کد خبر: ۱۶۵۸۳۲
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
سرمربی استقلال در جلسات کادر فنی بارها اعلام کرده که در بازی با بوریرام گل اول را بزنيم، كار حریف تمام است.
؛ تعداد جلساتي كه امير قلعه‌نويي از لحظه ورود استقلال به شهر بوريرام با همكاران و بازيكنانش برگزار كرده بيش از روال معمول بوده كه اين خبر از اهميت بازي ظهر چهارشنبه مي‌دهد. به روايت قلعه‌نويي بازي، بازي حساسي است و امير قلعه‌نويي مي‌كوشد پيش از رويارويي با بوريرام ابتدا با همكارانش به جمع بندي نهايي برسد و بعد از آن تمام نقشه‌ها را از طريق خود و همكاران به بازيكنانش منتقل كند.

 

قلعه‌نويي اگر از اين مرحله بگذرد به جمع چهار تيم نهايي ليگ قهرمانان آسيا رسيده است، از اين رو او حربه‌اي را براي بازي برگشت با بوريرام در ذهن دارد كه در صورت اجرا، راه استقلال را براي رسيدن به مرحله نيمه نهايي هموار خواهد كرد. راه حل امير قلعه‌نويي براي گذر از سد بوريرام در اين بازي فوق حساس اين است: «گل زدن قبل از اينكه بوريرام بتواند گلي را وارد دروازه استقلال كند.»

 

امير به شاگردانش گفته پيش از اينكه احيانا بوريرام موفق به گلزني بشود بايد دروازه اين تيم را باز كرد. در واقع قلعه‌نويي به دنبال آسيب رساندن روحي و رواني به حريف است. حربه مطلوبي هم به نظر مي‌رسد. قاعدتا اگر استقلال پيش از بوريرام بتواند دروازه اين تيم را باز كند بازيكنان بوريرام در وضعيت نامطلوب روحي رواني قرار خواهند گرفت و جبران گل خورده براي شان دشوار خواهد شد.

 

گل زودهنگام استقلال، بوريرام را در يك موقعيت ناخواسته قرار خواهد داد و آنها را تا حدودي ريسك‌پذير خواهد كرد كه اين مساله نيز منجر به باز شدن لايه‌هاي دفاعي اين تيم خواهد شد و عرصه را براي گل زدن بيشتر استقلالي‌ها فراهم خواهد كرد.

 

تاكتيك انتخابي اميرقلعه‌نويي ايجاب مي‌كند استقلال از همان دقايق آغازين برنامه‌اي جدي براي باز كردن دروازه بوريرام داشته باشد. از اين رو ممكن است فرهاد مجيدي كه معمولا به‌عنوان بازيكن تعويضي وارد تركيب اصلي استقلال مي‌شود از ابتدا در تركيب قرار بگيرد. برنامه استقلال زود گل زدن است. به همين دليل بايد عناصر لازم براي باز كردن دروازه بوريرام در تركيب استقلال حضور داشته باشند. بازيكني همچون فرهاد مجيدي مي‌تواند اميرقلعه‌نويي را به خواسته‌اش برساند.

 

فرهاد هرگاه به‌عنوان بازيكن تعويضي وارد ميدان شده گره گشا بوده و گل‌هاي مهمي هم براي استقلال به ثمر رسانده و قلعه‌نويي نيز از اين خصيصه مجيدي آگاه است اما در برنامه‌هاي تاكتيكي خود براي بازي با بوريرام بازي دادن از ابتدا به فرهاد مجيدي را گنجانده است. اكنون شانس بازي فرهاد به واسطه اينكه امير قلعه‌نويي مي‌خواهد زود به گل برسد بسيار زياد است. در واقع قلعه‌نويي در نيمه اول بازي با بوريرام دنبال دفاع صرف نيست و شايد بوريرام را به زمين خودش بكشد اما در پس اين ترفند به دنبال ايجاد ضدحمله‌هاي زهرآگين است تا دروازه بوريرام را در همان دقايق نخست باز كند.

 

اگر به تاكتيك قلعه‌نويي خوب فكر كنيم به اين نتيجه مي‌رسيم كه او كاري عاقلانه را در برنامه‌هاي تاكتيكي خود قرار داده است. گلزني استقلال قبل از بوريرام آب سردي بر پيكر بوريرام خواهد بود چرا كه آنها براي صعود بايد 3 گل وارد دروازه استقلال كنند كه اين بسيار دور از ذهن است. نيست؟

ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها