کد خبر: ۱۶۷۵۶۰
زمان انتشار: ۱۸:۳۹     ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
حريف روز چهارشنبه استقلال تهران تيمي بوده که در مدت 3 دهه فعاليت به رشد ورزشي و مالي بسياري رسيده و اکنون حتي صاحب ماهواره تبليغاتي است.
حريف قدرتمند روز چهارشنبه استقلال در ديدار رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا تيمي است در سال 1983 با نام «لاکي گولد استار» نام داشت. اين تيم باشگاهي متعلق به کنسرسيومي به همين نام بود. اين تيم در مدت 3 دهه فعاليت ورزشي خود صاحب 5 عنوان قهرماني ليگ کره (کي ليگ) در سال‌هاي 1985، 1990، 2000، 2010 و 2012 شده است.

همچنين دو عنوان قهرماني جام اتحاديه اين کشور آسياي شرقي را در سال‌هاي 2006 و 2010 از آن خود کرد. يک بار نيز فاتح جام حذفي در سال 1998 شد.

*نقطه مقابل استقلال

البته در ليگ قهرمانان آسيا اين تيم برخلاف استقلال که دو مقام قهرماني کسب کرده ، صاحب افتخاري نيست و تنها مقام سومي سال 2002 را در اختيار دارد.

اين باشگاه اکنون زير نظر يک اسطوره قديمي باشگاه که تبحر و توانايي فراواني در عرصه مديريت ورزشي دارد،‌ هدايت مي‌شود.

*حمايت مالي يک شرکت تجاري

مطابق اطلاعاتي که در دسترس است، اين تيم از بدو شروع فعاليتش همواره تحت حمايت مادي شرکت لاکي استار بوده است. دامنه اين حمايت‌ها آنقدر گسترده بوده که سئولي‌ها سال به سال قدم‌هاي مثبتي در عرصه‌هاي گوناگون برداشتند. به همين دليل بود تيم کره‌اي در سال 2012 به عنوان بهترين تيم کشور از منظر گردش مالي و امور تجاري برگزيده شد.

البته در سال‌هاي اوليه فعاليت تا سال 1998 اين تيم در شهري که با سئول فاصله داشت به نام هوانگسو فعاليت مي‌کرد. اما در پي دعوت سران اتحاديه فوتبال حرفه‌اي کره به سئول و بعد به آنيانگ نقل مکان کرد تا به علت نزديکي بيشتر به مقر اقتصادي کمپاني، فعاليت موثرتري داشته باشد.

*ماهواره تبليغاتي براي سئول

در شهرک آنيانگ که به قطب الکترونيکي کشور کره معروف است، اين باشگاه حتي صاحب ماهواره تبليغاتي شد و تحت تاثير اين رشد مالي، حتي از امکانات برجسته ورزشگاه جام جهاني سئول که گنجايش بيش از 70 هزار نفر دارد، برخوردار شد تا قدم‌هاي بهتري در زمينه‌هاي گوناگون بردارد.

سئولي‌ها پس از دست‌يابي اين رشد در اواسط دهه گذشته ميلادي دفتر باشگاه خود را يکبار ديگر را 21 کيلومتر تغيير داده و به سئول بازگرداندند. آکنون آنها با شرکت‌هاي تجاري بيشماري همکاري در عرصه مختلف از جمله اسپانسر(حامي مالي) دارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها