کد خبر: ۱۶۵۲۳۰
زمان انتشار: ۲۰:۱۵     ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
مدافع تیم فوتبال ذوب‌آهن در مورد پیروزی این تیم مقابل استقلال گفت: «در حالی که قلعه‌نویی برای گل زدن به ما از همه مهاجمانش استفاده کرد، توانستیم هم بازی را ببریم و هم اخلاق را.»
سپهر حیدری در خصوص پیروزی ذوب‌آهن مقابل استقلال و حواشی این مسابقه صحبت‌های زیر را انجام داد.

 

* ذوب‌آهن پیروزی ارزشمندی مقابل استقلال کسب کرد. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنی؟

- قبل از بازی هم گفته بودم مقابل استقلال قدرتمند ظاهر خواهیم شد و به قول معروف ذوب‌آهنی بازی می‌کنیم. واقعاً دل خودمان هم برای نمایشی اینچنینی تنگ شده بود. نمی‌گویم تیکی‌تاکا بازی می‌کنیم اما فوتبالی که ذوب‌آهن به نمایش می‌گذارد دلنواز است، البته باید تاکید کنم این فقط 50، 60 درصد توان تیمی ما بود.

 

* اگر چه 2 گل به ثمر رساندید اما چند موقعیت خوب را هم از دست دادید. این مسئله می‌تواند در آینده مشکل‌ساز شود.

- قبول دارم. اگر همه موقعیت‌های‌مان گل می‌شد یک نتیجه عجیب رقم می‌خورد. فکر می‌کنم خواست خدا بود که استقلال پیش از بازی با بوریرام بیشتر از این روحیه‌اش خراب نشود. البته امیدوارم که استقلال در تایلند نتیجه خوبی بگیرد و بعد از مدت‌ها بتواند ایران را در آسیا صاحب جام کند.

 

* در مجموع خط حمله استقلال را خوب کنترل کردید.

- استقلال را آنالیز کرده بودیم و می‌دانستیم که بازیکنان این تیم روی ضربات شروع مجدد خوب عمل می‌کنند. با نفراتی که لوکابوناچیچ به ترکیب تیم اضافه کرد، میانگین قدی تیم‌مان بالا رفت و توانستیم بیشتر توپ‌ها را برگردانیم. در این میان عملکرد دروازه‌بان‌مان هم بسیار خوب بود.

 

* استقلالی‌ها مدعی هستند که موقعیت‌های گلزنی بیشتری داشته‌اند و از این جهت موفق‌تر عمل کرده‌اند. با این قضیه موافق هستی؟

- به نظر من استقلال یکی، دو موقعیت بیشتر نداشت و این در حالی است که قلعه‌نویی همه مهاجمانش را به میدان  فرستاد اما خوشبختانه این ما بودیم که پیروز شدیم تا هم دل کارگران کارخانه ذوب‌آهن شاد شود و هم دل هواداران‌مان. ما مقابل استقلال هم بازی را بردیم، هم اخلاق را.

 

* اخلاق؟ این بازی پرحاشیه برنده اخلاق هم داشت؟

- شما ببیند استقلالی‌ها در 2، 3 صحنه فیرپلی را رعایت نکردند. یک مورد در نیمه اول و یک مورد هم در نیمه دوم. در نیمه دوم که دروازه‌بان ما زمین خورده بود،‌نظری بدون توجه به وضعیت او در آستانه باز کردن دروازه‌مان بود. با بدبختی آن توپ را از خط دروازه بیرون کشیدیم.

 

* چرا بازیکنان و اعضای کادر فنی استقلال به آن صورت به داور اعتراض می‌کردند؟

- چون برای‌شان سنگین بود با این تعداد گل خورده به ذوب‌آهن ببازند به خاطر همین شلوغ‌کاری می‌کردند تا شاید یک پنالتی نصیب‌شان شود اما با این کارها نمی‌شود به گل رسید. به نظر من قضاوت داور خیلی هم خوب بود.

 

* البته کارشناسان داوری و خود جهانبازی اعلام کرده‌اند یک پنالتی برای هر کدام از  تیم‌ها گرفته نشده است.

- من هم این مسئله را قبول دارم و فکر می‌کنم یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه ما رخ داد اما این دلیل نمی‌شود که از موقعیت‌های ذوب‌آهن صحبت نکنم. ما مقابل استقلال بالای 10 موقعیت تک به تک را از دست دادیم. شما ببینید بازیکنان تعویضی ما در نیمه دوم 5 گل نزدند. اگر همه موقعیت‌های ما به گل تبدیل می‌شد فاجعه رخ می‌داد.

 

* حالا می‌شود گفت ذوب‌آهن از روزهای نه چندان خوب ابتدای فصل فاصله گرفته و به ثبات تاکتیکی رسیده است؟

- این تیم 8 روزه بسته شده و ما عملاً فصل بدنسازی را از دست دادیم. طبیعی است که طی هفته‌های ابتدایی لیگ نتوانیم آن طور که باید، ظاهر شویم. در هر حال روز به روز بهتر شدیم و باید بگویم هنوز هم کار و تمرین بیشتری لازم است تا به شرایط ایده‌آل برسیم. هدف ما امسال چیزی جز حضور در رده‌های اول تا سوم جدول نیست.

 

* گذشته از عملکرد خوب خط دفاع ذوب آهن مقابل استقلال، شما در 9 بازی گذشته 10 گل دریافت کرده‌اید. این آمار نگران کننده نیست؟

- به نظر من این آمار نه خوب است و نه بد. ما تقریبا در هر بازی یک گل دریافت کرده‌ایم و از همین استقلال یک گل کمتر خورده‌ایم. باید توجه داشت 4 گل از این 10 گل را ما در یک روز بد از تراکتورسازی خوردیم و بر عکس در چند بازی هم دروازه تیم بسته ماند.

 

* و حرف آخر.

- باید از امیر قلعه‌نویی تشکر کنم که بلافاصله پس از پایان بازی به سمت بازیکنان ذوب‌آهن آمد و پیروزی را به ما تبریک گفت. واقعاً کار سرمربی استقلال ارزشمند بود. خیلی معرفت می‌خواهد که پس از شکست تیمت به بازیکنان حریف تبریک بگویی.

تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها