کد خبر: ۱۶۸۰۶۷
زمان انتشار: ۲۳:۱۱     ۰۱ مهر ۱۳۹۲
دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود از علما و کشورهای اسلامی خواست تا در قبال اوضاع خطرناکی که در بحرین در حال روی دادن است واکنش نشان دهند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود درباره توصیف کردن حرب الله لبنان به عنوان سازمانی تروریستی و همچنین اصرار حکومت بحرین درباره جرم شناختن هرگونه ارتباط با حزب الله گفت که این موضعی سیاسی بوده و دلیلش این است که زمانی که اکثریت ملت بحرین جنبش‌های مسالمت آمیز خود را آغاز کردند و مطالب واقعی خود را مطرح کردند مورد تایید رسانه‌ای و سیاسی تعدادی از گروه‌های بین‌المللی قرار گرفتند که ما یکی از این سازمان ها بودیم.

وی در ادامه گفت: بسیاری از دولت ها درباره رویدادهایی که در بحرین روی می دهد سکوت پیشه کرده اند این در حالی است که هیچکدام از این کشورها برای حل موضوع بحرین به گزینه نظامی روی نمی آورند و همچنان بر راهکارهای مسالمت آمیز برای رسیدن مردم بحرین به درخواست‌هایشان اصرار دارند که این مورد با تایید و پوشش دولت بحرین همراه بوده است.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: از روزی که دولت بحرین تصمیم به اخراج لبنانی ها از سرزمین خود کرد این اقدام هیچ ارتباطی به ما ندارد. دولت بحرین همچنین اقدام به تعطیلی خطوط پروازی میان بحرین و لبنان کرده و این دلیل بر ضعف و سستی دولت بحرین است. من به دولت و وزیر دادگستری بحرین می گویم که موضع ما دینی و سیاسی بوده و باید تاکید کنم که تصمیم‌ها در بحرین مستقل بوده اما شما اهل ضعف و سستی بوده و این شما هستید که مداخله خارجی را برای سرکوب ملتتان به کار می گیرید.

وی گفت: تمامی علمای مسلمان و تمامی دولت ها و کشورهای عربی را دعوت می کنم که درباره رویدادهایی که در بحرین روی می دهد و بسیار خطرناک بوده صحبت کنند. اقدامات خطرناکی که شامل لغو تابعیت و تخریب مساجد است.

وی با ستایش از صبر و بردباری و استقامت ملت بحرین در طول این دوسال گذشته گفت: این جنبش مردمی مسالمت آمیز و شرافتمندانه به راه خود ادامه خواهد داد اما رژیم بحرین از این سرکوبگری تنها ناامیدی نصیب آنها خواهد شد زیرا شرایط تغییر کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها