کد خبر: ۱۶۶۱۷
زمان انتشار: ۱۹:۲۹     ۰۸ مرداد ۱۳۹۰
به گزارش پایگاه 598، به دنبال انتشار خبر جشن آب‌پاشي در پارك آب و آتش تهران و افزایش انتقادات از مديريت فرهنگي شهرداري تهران به دلیل وضع بدِ حجاب در این مراسم و همچنین ناهنجاری های دیگر، سایت های وابسته به شهردار تهران که به نقش وکیل مدافع را در فضای رسانه ای برای جناب شهردار ایفا می کنند واکنش هایی را از خود نشان دادند.

سایت شفاف که چندی پیش نیز دچار مشکلات مدیریتی هم شده بود در مطلبی به حمایت از این گونه ناهنجاری های اجتماعی پرداخته است. در مطلب این سایت آمده که : " تهران شهری متعلق به همه است؛ از حزب اللهی ها تا غیر حزب اللهی ها، زنان، مردان، کودکان، کارگران، بیکاران، کارمندان، نظامیان، و حتی بیماران دوجنسیتی. آیا باید این شهر را در انحصار یک قشر و طبقه خاص در آورد؟ آیا باید بر درب های پارک نشان ورود غیر مذهبی ها ممنوع زد، تا در جشن مذهبی نیمه شعبان کسانی با پوششی متفاوت از نظر دوستان حضور نیابند؟

... آیا بهتر نیست به جای انکار و سرکوب کامل بخش بزرگی از جمعیت شهر تهران واقعیت وجود آنها را پذیرفته و فضایی میانی که امکان حضور تمام اقشار باشد فراهم آوریم؟ "

در این مطلب که همراه با توهین و استهزاء دست اندرکاران سایت منتقد جشن آب پاشی می باشد، اینگونه رفتارها که عیناً کپی برداری از جشن های کشور های غربی بوده و توام با اختلاط و بی بندباری می باشد، بشدت تائید شده و درصدد توجیه و تطهیر این جشن برآمده است.


با توجه به ادعاهای شهرداری تهران در پیگیری مطالبات و فرامین رهبر معظم انقلاب و همچنین تکذیب برگزاری این جشن توسط شهرداری تهران، حمایت از این گونه رفتارهای ناهنجار که خود نشان از ترویج سبک زندگی غربی می باشد جای تامل دارد.

لازم به ذکر است که رهبر معظم انقلاب تاکیدات فراوانی را در خصوص تهاجم فرهنگی، ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی و فرهنگ عمومی کشور را داشته و بارهای بار مسئولان فرهنگی را از گسترش فرهنگ غرب در جامعه بر حذر داشته اند.

توجه پایگاه 598 به اینگونه ناهنجاری های فرهنگی از اینروست که انتقادات فراوانی به عملکردی فرهنگی شهرداری تهران دارد که در آینده بیشتر به این موضوع خواهد پرداخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها