم به فينال ليگ قهرمانان آسيا راه پيدا کنيم.

وي با اشاره به اينکه غيبت خسرو در ديدار با اف.سي.سئول به چشم خواهد آمد، تاکيد کرد: با اينکه خصوصيات فني خسرو حيدري با پژمان منتظري با يکديگر متفاوت است اما منتظري اگر به جاي حيدري و در پست او بازي کند مي تواند جاي خالي او را پر کند چراکه پژمان يک مدافع روبه جلو است که تمايل به حمله دارد. احتمال مي دهم منتظري در اين ديدار با جاي حيدري بازي کند. ضمن اينکه هاشم بيگ زاده هم بايد روز خوبي داشته باشد.

مدرس بين المللي فيفا افزود: در روز چهارشنبه بايد مدافعان از اشتباهات خود کم کنند و تيم اشتباهات را حتي به صفر برسانند زيرا اگر بازيسازي در نيمه زمين خودي منجر به لو دادن توپ شود کره اي ها با ضدحملات سريع خود مي توانند دردسر ساز شوند. بي ترديد بهترين بازيکن استقلال مقابل بوريرام در بازي برگشت آندرانيک تيموريان بود. او بسيار خوب دويد و منطقه مربوط به خودش را پوشش دارد. اگر بتواند با توجه به بعد مسافت و اختلاف ساعت ريکاوري خوبي داشته باشد، مي تواند در بازي با نماينده کره هم مثمرثمر باشد.

محصص در پاسخ به اين سوال را که چه توصيه اي به امير قلعه نوعي دارد، اظهار کرد: مورد اول اين است که از بازيکنانش بخواهد اشتباهات خود را کم کنند. مساله دوم اينکه گل حساب نشده و گلي که روي ريسک به ثمر مي رسد، دريافت نکنيم زيرا اگر اين اتفاق بيفتد دچار مشکل مي شويم. سوم اينکه پلن A و B مشخص باشد.

وي ادامه داد: ما نبايد فراموش کنيم تيم سئول تيم محبوبي در کشور کره است و براي تماشاي بازي هايش 45 تا 50 هزار تماشاگر به استاديوم جام جهاني مي آيند. قطعا آنها براي بازي فردا نيز به ورزشگاه مي آيند و از اين حيث هم شباهت زيادي به استقلال دارد. با اين حال فکر مي کنم کفه ترازو از نظر تجربه به سود استقلال است. من اميدوارم شروع خوبي در اين ديدار داشته باشيم و ابتدا گل نخوريم.

محصص در پايان افزود: مساله که وجود دارد مي بينيم همين تيم سئول ميان دو بازي رفت و برگشت با استقلال بايد در ليگ کره به ميدان برود اما بازي اش لغو نمي شود. من فکر مي کنم اينکه بازي هاي استقلال در ايران پشت سر هم لغو مي شود مي تواند مشکل ساز شود. استقلال تيم دوم خوبي هم دارد و مي تواند در بازي هاي ليگ با بازيکنان ذخيره اش به ميدان برود. شما مطمئن باشيد تيم سئول هم در بازي روز شنبه اش به تعدادي از بازيکنان اصلي اش استراحت مي دهد. اميدوارم مربيان ما ديگر خواهان لغو بازي هايشان نباشند و اين نگراني ها برطرف شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها