کد خبر: ۱۶۵۴۱۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۸     ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در جمع تحول خواهان مشهد سخنان جدیدی را در خصوص "جعفر توفیقی" سرپرست کنونی وزارت علوم مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جعفر توفیقی که گفته می شود گزینه احتمالی حسن روحانی برای معرفی به مجلس برای وزارت علوم است این روزها منتقدان جدی دارد.

اما توکلی در جمع اصولگرایان تحول خواه مشهد با حمایت از وزارت توفیقی می گوید:«باید از اصلاح‌طلبی استفاده کرد که پایبند انقلاب و اصول نظام باشد.»

توکلی به عنوان یکی از موافقان کلیات برنامه های حسن روحانی در روزهای رای اعتماد به کابینه در مجلس سخنرانی کرد.

آیت الله مهدوی کنی و آیت الله ناصر مکارم شیرازی از رفتار توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم انتقاد کرده اند.

عزل سریع شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و نیز رفتار موافق فتنه در سال 88 از جمله پرسش های انتقادی نمایندگان و چهره های فرهنگی و علمی از توفیقی است.

اما توکلی اعتقاد دارد از آنجا که وزارت علوم در دست اصلاح طلبان است باید حتما وزیر آن اصلاح طلب باشد.توکلی در این باره می گوید:« برای این وزارتخانه نمی‌توان یک اصول‌گرا را انتخاب کرد، البته باید از اصلاح‌طلبی استفاده کرد که پایبند به انقلاب و اصول نظام باشد.»

محمد مهدی زاهدی که در حال حاضر رئیس کمیسیون آموزش مجلس و نماینده اصولگرای کرمان است در فاصله سال های 84 تا 88 وزیر علوم بود.

زاهدی در مصاحبه با فارس می گوید:« کسانی که در فتنه ۸۸ حضور داشتند و بی‌بصیرتی خود را از این طریق به نمایش گذاشته‌اند، نمی‌توانند سکاندار وزارتخانه‌هایی همچون علوم باشند.»

توکلی  سخنرانی جعفر توفیقی در 26 خرداد 88 مسجد دانشگاه را ناشی از عصبانیت می داند و می گوید:«ایشان اظهار داشتند که نه قبل از 26 خرداد و نه بعد از آن، حرفی درباره تقلب و فتنه نزده‌اند، تنها روز بیست و ششم در مسجد دانشگاه تهران سخنرانی کرده‌اند که آن هم از سر عصبانیت بوده است (به تعبیر من).»

معلوم نیست تعبیر توکلی از عصبانیت  با توجه به اینکه توفیقی در جلسه مذکور نظام را به تقلب متهم می کند، چیست؟

سعدالله نصیری قیداری معاون پارلمانی توفیقی سرپرست وزارت علوم در مجلس نهم اعتقاد دارد باید از توفیقی و دوستانش که در مسجد دانشگاه تهران تحصن کردند، تجلیل شود.

به نظر می آید توکلی یکی از معدود کسانی است که بنا دارد از توفیقی بابت حضورش در تحصن مسجد دانشگاه تهران که آتش خشم دانشجویان را برای ادامه راه تحصن و لغو امتحانات افروخته تر کرد، در روز رای اعتماد تقدیر کند.

توفیقی در جمع دانشجویان در سخنرانی روز 26 خرداد مسجد دانشگاه تهران درباره تببین تقلب و اینکه رای های موسوی را به نام احمدی نژاد نوشتند می گوید:« به نظر من از هر جنبه که نگاه کنیم واقعا ابعاد این تاسف و تاثر و تالم بسیار گسترده است و ما رای شخصیت با تقوا سالم و مدیر با تجربه‌ای مثل آقای مهندس موسوی را بگیریم و به اسم کسانی بنویسیم که ... (تشویق حضار) که در واقع انقلابیون چند روزه هستند، مدیران چند روزه هستند و جالب است که خدمت‌تان بگویم عمدهٔ نقطه ضعف‌هایی که به دیگران می‌گیرند خودشان ده‌ها برابر این نقطه ضعف‌ها از مدرک تحصیلی از نظر کارشناس بودن از نظر در انقلاب حضور داشتن از نظر تاثیری که در جنگ گذاشتند تمام ایرادهایی که به دیگران می‌گیرند از نظر ادب، اخلاق، بی‌تدبیری، شما صد برابر این را در خود همین‌ها می‌توانید مشاهده بکنید.»

برای احمد توکلی این سخنان توفیقی بوی عصبانیت دارد تا اعتقاد.عصبانیتی که با اینگونه تحریک ها نظام را تا لبه ی پرتگاه سقوط سوق داد.

توکلی در ماجرای رای اعتماد زنگنه_وزیر نفت_ اعلام کرد با وی موافق بوده است و به خاطر قسم جلاله دروغ زنگنه به مخالف وی تبدیل شده است.

باید منتظر ماند و دید آیا بهانه ای که احمد توکلی برای سخنان تند توفیقی در 26 خرداد 88 مطرح می کند می تواند نمایندگان را برای رای دادن به وزیر علوم خاتمی متقاعد کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها