کد خبر: ۱۶۵۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۰۸ مرداد ۱۳۹۰
راه‌آهن خرمشهر به شلمچه پيش از ظهر امروز با حضور وزير راه و شهرسازي به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش فارس، مديركل راه‌آهن جنوب صبح امروز در حاشيه بهره‌برداري از راه‌آهن خرمشهر به شلمچه اظهار داشت: طول اين خط ريلي ۱۶ كيلومتر است كه با احتساب ايستگاه‌هاي اين مسير ۲۰ كيلومتر ريل‌گذاري انجام شده است.

خسرو رشيدي بيان كرد: به‌منظور راه‌اندازي اين خط ريلي تاكنون ۲۰۰ ميليارد ريال هزينه شده است كه اميدواريم توانسته باشيم اهداف خود را در راستاي خدمت‌رساني هرچه بيشتر به شهروندان و زائران محقق كنيم.
وي افزود: از خرمشهر تا شلمچه و تا نقطه صفر مرزي يك قطعه بتني از ايستگاه احداث شده است و سكوي اين ايستگاه به طول ۵۰۰ متر آماده بهره‌برداري است.
مديركل راه‌‌آهن جنوب ادامه داد: قبل از بهره‌برداري رسمي از اين پروژه، اين قطار در ماه‌هاي اخير به صورت آزمايشي فعال بوده است.
وي تصريح كرد: با راه‌اندازي اين خط راه‌آهن، مكان اتصال راه‌آهن ايران به شهر بصره عراق و از آن جا به سوريه و از سوريه و بعد به كشورهاي آفريقايي و اروپايي فراهم مي‌شود.
رشيدي در با اشاره به خط راه‌آهن شلمچه ـ بصره گفت: طول اين مسير حدود ۳۷ كيلومتر است كه اميدواريم با تعاملي كه از طريق روابط ديپلماتيك صورت مي‌گيرد عمليات اجرايي اين خط نيز به زودي آغاز و زمينه تشرف زائران به عتبات عاليات با قطار فراهم شود.
وي اضافه كرد: با راه‌اندازي اين قطار جابه‌حايي زائران و كاروان‌هاي راهيان نور با سهولت بيشتري انجام مي‌شود و شاهد كاهش ترافيك به صورت چشمگير در اين مسير خواهيم بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها