کد خبر: ۱۶۷۳۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
سیستم سوئیفت جهت ارسال و دریافت هرگونه پیام ارزی در بین واحدهای ارزی بانک های داخل و بانک های خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک منبع آگاه در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از قوت گرفتن لغو تحریم سوئیفت خبر داد و گفت: با لغو این تحریم، خدمات کارت های اعتباری ارزی دوباره در ایران ارایه می شود.

این مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود افزود: البته بانک ها پس از تحریم سوئیفت می توانستند از سیستم های قدیمی تر استفاده کنند اما برقراری مجدد سوئیفت نحوه ارتباط را سهل تر می کند. 
وی با اشاره به قرارداد برخی بانک ها با سوئیفت اظهارداشت: برخی قراردادها دو ساله بوده و تحریم ها سبب لغو آنها شده بود. 
سیستم سوئیفت جهت ارسال و دریافت هرگونه پیام ارزی در بین واحدهای ارزی بانک های داخل و بانک های خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
سوئیفت جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی محسوب می شود که از حروف اول عبارتSociety for Worldwide Interbank Financial Telecommunication گرفته شده و مرکز آن در کشور بلژیک است و مؤسسات مالی در سراسر جهان از این سیستم برای تبادل اطلاعات مالی محرمانه خود استفاده می‌کنند. 
این مقام آگاه در بانک مرکزی با اشاره به لغو تحریم تعدادی از بانک‌های کشور از سوی اتحادیه اروپا اظهارداشت: احتمال لغو تحریم سوئیفت و اتصال مجدد بانک‌های لغو تحریم شده زیاد است. 
وی افزود: هم‌ اکنون شرکت‌هایی که به واسطه تحریم بانک‌های ایرانی، مشتریان خود را از دست داده بودند، با رای دادگاه اتحادیه اروپا به دنبال جذب مجدد مشتریان خود و افزایش گستره نفوذ خود در بازار هستند. 
این مقام آگاه در بانک مرکزی گفت: شرکت سوئیفت نمایندگی‌ هایی دارد که برخی از آنها مدتی است برای ارائه خدمات به بانک‌های رفع تحریم شده از سوی اتحادیه اروپا فعال شده‌اند. 
وی تاکید کرد: به دلیل آن که شکایت بانک‌های ایرانی پذیرفته شده، احتمال لغو تحریم‌های سوئیفت در شرایط کنونی بسیار بالا است. 
این مقام آگاه با بیان این که اتصال به سوئیفت مدتی زمان می‌برد ، افزود: علاوه بر سوئیفت مسائلی مانند رتبه‌بندی بانک‌ها، کارت‌های مستر و کارت‌های اعتباری مجموعه خدماتی است که از زمان اعمال تحریم‌ها قطع شده و رای فعلی دادگاه اتحادیه اروپا بر رفع آن تحریم‌ها بسیار تاثیرگذار است. 
به گفته وی کارت های اعتباری ارزی همانند ویزا کارت و مستر کارت با رفع این تحریم دوباره در ایران فعال می شود، ضمن این که کارکنان دولت نیز می توانند در خارج از کشور از خدمات ارزی مرتبط با سوئیفت بهره مند شوند. 
سیستم سوئیفت جهت سرعت بخشیدن به انجام معاملات ارز و جلب رضایت مشتریان و همچنین هماهنگی تمام عملیات ارزی در سطح جهانی با استفاده از یک نرم‌افزار استاندارد مورد توجه واقع گردیده‌است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها