کد خبر: ۱۶۸۳۶۲
زمان انتشار: ۱۹:۲۵     ۰۲ مهر ۱۳۹۲
تاكتيك انتخابي امير قلعه‌نويي كاملا درست اما نگران كننده است. استقلال بايد براي گذر از اين مرحله و رسيدن به فينال ليگ قهرمانان آسيا اولويت را بر همين منوال بنا كند و با ارائه يك بازي كاملا فيزيكي وارد ورزشگاه ملي سئول بشود اما از طرفي يك نيمه ديگر از اين بازي 180 دقيقه‌اي باقي است و استقلال در تهران نيز به مردان اثرگذارش نياز دارد.
آنچه تيم ملي كشورمان را در نبردهاي رو دررو با تيم ملي كره جنوبي در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني فوتبال برنده كرد اجراي يك بازي كاملا فيزيكي و درگيرانه بود. چه در تهران كه تيم ملي يك بازيكن كمتر از تيم ملي كره جنوبي داشت و چه در اولسان كره جنوبي كه از لحاظ نفري دو تيم تا پايان بازي برابر بودند دستور اول تيم ملي يك چيز بود؛ «بازي فيزيكي».

استقلال نيز مي‌خواهد با همين تاكتيك وارد ورزشگاه ملي شهر سئول بشود. اميرقلعه‌نويي به دنبال يك بازي كاملا درگيرانه و پربرخورد است و البته بيم آن مي‌رود كه اين حربه براي آبي‌ها پرهزينه هم باشد. شش بازيكن استقلال كه همگي از عناصر اصلي اجراي اين روش به حساب مي‌آيند يك اخطاره هستند و با اين حال امير قلعه‌نويي مي‌خواهد فردا در سئول تيمش را با اين روش راهي ميدان كند؛ در اين حال و روز كه نكونام، تيموريان، ساموئل، صادقي، عمران‌زاده و حتي مجيدي كه به رغم فيزيك جمع و جورش جسورانه به پروپاي حريف مي‌پيچد همگي بازيكناني هستند كه بازي با اين روش را به خوبي مي‌دانند.

آري، استقلال مي‌خواهد بازي درگيرانه را از همان لحظه كه ويليامز استراليايي سوت آغاز مسابقه را به صدا درآورد در دستوركارش قرار دهد. استقلال جنگ را از همان ابتداي نبرد علني خواهد كرد. استقلال به دنبال خسته كردن حريف است. استقلال مي‌خواهد كره اي‌ها را از نفس بيندازد، آنها را زمينگير كند و آنگاه اگر موقعيتش فراهم شد ضربه نهايي را به حريف وارد كند.

بازي فيزيكي، با وجود اين همه يك اخطاره ريسك بزرگي است و حالا مي‌فهميم امير قلعه‌نويي چرا 3 روز پيش مردانش را دور خودش جمع كرد و گفت: «مي‌خواهم محكم اما با سياست بازي كنيد.»

امير قلعه‌نويي نكته مهمي را متذكر شده است؛ محكم و جاندار بازي كردن و در عين حال كارت نگرفتن و محروم نشدن از بازي برگشت در تهران. آيا اين هنر نزد بازيكنان استقلال هست؟ آيا آبي‌ها مي‌توانند هم محكم بازي كنند و هم كارت نگيرند؟ آندرانيك تيموريان مي‌تواند خودش را كنترل كند و از بازي برگشت محروم نشود؟ نكونام چطور؟

مردي كه مي‌دانيم در اين بازي سراسر انگيزه است. مردي كه مي‌دانيم آلرژي سختي به كره اي‌ها دارد. جي لويد ساموئل چطور؟! مرد فيزيكي ميانه ميدان آبي‌ها. سيه چرده‌اي كه خشونت خصيصه اصلي بازي‌اش به حساب مي‌آيد. فرهاد مجيدي را هم براي بازي برگشت مي‌خواهيم و آگاهيم كه او نيز به مانند بازي برگشت مقابل بوريرام بي بيم و واهمه با تنومند‌ترين بازيكنان حريف سرشاخ خواهد شد.

استقلال براي بازي برگشت نيز سخت به عمران‌زاده و صادقي نياز دارد. مرداني كه هم خوب گل مي‌زنند و هم خوب دفاع مي‌كنند.

***

تاكتيك انتخابي امير قلعه‌نويي كاملا درست اما نگران كننده است. استقلال بايد براي گذر از اين مرحله و رسيدن به فينال ليگ قهرمانان آسيا اولويت را بر همين منوال بنا كند و با ارائه يك بازي كاملا فيزيكي وارد ورزشگاه ملي سئول بشود اما از طرفي يك نيمه ديگر از اين بازي 180 دقيقه‌اي باقي است و استقلال در تهران نيز به مردان اثرگذارش نياز دارد و شايد در اينجا نيز استقلال سخت به يك بازي فيزيكي نياز داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها