کد خبر: ۱۶۴۷۰۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
بازی با صبا مجید جلالی وشاگردان او را در یک شرایط روحی وروانی خوبی قرار داد تا در ادامه راه با ارامش بیشتری به کار خود ادامه دهند.
به گزارش 598 به نقل از سایت گل – دیدار دو تیم تراکتور سازی وملوان بندر انزلی از هفته نهم رقابت های لیگ برتر " جام خلیج فارس " روز پنجشنبه راس ساعت 18 در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار خواهد شد.
دو تیم با حال و هوایی کاملا متفاوت به مصاف هم می روند. در پایان هفته هشتم تراکتور سازی با 15 امتیاز درمکان سوم و ملوان با هفت امتیاز در رده سیزدهم جدول رده بندی قرار دارند.تراکتور سازی در دو هفته گذشته با کسب دو پیروزی متوالی برابر سایپا و صبا پس از دو تساوی بدون گل مقابل مس و فجرسپاسی توانست رضایت انبوه هوادارانش را جلب کند. شاگردان مجید جلالی در برابر ملوان تنها به کسب سه امتیاز می اندیشند تا با تداوم درخشش در ادامه لیگ، پس از دو نایب قهرمانی، جام زرین لیگ برتر را به تبریز بیاورند.اما در دیگر سو هوای بندر کاملا مه آلود است، ملوان در چهار دیدار گذشته خود متحمل سه شکست برابرپرسپولیس، ذوب آهن و سایپا و یک پیروزی مقابل مس شده است و در این هفته در حالی گام به تبریز می‌گذارد که کسب یک امتیاز نیز انزلی چی ها را راضی می کند. هواداران از نتایج ملوان که تنها هفت امتیاز را از هشت بازی کسب کرده است، ناراضی هستند. ( به حکم کمیته انضباطی یک امتیاز از ملوان کسر شده است) 

بازگشتی به دهه 50 ویک ادینه سرد و پر برف زمستانی

دو تیم تراکتور سازی وملوان بندر انزلی در دیماه 1354 با هواداران پر شور خود ورزشگاه امجدیه را در قلب تهران پر کرده بودند تا فینال اولین دوره رقابتهای جام حذفی را برگزار کنند . بازی دو تیم در شرایطی برگزار شد که شب قبل آن بارش برف سنگین انجام این بازی را در هاله ای از ابهام فرو برده بود ،این دیدار که در حضور بیش از 20 هزار نفر از هواداران دو تیم برگزار شد تا دقیقه 70 یک بر صفربه نفع ملوان در جریان بود که بیکباره ملوانان نیروی دریای توانستند سه بار دیگر در مقابل تک گل تراکتور سازی دروازه سرخپوشان تبریزی را باز کنند .

دو تیم در ادامه در جام تخت جمشید طی دو دوره دیگر مصاف های رودر روی خود را تداوم بخشیدند تا سال 1370 اولین دوره رقابت های باشگاهی بعد انقلاب تحت عنوان جام ازادگان شروع شود ، در جام ازادگان که بمدت 10 دوره برگزار شد همیشه رقابت دو تیم ازجذابیت خاصی برخور دار بوده است ، اولین دوره لیگ برتر در سال 1380 در دیدار رفت ملوان انزلی با 3 گل تراکتور را مغلوب کرد ودر بازی برگشت در تبریز وورزشگاه باغشمال دو تیم به تساوی 2بر2 رضایت دادند ، فصل نهم تا داوزدهم 8 دیدار دیگر برگزار شد که تراکتور سازی با کسب 4 برد وسه تساوی با 15 امتیاز از 24 امتیاز ممکن برتری اماری را بخود اختصاص داده است .

تراکتور تیکی تاکا

تراکتور سازی در هفته گذشته در مقابل صبای قم بهترین بازی خود را به نمایش گذاشت تا دل نگرانی هواداران این تیم از بابت ارائه بازی ها جذاب وتماشاگر پسند هم به حداقل برسد .بازی با صبا مجید جلالی وشاگردان او را در یک شرایط روحی وروانی خوبی قرار داد تا در ادامه راه با ارامش بیشتری به کار خود ادامه دهند ، نکته کلیدی در بازی با صبا که می تواند هماهنگی وموفقیت 50 متر جلویی این تیم بود که بارها توانست ضمن خلق موقعیت های خطرناک ، توسط مهاجمین و هافبک نفوذی خود سه بار دروازه تیم میزبان را بازکند تا از تراکتور تیکی تاکا جلالی خیلی زودتر از زمان تونی الیویرا رو نمایی شود، تراکتور اگر همانی باشد که در قم نشان داد باید در مقابل ملوان  شاهد یک بازی جذاب دیگر ازشاگردان مجید جلالی باشیم . شرایط برای تثبیت موقعیت این تیم در بالای جدول در این هفته به نظر مهیاست وتنها به فعل خواستن سرخپوشان تبریزی بستگی دارد که از این موقعیت بهره کامل را ببرند.تراکتور سازی برای این بازی مارکو باسارای را بدلیل مسافرت به کشور ترکیه جهت رفع مشکلات شخصی که موجب شد در تمرینات اخیر شرکت نکند به همراه میثم بائو که از ناحیه کمر دچار اسیب دیده  گی است در اختیار نخواهد داشت.

قوی سپید انزلی را چه شده ؟

ملوان بند انزلی که تا همین چند سال پیش نام اش لرزه بر اندام رقیبان می انداخت کجاست ؟ قوی سپید انزلی که برای اولین بار یک سرمربی خارجی را روی نیمکت می بیند تا اینجای کار نتوانسته انتظارات هواداران پر شور این تیم را براورد کند ، انچکه برای اهالی فوتبال خطه شمال نگران کننده وسوال برانگیز است باخت هفته گذشته این تیم مقابل سایپای کرج در خانه بود که در طول تاریخ این تیم بی سابقه بوده که با 3 گل آنهم از یک تیم نسبتا هم تراز شکست بخورد ، البته برد 3بر1 ملوان در کرمان در هفته هفته می توانست روند این تیم را بهبود بخشد که این اتفاق عملی نشد ، ملوان با دو بخت خانگی ودو باخت خارج از خانه از چهار بازی دیگر خود دو تساوی ودو برد را در کارنامه خود به ثبت رسانده است تا همه امار ها در عدد دو برای این تیم بسته شود ، بازی با تراکتور که همیشه جذاب ودیدنی بوده یکی از امار های فوق را تغییر خواهد داد ، حال باید منتظر ماند ودید که این تغییر نمودارمثبت را بالا خواهد برد یا منفی را.

شرایط نزدیک جدول رده بندی بگونه ای رقم خورده که می تواند میزبان با کسب پیروزی تا صدر جدول رسانده وحداقل در جای سوم تثبیت کند ، باخت تراکتور این تیم را احتمالا تا رده ششم تنزلخواهد داد.در مقابل ملوان اگر با شکست تبریز را ترک کند  این باخت می تواند این تیم را تا رده 15 پرت کند وکسب پیروزی صعود به رده هشتم جدول را برای انزلی چی ها  میسر خواهد کرد ، تساوی دو تیم همه چیز را به نفع همسایه های جدولی رقم خواهد زد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها