کد خبر: ۱۶۷۱۰۷
زمان انتشار: ۱۵:۲۷     ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
صمد مرفاوی سرمربی سابق استقلال معتقد است که این تیم در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا بازی بسیار سختی را در پیش دارد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛ مرفاوی تاکید می‌‌کند که استقلال برای رفتن به فینال آسیا باید در کارهای دفاعی انسجام بیشتری داشته باشد. او در مورد پیروزی استقلال مقابل بوریرام و مسائل مختلف دیگر به سوالات خبرآنلاین پاسخ می‌دهد. او که در سال 1990 با تیم  استقلال قهرمان آسیا شد امیدوار است که این تیم بعد از سال‌ها این عنوان را به دست آورد. 

در مورد بازی استقلال و بوریرام چه صحبتی دارید؟
این یک بازی سخت برای استقلال بود و شرایط آب و هوایی کار استقلال را سخت‌تر کرده بود. بازی دو نیمه متفاوت داشت، استقلال در نیمه اول خیلی با احتیاط بازی کرد و سعی داشت ارتباط خط هافبک و فروارد حریف را قطع کند. با این حال بوریرام توانست مالکیت توپ بهتری داشته باشد و از عمق و عرض به خوبی استفاده می‌کرد. برنامه این تیم حمله از جناحین بود و مدافعان استقلال هم بازیکنان حریف را تحت فشار می‌گذاشتند. 
برخی معتقدند عملکرد استقلال در خط هافبک در نیمه اول چندان خوب نبود. نظر شما چیست؟
استقلال در نیمه اول برای حمله کردن مشکل داشت در ضمن ترکیب بازیکنان استقلال بیشتر از بازیکنان قدرتی شکل گرفته بود و این تیم بازیکن سرعتی و تکنیکی کم داشت. 
فکر نمی‌کنید گل بوریرام به نفع استقلال شد تا بیشتر به حمله فکر کند؟
این برنامه استقلال بود که اول دفاع کند. وقتی بوریرام به گل رسید سعی کرد بازی را نگه دارد و بی‌محابا حمله نکند. در نیمه دوم اما با آمدن مجیدی طبیعی بود که استقلال به فکر جبران باشد و این بازیکن می‌توانست از باز شدن دفاع حریف استفاده کند. استقلال در نیمه دوم دفاع تیمی را یک خط جلوتر برد تا حریف را تحت فشار بگذارد. من قبل از بازی هم گفته بودم که استقلال باید روی ضربات ایستگاهی کار کند و دیدید که از همین جا به گل رسید. 
بهترین بازیکن استقلال چه کسی بود؟‍
فکر می‌کنم تیموریان بهترین بازیکن استقلال بود. بازیکنان دیگر هم دوندگی داشتند و زحمت کشیدند. وقتی بوریرام گل تساوی را خورد بی‌محابا حمله کرد ولی دیگر قدرت لازم را نداشت و خوشبختانه استقلال گل دوم را زد و برد شیرینی را به دست آورد. 
بازی اف سی سئول را چطور می‌بینید؟
داستان این بازی خیلی فرق دارد و کلاس بازی تیم کره‌ای از بوریرام بالاتر است. بازی در زمین حریف خیلی سخت است ولی آرزو می‌کنم استقلال نتیجه بگیرد. این تیم باید جلوی تیم کره‌ای با کیفیت بهترین بازی کند. 
به نظر شما استقلال باید برای مهار سرعت تیم کره‌ای چکار کند؟
سرعت فوتبال کره همیشه بالا است و من معتقدم استقلال باید در کارهای دفاعی انسجام بیشتری داشته باشد و فضا را از حریف بگیرد. 
رفتن استقلال به جمع 4 تیم پایانی شما را یاد بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا در سال 90 انداخت، درست است؟

بله همین‌طور است. ما تیم خوبی داشتیم و آنهایی که روی نیمکت بودند نیز فاصله‌ای با بازیکنان اصلی نداشتند. ما در آن سال با بردن تیم  چینی قهرمان شدیم. 
آن زمان امیر قلعه‌نویی در خط هافبک خوب پاس می‌داد، درست است؟
هم قلعه‌نویی و هم شاهرخ پاسورهای خوبی بودند و فنونی‌زاده هم هافبک دفاعی بود. البته بازیکنان مثل مختاری‌فرد، چنگیز، نعلچگر و خیلی‌های دیگر بودند که واقعا بازیکنان تاثیرگذاری محسوب می‌شدند. 
به نظر شما استقلال قهرمان می‌شود؟
کار سختی است ولی این توانایی را دارد.  
در یکی، دو روز اخیر هواداران استقلال و پرسپولیس به شدت برای یکدیگر کری می‌خواندند. در این خصوص چه نظری دارید؟

الان وقت کری خوانی هواداران این دو تیم نیست و این موضوع باعث ایجاد تفرقه بین استقلال و پرسپولیس می‌شود. اگر پرسپولیس هم این شرایط داشت همه ما دعا می‌کردیم تا قهرمان شود چون بحث ایران در میان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها