کد خبر: ۱۶۴۶۳۰
زمان انتشار: ۰۰:۰۸     ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ضمن انتقاد از مانع‌تراشی‌های معارضان مسلح سوریه و دولت این کشور برای ارسال امدادگران پزشکی به مناطق درگیری خواستار رفع موانع ارسال این امدادگران شده است.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از مقامات آمریکا و روسیه خواست برای رفع موانع رساندن کمک‌های بشردوستانه به سوریه هم اقدامات لازم را انجام دهند.

آقای پیتر مائورر، رئیس این کمیته بین‌المللی امروز چهارشنبه گفته نیروهای دولت سوریه و معارضان مسلح سوری هر دو مسیرهای رساندن کمک‌های پزشکی به مجروحان و بیماران را مسدود می‌کنند. وی گفته دو طرف این کمک‌های پزشکی را «حمایت نظامی برای طرف مقابل» می‌بینند.

قرار است فردا آقای جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و آقای سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در ژنو با یکدیگر دیدار و درباره مناقشات مربوط به سلاح‌های شیمیایی سوریه گفت‌وگو کنند.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ابراز امیدواری کرده مقامات آمریکا و روسیه همچنان که به تلاشهای دیپلماتیک برای رفع تنش‌ها در سوریه اهمیت می‌دهند موضوع تسهیل فعالیت‌های امدادگران پزشکی در سوریه را هم مد نظر قرار دهند.

مائورر می‌گوید امدادگران پزشکی از دسترسی به مناطقی که در آنها درگیری‌های سنگین بین نیروهای بشار اسد و معارضان سوری در جریان است، منع شده‌اند.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها