کد خبر: ۱۶۸۱۴۰
زمان انتشار: ۰۹:۰۴     ۰۲ مهر ۱۳۹۲
جمال شورجه گفت: متاسفانه تعلق خاطر فيلمسازان به دفاع مقدس کم شده است و اگر حمايتهاي لازم صورت گيرد حاتمي کيا، درويش، تبريزي دوباره در اين ژانر فيلم ميسازند.

جمال شورجه به برنا گفت: با توجه به تاثيراتي که 8 سال دفاع مقدس در زندگي اجتماعي، سياسي و فرهنگي در جامعه گذاشت بازتابهاي زيادي در داخل و خارج از کشور به همراه داشت.

وي در ادامه افزود: شهداي بسيار عزيزي که در اين 8 سال جان خود را براي امنيت کشور فدا کردند هرکدام ميتوانند الگويي براي جامعه ايراني – اسلامي باشند و ما ميتوانيم آنها را به عنوام موضوعات فيلمهايمان مورد استفاده قرار دهيم.

کارگردان «سي و سه روز» همچنين گفت: به طور قطع در خصوص دفاع مقدس موضوعات زيادي نظير ايثار، گذشت، جانفشاني و شهادت وجود دارد که ميتوانيم آنها را دستمايه فيلم هايمان قرار دهيم و به نوعي آنها را باز آفريني کنيم. وي افزود: به همين دليل ساخت فيلم با موضوع دفاع مقدس در هر زماني براي کشور لازم است در عين حال نسلهاي بعد از دفاع مقدس که آشنايي زيادي با اين جنگ 8 ساله ندارند و خبر ندارند که ايران چه تاريخي را پشت سر گذاشته است بايد با اين حماسه آشنا شوند. در حال حاضرهم شاهد هستيم که کشورهاي منطقه اطراف چه آسيبهاي جدي از آمريکا و غرب ديدهاند.

شورجه با بيان اينکه اين مقطع تاريخي کشور بايد ثبت شود، گفت: متاسفانه سياستهاي سينمايي کشور با تغيير مديريتها پس از پيروزي انقلاب دستخوش دگرگوني شد تا آنجا که سياست پايداري در حوزه مسائل فرهنگي نداريم و بخشي از اين مسائل فرهنگي پرداختن به موضوعات دفاع مقدس است.

وي افزود: اين عدم سياستگذاري و نداشتن سياست ثابت از عوامل موثر در رکورد دفاع مقدس است در حاليکه پرداختن به اين موضوع امري حياتي ميباشد.

شورجه يادآور شد: سينماي دفاع مقدس سينماي سخت و هزينه بر است در اين سياستگذاريها بايد بخشي از هزينه ها را صرف ساخت فيلم هاي فاخر دفاع مقدس کرد.

وي با بيان اينکه البته بايد بيشتر بر روي کيفيت توجه داشت تا کميت يادآور شد: بخش خصوصي قادر نيست وارد ساخت اين گونه فيلمها شود و نهادهاي دولتي، مجلس و صدا و سيما بايد سينماي دفاع مقدس را از نظر مالي حمايت کنند زيرا فيلمهاي دفاع مقدس نبايد دغدغه هزينه داشته باشند. شورجه خاطر نشان کرد: دفاع مقدس امري کاملاً ملي و ارزشي است که به واسطه آن از کشور دفاع کرديم و قطعا ايران به خاطرکشتاري که در آن صورت گرفت مورد تشويق قرار خواهد گرفت.

وي با بيان اينکه متاسفانه فيلمسازهاي دفاع مقدس تعلق خاطرشان کم شده است گفت: به طور قطع اگر پشتيباني هاي لازم صورت گيرد فيلمسازان قديمي مانند درويش، تبريزي و حاتمي کيا علاقهمند ميشوند تا دوباره سراغ ساخت فيلمهاي دفاع مقدسي بروند. همانطور که ميدانيد ابراهيم حاتمي کيا در دورهاي وارد حوزه هاي سياسي و اجتماعي شد.

شورجه يادآور شد: نسل جديد ما اگردفاع مقدس را درک کند و اين امر براي آنها هم تبيين شود نيروهاي با انگيزه و با پتانسل زيادي هستند که ميتوانند در اين زمينه کار کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها