کد خبر: ۱۶۵۰۶
زمان انتشار: ۲۰:۰۲     ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

مسعود خدابنده، يك عضو ارشد سابق گروهك تروريستي منافقين فاش كرد: بسياري از اعضاي اين گروهك خواستار جدايي از آن هستند، اما رجوي سركرده اين گروهك، با توسل به زور و خشونت آنها را نگه داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري نشنال، مسعود خدابنده كه در يك مصاحبه تلفني شركت كرده بود، اعلام كرد: با راه اندازي سازماني به آن دسته از اعضاي اين گروهك كه قصد جدايي از اين گروه تروريستي را دارند، كمك مي كند.

خدابنده معتقد است بسياري از اعضاي كمپ اشرف مايلند اين كمپ را ترك كنند، اما رجوي آنها را به گروگان گرفته اند.

بنابراين گزارش، خدابنده كه خود سابقا از اعضاي ارشد سازمان مجاهدين خلق گروهك منافقين بوده، شرايط زندگي در كمپ اشرف را نيز اسفبار توصيف كرد و در تشريح وضعيت اردوگاه اشرف گفت: افراد اجازه ازدواج ندارند.

25 سال است كه هيچ كودكي در اردوگاه ديده نشده است. در كمپ تلفن، اينترنت و خدمات پستي وجود ندارد و همه اين اتفاقات بدليل اقدامات ضدانساني رجوي رخ مي دهد.

خدابنده افزود: كساني كه بخواهند از كمپ فرار كنند به شدت تنبيه مي شوند.

در سال 2005، ديده بان حقوق بشر گزارش دقيقي در خصوص گروهك منافقين منتشر كرد. در اين گزارش عنوان شد: رجوي اعضاي گروه خود را وادار مي كند از هم طلاق بگيرند، گزارش هاي منظم در مورد انتقاد خود بنويسند، خود را به لحاظ ذهني و جسمي براي رجوي ايثار كنند. در دو مورد نيز، دو تن از اعضاي كمپ تحت بازجويي و شكنجه جان داده بودند.

آوارگي و درماندگي منافقين

از سوي ديگر روزنامه نيويورك تايمز در گزارشي زواياي مختلفي را از آوارگي و درماندگي منافقين در كشورهاي مختلف جهان برملا کرد.

در متن كامل اين مقاله آمده است: حدود سه هزار نفر از عناصر سازمان تروريستي موسوم به مجاهدين خلق در اردوگاه اشرف در نزديكي بغداد زندگي مي كنند كه اكنون براي همه دردسرساز شده اند.

مشكل اصلي اين است كه نيروهاي نظامي آمريكا در حال خارج شدن از عراق هستند و دولت عراق موافق باقي ماندن اعضاي منافقين در اين کشور نيست. در همين حال هيچ كشور ثالثي نيز از پذيرش منافقين استقبال نكرده است.

نام منافقين در فهرست تروريسم وزارت امور خارجه آمريكا به چشم مي خورد كه البته آن ها تلاش هاي زيادي کردند تا نام خود را ازاين فهرست خارج کنند.

اين روزنامه يادآور شد حدود سه ماه است كه باتلر مشاور ارشد سياسي ژنرال آستين فرمانده ارشد نظامي آمريكا در عراق، به نمايندگي از جانب سفارت آمريكا در بغداد به سر مي برد تا اين مشكل را حل كند. نيويورک تايمز تصريح کرد هدف اصلي باتلر حل و فصل كردن معضل موجود است.

نيويورک تايمز در پايان نوشت: دفتر پناهجويان پناهندگان سازمان ملل متحد حاضر است اسامي آن ها را دريافت كند، اما مشروط به اين كه طبق درخواست كشورهاي ديگر عناصر  منافقين از عضويت سازمان خارج شوند و تعهد دهند هرگز اقدام به اعمال تروريستي نمي كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها