این که سفرها در طول ماه مبارک رمضان کمتر میشود و
بیشتر خانوادهها ترجیح میدهند تا از حال و هوای معنوی این ماه بهره ببرند
برکسی پوشیده نیست با این حال هستند کسانی که ترجیح میدهند تا در این ماه
سفر کنند.
برداشت اول/ قیمت خیلی ارزان شده زودتر اقدام کنید
برای
هر وقت که بخواهید تور داریم فقط باید تاریخ بدهید. این را مسوول تورهای
داخلی یک از آژانس ها میگوید و تاکید میکند: الان پروازها ارزان شده و
مثلا تور سه شب اقامت در جزیره کیش در هتل پنج ستاره "د" 365 هزار تومان
است البته هتل"م" هم که پنج ستاره است و جزو بهترین هتلهای جزیره محسوب
میشود قیمتش خیلی پایین آمده و 360 هزار تومان است، صبحانه و نهار هم
دارد!مکثی میکند و میگوید: هر چه زودتر تاریخت را بگو چون پروازهای صبح
زود پر میشوند.
برداشت دوم/ تور ویژه شبهای قدر
تورهای
شهرهای زیارتی مثل مشهد برنامه جداگانهای دارد و برحسب زمان و مدت،
قیمتها متفاوت است . با این حال دهه اول قیمت پایینتری دارد و شبهای قدر
کمی قیمتش بالاتر است. تورهای ده روزه نیز برای مشهد وجود دارد که از نظر
قیمت تفاوت چندانی با تورهای چند روزه ندارند.
مثلا هزینه تور سه شب
و چهارروز در مشهد با قطار سیمرغ و یا دلیجان نفری 95 هزار تومان است و
برخی آژانسها به مناسبت شبهای قدر، وعده نهار و شام به صورت منوی باز و
... تا 105 هزار تومان دریافت میکنند.
برداشت سوم/ تور رامسر با همه چی!
برای
ماه رمضان قیمت تورها خیلی ارزان شده است. این را مسوول یکی از آژانسها
میگوید و توضیح میدهد: تور دو شب و سه روز رامسر با اقامت در هتل چهار
ستاره، صبحانه و نهار و گشت شهری 125 هزار تومان است که نسبت به قبل از ماه
رمضان کمتر شده است.
برداشت چهارم/ تور آنتالیا ویژه ماه رمضان
تورهای
خارجی هم برای این که از این قافله جا نمانند تخفیفات جالبی دارند. مثلا
هزینه 6شب و 7روز اقامت در هتل 5 ستاره حدود 900تومان است که به گفته مسوول
یکی از آژانسها تقریبا به نصف کاهش یافته است و پیش از ماه رمضان حدود
1میلیون و هفتصد هزار تومان قیمت داشته است.
تور سواحل خلیج فارس
نیز تا چند درصد تخفیف داشته و مثلا قیمت سه شب و چهار روز اقامت در هتل 5
ستاره ساحلی تقریبا 600 هزار تومان است که تخفیف آن نسبت به نوع هتلها
متفاوت است و برخی از هتلها با اضافه کردن نهار و یا کاهش قیمت اتاقها
سعی در جذب توریست بیشتر را دارند.
برداشت آخر/ همه چیز مثل قبل است
بااین
حال برخی آژانس ها همچنان قیمت های خود را حفظ کردهاند و از عدم تخفیفها
که میپرسی یکی از آنها این طور پاسخ میدهد: وقتی قیمت بلیت و هتلها
تغییری نکرده چرا باید قیمت تورها کاهش پیدا کند؟ این تخفیفها بیشتر کلک
تبلیغاتی است!
این که این کاهش قیمت تورها در ماه مبارک رمضان واقعی
است یا صرفا یک کلک تبلیغاتی به حساب می آید موضوع این گزارش نیست بلکه
مساله این است که این تبلیغات نه تنها در این ماه به مراتب بیشتر می
شود، بلکه آژانس ها هم مشتریان خود را ترغیب می کنند که از این تخفیفات
بیشترین بهره را ببرند و همه این ها در حالی است که قرار است ماه رمضان
فرصتی برای عبادت و بهره بردن از حال و هوای معنوی این ماه باشد.